Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg så bare ikke poenget. Det er da ingen som lar seg sjokkere av rumper lenger? Og da blir det bare unødvendig. Jeg synes Shabana bare blir mer og mer patetisk.

Det er jo tydeligvis noen som har blitt rimelig sjokkert av å se rumpa hennes, når de drar ut og skyter inn vinduene på restauraten som søsteren hennes driver.

Jeg vet ikke om hun sjokkerte på 'rett' måte, men jeg tror absolutt vi trenger noen med Shabanas mot for å få enkelte fundamentalistiske innvandrere til å forstå at ting fungerer annerledes her enn det muligens gjør på landsbygda i Pakistan.

Jeg synes Shabana er tøff, selv om hun kanskje ikke har god humor :)

Skrevet

Poengløst og teit.

Det verste er at hun får SÅ mye mediaoppmerksomhet rundt det.

Har vi ikke noen INTERESSANTE ting å skrive om i avisene og ta opp på nyhetene på tv?

Gjest Gjestelisa
Skrevet

Poenget hennes var muligens, i likhet med da hun løftet mullaen, reaksjonene som kommer fra en del ultrakonservative i det pakistanske miljøet. Hun avslører fordommene deres ganske godt. Og forhåpentligvis får hun en del av dem til å innse hvor de bor.

Det er ganske interessant å se hva de sier om saken på desi.no, et pakistansk forum.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det er jo tydeligvis noen som har blitt rimelig sjokkert av å se rumpa hennes, når de drar ut og skyter inn vinduene på restauraten som søsteren hennes driver.

Jeg vet ikke om hun sjokkerte på 'rett' måte, men jeg tror absolutt vi trenger noen med Shabanas mot for å få enkelte fundamentalistiske innvandrere til å forstå at ting fungerer annerledes her enn det muligens gjør på landsbygda i Pakistan.

Jeg synes Shabana er tøff, selv om hun kanskje ikke har god humor  :)

Enig. Jeg synes hun er tøff.

Skrevet

Jeg synes hun har tatt i bruk svært umodne metoder for å markere at hun er tilhenger av ytringsfrihet.

Det å ha retten og muligheten til å ytre hva man vil betyr ikke at man er forpliktet til å vise en gjennomsnittelig rumpe.

Det er lavmål.

Skrevet

syns hun går altfor langt jeg... det blir bare dumt når hun alltid skal tøye grensene på den måten. Joda, hun er en pakistansk kvinne som tør å stå opp for seg selv, bra det.. men når noen setter 18 skudd gjennom ruta til søstra di, burde du begynne å tenke deg om...

syns jeg

Skrevet
syns hun går altfor langt jeg... det blir bare dumt når hun alltid skal tøye grensene på den måten. Joda, hun er en pakistansk kvinne som tør å stå opp for seg selv, bra det..

Herlighet! Hun har bare vist en rumpe! Og vi lever i et land hvor man ikke skal bli skutt bare for å ha vist rumpa si! Trodde jeg ihvertfall...

Men noen innlegg her inne og skytinga mot restauranten til shabanas søster viser jo at vi ikke lever i et land hvor man kan gjøre uskyldige dog tåpelige eller patetiske stunt uten å risikere livet. Så da vet vi det...

Jeg synes ihvertfall at Shebana fikk frem et poeng der. Det var kanskje ikke det poenget hun mente å få frem, men nå vet vi ihvertfall at kvinner i det såkalte frigjorte Norge IKKE kan vise rumpa si offentlig uten å risikere LIVET!!

men når noen setter 18 skudd gjennom ruta til søstra di, burde du begynne å tenke deg om...

Indirekte blir det: Da burde du begynne å la deg kue...

Skrevet (endret)

absolutt ikke! siden hun er ute etter å bli hørt og vise at hun ikke lar seg tråkke på, hvorfor ikke ta opp alvorlige temaer på en ordentlig måte, og ikke kline med V.S Haugland bare for å få oppmerksomhet? Joda hun er komiker, men hva var morsomt med det? Hun kan vise rompa så mye hun vil for min del, blir ikke støtt av det.. men når hun med viten og vilje erter på seg hele det pakistanske miljøet i Norge, så kommer å ber om politibeskyttelse dagen etter.. Nei veit du hva. Akkurat som om ikke politiet har for lite ressurser allerede, om de ikke skal måtte fly å passe på brautende komikere også..

Underkua? eh...

Endret av Gitte
Skrevet
absolutt ikke! siden hun er ute etter å bli hørt og vise at hun ikke lar seg tråkke på, hvorfor ikke ta opp alvorlige temaer på en ordentlig måte, og ikke kline med V.S Haugland bare for å få oppmerksomhet? Joda hun er komiker, men hva var morsomt med det? Hun kan vise rompa så mye hun vil for min del, blir ikke støtt av det.. men når hun med viten og vilje erter på seg hele det pakistanske miljøet i Norge, så kommer å ber om politibeskyttelse dagen etter.. Nei veit du hva. Akkurat som om ikke politiet har for lite ressurser allerede, om de ikke skal måtte fly å passe på brautende komikere også..

Underkua? eh...

Stuntet var kanskje teit, tåpelig, patetisk eller hva du/dere vil kalle det. Men det var da uskyldig og ikke særlig sjokkerendes.

Hun har kysset en dame på munnen og vist rompa si. Og for det så får hun 18 kulehull i restaurantvinduene til søsteren sin.

Det er det dere bør reagere på! Ikke at hun er en dårlig komiker eller provokatør.

Mener du virkelig at hun får som hun fortjener når hun blir TRUET PÅ LIVET for å ha vist rompa si?!

Skrevet

Nå har hun hele Norges søkelys rettet mot seg. Da kan hun vel si rett ut det hun vil si?

Skulle gjerne høre hva hun vil, istedet for å se rompa hennes. Så må vi bare gjette oss til hva hun står for...

Er det en slags form for abstrakt kunst innen ytringsfriheten?

Er tilhenger av klar tale her!!

Skrevet

Enig med gjest.

Jeg er ikke tilhenger av uhemmet rumpeblotting, men jeg er for at man skal slippe konsekvenser om man skulle komme til å vise frem rumpa si. I forhold til hva man ser ellers i mediene, var da rumpa et uskyldig syn - og å si at hun er den som burde tenke seg litt om, er (i beste fall) utrolig dårlig gjennomtenkt. Jeg vil ikke leve i et samfunn der damer risikerer straff om de skulle oppføre seg "usømmelig" eller utenfor de sosiale rammene, og synes heller de som reagerer så mye på å se ei rumpe, burde tenke seg litt om.

Skrevet
Stuntet var kanskje teit, tåpelig, patetisk eller hva du/dere vil kalle det. Men det var da uskyldig og ikke særlig sjokkerendes.

Hun har kysset en dame på munnen og vist rompa si. Og for det så får hun 18 kulehull i restaurantvinduene til søsteren sin.

Det er det dere bør reagere på! Ikke at hun er en dårlig komiker eller provokatør.

Mener du virkelig at hun får som hun fortjener når hun blir TRUET PÅ LIVET for å ha vist rompa si?!

Kan du vise meg hvor jeg har skrevet at hun fortjente det?

Og jo.. jeg syns hun er en dårlig komiker når det hun har å spille på er å kline med Haugland, eller å vise rompa på scenen. Det der ser vi så mye av ellers, så morsomme poenger og vitser hadde nok vært veldig mye bedre. Og jo, det var uskyldig, men hun er en pakistansk kvinne, og det er veldig tydelig at slike stunt ikke er populære i de pakistanske miljøene, spesielt når de blir utført av en muslimsk kvinne. Grunnen til at jeg reagerer er fordi, for meg, er ikke komi å blotte rompa på en scene, for så å whine når du får trøbbel etterpå..

Skrevet

Så hun burde ha holdt kjeft (eller i dette tilfellet, beholdt buksa på), fordi det ikke er akseptert i deler av det pakistanske miljøet som er svært rasistiske? Hvorfor skal man bøye seg for de? Eller i dette tilfellet, ikke bøye seg framover og vise rumpa.

Skrevet

Hvorfor vise rompa i det hele tatt?? Hvor mange andre norske stand-up komikere drar av seg buksa når de har show? De har vittige historier vitser og poenger de underholder med, fremfor å blotte seg? Det hele er idiotisk..

Rehman er tøff som tør å holde på sånn selv om hun (nå) vet at det får konsekvenser, men jeg skjønner bare ikke poenget.. hvilket poeng skulle hun egentlig understreke ved å vise frem rompa?

om hun ikke tenker på seg selv burde hun kanskje tenke litt på søsteren sin..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Gitte: Hadde du reagert like mye om en annen komiker hadde gjort det samme?

Skrevet

hadde ikke syns det var mer morsomt av den grunn nei.. jeg syns måten å levere et poeng eller en mening på, er feil når det gjøres på denne måten. Jeg skjønte ikke helt vitsen med det å dra av seg buksa bare.. Jo, hun skulle snakke om kulturforskjeller, men ved å dra av seg buksa? Hva beviser det? At hun kan dra av seg buksa så mye hun vil i Norge, men ikke i Pakistan? jaja..

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle la være å gjøre det, fordi noen pakistanere truer henne på livet. Hadde alle tenkt sånn, hadde du vært tvunget til å stå foran kjøkkenbenken og "fornuftsgifte" deg. Rumpestuntet var kanskje dumt, men jeg synes poengene hennes har kommet godt fram, både i denne tråden og ellers.

Gjest Gjestelisa
Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle la være å gjøre det, fordi noen pakistanere truer henne på livet. Hadde alle tenkt sånn, hadde du vært tvunget til å stå foran kjøkkenbenken og "fornuftsgifte" deg. Rumpestuntet var kanskje dumt, men jeg synes poengene hennes har kommet godt fram, både i denne tråden og ellers.

Enig. Hun kunne kanskje fått frem poenget sitt på en annen måte, men rumpestuntet fungerte tydeligvis enda bedre enn hun (og forsåvidt jeg også) hadde trodd - og det vises godt at det fremdeles er bruk for både kvinnekamp og kamp for innvandreres rettigheter og assimilering til det norske samfunnet når hun får så negative reaksjoner på noe som i utgangspunktet var veldig uskyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...