Gå til innhold

Dere som har fått skattemelding, hvor mye fikk dere igjen på skatten? Eller skattesmell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

2000. Hvordan får dere så masse som 13000?

Anonymkode: 16c6e...91b

Jeg fikk mer enn det fordi jeg byttet jobb og måtte selge jobbaksjer i annen valuta. Visste derfor ikke hva jeg måtte skatte for salg.

Anonymkode: fec4e...072

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd; fikk restskatt på 1000 kr

Anonymkode: a9a55...f83

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har fått skattemelding, siden jeg driver freelance🤔 Men pleier å få restskatt på over 200 000. 😂 Heldigvis så legger jeg av litt hver mnd og har det klart til innbetaling i sept/okt.

Men i år har jeg lagt skattepengene på fond, så tar jeg de ut rett før de skal betales inn.

Anonymkode: 2ad3d...04e

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor mye hvilken vei, så blir det ikke delt her.

Anonymkode: 24c2f...a31

• Liker 3
Skrevet

Akkurat de 9024 kronene jeg hadde betalt for mye inn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fikk 13 000 tilbake. Er aleneforsørger, og betaler 80 000 kr i året bare til barnetilsyn (SFO, barnehage m.m.) Mao har jeg en del kroner i fradrag. Hadde også litt dyr gjeld i fjor, samt sparte 25 000 på BSU.

Anonymkode: 1d599...c46

Stødnad til barnetilsyn dekker 64%. Et tips: se på nav sine sider med mindre du tjener over 6G. 

Anonymkode: 97e26...b83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

4K tilbake. Gå rett i forbrukslånet som er borte en måned tidligere. Bare få måneder igjen (ja, betaler hardt ned!). 

Anonymkode: 97e26...b83

• Liker 2
Skrevet

32 000. Trekker ekstra og får alltid igjen, men det ble mye i år. 15-25 er normalen.

Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd, fikk igjen 13 000 kr igjen på skatten. Skal rett inn på sparekontoen å kose seg der. 

Anonymkode: 96210...7be

3.5k tilbake 🙂

Skrevet

Får igjen 31000kr. Skattet som om jeg skulle jobbet hele året, men jobbet bare i 7 mnd. Disse pengene gjør at jeg har «lønn» i juli som student 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble skyldig 20 kr. Første gang jeg har opplevd😅

Anonymkode: 80d87...96d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har så klart beregnet og endret skattekort slik at jeg ikke låner mine penger til skatteetaten rentefritt.

Anonymkode: 16be7...563

Enig med deg. Bare tull med skatt tilgode. Jeg fikk igjen, så her skal skattetrekket ned.

Anonymkode: ff6b7...b56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble skyldig 20 kr. Første gang jeg har opplevd😅

Anonymkode: 80d87...96d

Grattis med å ha spart 20 kroner som du slipper betale tilbake :) gå for 99 kroner neste gang.

Anonymkode: 78df0...956

• Liker 1
Skrevet

Får igjen 11.000 :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

9000 og litt skuffa. Hadde trodd det ble mer fordi jeg ved en feil fikk lønn for 2 mnd en mnd og ergo mye mer trekk i skatt. Hadde blitt baksmell om ikke var for det sikkert. 

Anonymkode: 1cea4...788

Om du fikk feil lønn for 2 mnd siden påvirker ikke det skatten for 2020. 

Anonymkode: 08c1d...b4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har så klart beregnet og endret skattekort slik at jeg ikke låner mine penger til skatteetaten rentefritt.

Anonymkode: 16be7...563

Sånn kan man jo også se på det. Måtte betale 250 kr 

Anonymkode: a9c66...c99

Skrevet

Skyldig 96 kroner 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk igjen 86k 🤗

Anonymkode: 3e5d2...a40

• Liker 2
Skrevet
Sophie-Ann skrev (1 time siden):

Får igjen 31000kr. Skattet som om jeg skulle jobbet hele året, men jobbet bare i 7 mnd. Disse pengene gjør at jeg har «lønn» i juli som student 😊

Litt risky taktikk. Ingen garanti for at du faktisk får igjen pengene allerede før sommeren eller i juni. Ja, mange får det, men mange må også vente til f.eks. august eller oktober. Hva gjør du hvis du er en av dem som ikke får tilbake pengene før i oktober? Hva skal du leve av i juli da?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...