AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Og jeg lurer oppriktig, og håper jeg får noen svar. Jeg finner bare ikke helt gleden i jobben med disse, selv om alt rundt er topp. Flott arbeidsmiljø og gode dager på jobb. Men jeg klarer bare ikke å «brenne» for denne brukergruppen, og det syns jeg er litt vanskelig. Jeg vil virkelig, jeg har en viktig jobb, jeg gir det jeg kan og brukerne blir godt tatt vare på av meg, men med stell og alt av arousal, snakke «barnslig» og det som hører med gir meg lite. Vil gjerne høre hva dere liker med jobben, så jeg kan reflektere på en annen måte ❤️ Anonymkode: 02a50...92a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Jeg elsker jobben min. Jobber nå på skole og har tidligere jobbet i avlastningsbolig. Jeg syns de gir så mye av seg selv tilbake, det at jeg kan være med på å gi dagen dems mening, hjelpe dem til å få brukt de ferdighetene de har. Jeg prater aldri babyspråk på jobb. Jeg jobber med ungdom og prater til ungdom, men med enkle ord slik at vi kan være sammen i opplevelsen. Anonymkode: 9e486...5e6
Candiru Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har jobbet med utviklingshemmede i nesten 20 år som vernepleier. Elsket det de første ti årene, så ble jeg mer likegyldig før jeg til slutt ble utbrent og hatet det. Jeg elsket det fordi jeg ble oppriktig glad i brukerne og de i meg. Dessverre fikk vi ny ledelse på jobben som detaljstyrte så til de grader på ting de egentlig ikke kunne noe som helst om. Det å kunne jobbe selvstendig og ta gode, faglige avgjørelser var avgjørende for min trivsel i jobben.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og jeg lurer oppriktig, og håper jeg får noen svar. Jeg finner bare ikke helt gleden i jobben med disse, selv om alt rundt er topp. Flott arbeidsmiljø og gode dager på jobb. Men jeg klarer bare ikke å «brenne» for denne brukergruppen, og det syns jeg er litt vanskelig. Jeg vil virkelig, jeg har en viktig jobb, jeg gir det jeg kan og brukerne blir godt tatt vare på av meg, men med stell og alt av arousal, snakke «barnslig» og det som hører med gir meg lite. Vil gjerne høre hva dere liker med jobben, så jeg kan reflektere på en annen måte ❤️ Anonymkode: 02a50...92a Jobbet med brukergruppen, de er så utrolig takknemlig og viser mye omtanke (klemmer, gode ord osv). Dessverre ble jobb med denne målgruppen litt for "kjedelig" og lite faglig utfordrende, så jeg byttet type jobb. Et godt arbeidsmiljø og en trygg arbeidsplass er ingen selvfølge, hold på det! Det har jeg ikke nå. Anonymkode: 7a0cf...317
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Takk for svar ❤️ Fler? Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har fått denne nye jobben som teamleder, ikke misforstå. Jeg trives generelt, fornøyd med lønn og arbeidsmiljø og ja, man får mye tilbake, men man får også dytt, direkte blikk og svar (som man ikke skal ta innover seg), lavt stemningsleie som kan være fryktelig slitsomt å jobbe med, og når de er mellom 3-6 år i hodet blir det mye barnslig tilnærming. Jeg er bhg lærer så det er kjent, men noe jeg var fullstendig forsynt med. Omtrent alt i jobben er positivt, bortsett fra stell i «bakenden», og at jeg ikke helt brenner for denne brukergruppen (men jeg vet ikke hvor kravstor man kan være, jeg har jo en jobb som er bra på så mange måter, og bedre enn der jeg kom fra). Irriterer meg at jeg tenker så mye på dette, føler det er en filleting ift hva mange andre må deale med. ts Anonymkode: 02a50...92a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Det jeg synes er mest utfordrende med denne brukergruppen er at noen har veldig utagerende oppførsel. Vanskelig å forholde seg til. Forskjell på humør fra dag til dag. Utenom det er det alt på rutine, samme mat, samme konsistens, medisiner, samme ting de liker å gjøre om og om igjen, stell tar mye ekstra tid og gir lite tid til annet, vanskelig å holde en samtale om noe. Jeg personlig liker bedre å jobbe på en plass hvor jeg kan møte nye brukere og få mer variasjon. Også liker jeg plasser hvor jeg kan være mer fri iforhold til tid og gjøremål. Anonymkode: d1e2c...d67
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Jeg tenker det er viktig å ta følelsene dine på alvor både for din egen og brukernes del. Når du jobber med mennesker er det ekstra viktig for deg selv og de du jobber med at du er på rett sted og ikke ender opp med å hate jobben og bli utbrent. Da klarer du ikke å gi den omsorgen de trenger, samtidig som du har det pyton selv. Noen ganger kan det være dårlig kjemi mellom deg og en enkelt bruker, det kan evt løses med å omrokere på vakter og ansvar. For eksempel hvis kommunikasjonen er dårlig og det er veldig mye utagering rettet mot deg spesielt hos en bruker. Er det derimot selve brukergruppen som ikke passer for deg er det kanskje på tide å bytte jobb. Selv har jeg jobbet med barn med forskjellige diagnoser og synes det har vært veldig givende, hatt mange gode opplevelser og blitt veldig glad i de jeg har jobbet tett på. Anonymkode: a76be...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå