AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Synes det er helt håpløs med arv situasjon i Norge. Der jeg kommer fra arver jo de som er gift etter hverandre. Som sagt, om min mann hadde død nå etter 30 år blir jeg den alene som overta våres felleskonto og investeringer. Men jeg skjønner ikke helt arveloven her. Mener staten at den dagen enten jeg eller mannen min dør, kan faktisk barna tår 2/3 av våres penger/aksjer/sparinger og investeringer som vi selv har bygget opp over disse årene? De kommer selvfølgelig å arve etter den andre dør, feks hus/hytte/aksjer osv. Skjønner ikke hvordan de mener at de har rett til våres penger/investeringer før vi begge er død. Vi gir våres barn en del penge for å hjelpe til allerede, så vi er ikke griske, men selvfølgelig vil vi ikke måte slite for å betale for livsopphold eller må selge hus/hytte om en av oss går bort. Anonymkode: 8dea5...08b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det er helt håpløs med arv situasjon i Norge. Der jeg kommer fra arver jo de som er gift etter hverandre. Som sagt, om min mann hadde død nå etter 30 år blir jeg den alene som overta våres felleskonto og investeringer. Men jeg skjønner ikke helt arveloven her. Mener staten at den dagen enten jeg eller mannen min dør, kan faktisk barna tår 2/3 av våres penger/aksjer/sparinger og investeringer som vi selv har bygget opp over disse årene? De kommer selvfølgelig å arve etter den andre dør, feks hus/hytte/aksjer osv. Skjønner ikke hvordan de mener at de har rett til våres penger/investeringer før vi begge er død. Vi gir våres barn en del penge for å hjelpe til allerede, så vi er ikke griske, men selvfølgelig vil vi ikke måte slite for å betale for livsopphold eller må selge hus/hytte om en av oss går bort. Anonymkode: 8dea5...08b Du er ganske langt ute på jordet og jeg forstår ikke hvor du har fått disse opplysningene i fra. Hvis dere kun har felles barn, så har lengstlevende uansett krav på å sitte i uskiftet bo. Anonymkode: 1e37b...691 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dere kun har felles barn, så har lengstlevende uansett krav på å sitte i uskiftet bo. Hva med de som har barn fra før som nå er voksne. Hva bør ekteparet gjøre slik at lengstlevende slipper å selge hus og hjem for å beholde et anstendig liv siste levetiden? Anonymkode: dc863...f9e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du er ganske langt ute på jordet og jeg forstår ikke hvor du har fått disse opplysningene i fra. Hvis dere kun har felles barn, så har lengstlevende uansett krav på å sitte i uskiftet bo. Anonymkode: 1e37b...691 Greit å vite jeg er langt ut på jordet lol. Anonymkode: 8dea5...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå