AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Da ser jeg dessverre på noen fb grupper og goodify at det er mange som ønsker hjelp til påske. Ofte har dem barn og ser noen skriver dyr strøm og tannlege regning, samt gjeldsordning og tvangstrekk på trygd eller lønn, som skyld i at dem trenger hjelp til påskeegg til barna sine, og gjerne påskepynt og mathjelp. Klær ønskes også ofte. Jeg vet ikke hvor mange hjelpegrupper som er i dette langstrakte landet vårt, men vil tippe det er endel. Er selv med i 3-4 grupper. Såg også en annonse på Finn om påskehjelp. Jeg er selv ufør og har ikke verdens beste økonomi heller men klarer meg noenlunde. Men hva skal en gjøre? Jeg syns det blir verre for hvert år som går, og i julen i fjor var det veldig mange på Finn som søkte hjelp. Virker som de som har lite får bare mindre å rutte med og de som har mest får mer fra staten. Nei tror vi er på vei til stor forskjells Norge rett og slett. Det er veldig trist. Anonymkode: abb7c...c20
Drizzt Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Ja, finn og sikkert facebook også florerer av slike forespørsler hver gang det er høytid. Jeg er i utgangspunktet svært skeptisk etter at folk jeg kjenner avslørte noen av disse forespørslene som svindel. Det ene tilfellet handlet det om en ung man som rett og slett ville samle penger til dop og i det andre tilfelle handlet det om en dame som trengte penger for å finansiere sitt ekstremt-over-evne forbruk. Begge gangene fremsto personene som aleneforeldre med dårlig råd. De hadde ikke barn, kun trengte penger. Det finnes selvfølgelig også de som virkelig trenger hjelp og er ærlige, men det er nesten umulig å være sikker på lenger. Jeg kan godt hjelpe, men da gjør jeg grundig research på forhånd eller begrenser det til folk jeg kjenner godt. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Hva slags klær trenger man til påske som man ikke trenger resten av året. Eneste forskjellen på hverdag er vel et påskeegg til ungen/e med noe godt i. De fleste som ikke har hytte er vel hjemme uansett. Anonymkode: ec7ad...f64 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 De alley fleste har seg selv å takke for situasjonen de er i. Anonymkode: 0b1ab...dca
Milky Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Jeg hadde gjerne kjøpt påskeegg til barn der familien ikke har så god råd❤️ Hva heter disse gruppene på fb?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er tilhenger av å gi til de som ikke skriker. Det er ofte de som er stille som trenger det mest. Ikke at det er lett å identifisere dem, men er ikke tilhenger av de som tigger etter hjelp på den måten der. Anonymkode: ddd47...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå