AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Hei! Vi skal male stua i sommer, men jeg er helt blank på hva jeg har lyst på🤷🏼♀️ IKKE blå, grå, lilla eller hvitt det er det eneste som er sikkert. Blir vel etterhvert svart kjøkken i løpet av neste år, så må ha noe som passer til det. Det er kjøkken og stue i samme rom, kjøkkenet er i ene kortenden av rommet. Har MYE lys, svære vinduer fra gulv til tak på 2 av 4 vegger. Interiøret ellers består av eik, svart og gull/okerfarger, og grønne planter. Blir veldig glad for alle forslag(helst jotunfarger da de er enklest å få tak i, og finne bilder av på instagram)🙏🏼 Eneste fargen jeg har på listen foreløpig er «local green». Men har grønt soverom(green leaf) også så er redd jeg blir lei fargen. Anonymkode: 05481...9ef
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Organic red og feks senses i kombinasjon 😎 Anonymkode: 232eb...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 CaramelDevil skrev (10 minutter siden): Warm blush Svar fra samboer sist jeg foreslo denne: «jeg skal f**n ikke ha ROSA stue»😅 Så den utgår dessverre. Anonymkode: 05481...9ef
TinaChristina Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svar fra samboer sist jeg foreslo denne: «jeg skal f**n ikke ha ROSA stue»😅 Så den utgår dessverre. Anonymkode: 05481...9ef Haha! Synd! Jeg tenkte det samme først, men den er jo ikke ROSA-rosa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Jeg liker jotun soft teal, exhale, iconic Anonymkode: d7014...4a5
Drizzt Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Exhale! Skikkelig avslappende mintfarge som passer perfekt i vår stue med mange og store vinduer. Jeg hadde lyst å male også utvendig med denne fargen, men der fikk jeg ikke medhold 😄 Endret 20. mars 2021 av Drizzt
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svar fra samboer sist jeg foreslo denne: «jeg skal f**n ikke ha ROSA stue»😅 Så den utgår dessverre. Anonymkode: 05481...9ef Helt enig med din samboer, den er grusom! Anonymkode: ea55a...b3d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 Drizzt skrev (1 time siden): Exhale! Skikkelig avslappende mintfarge som passer perfekt i vår stue med mange og store vinduer. Jeg hadde lyst å male også utvendig med denne fargen, men der fikk jeg ikke medhold 😄 Den blir litt for lys og «kjedelig» til meg tror jeg. AntiBullshit skrev (1 time siden): jotun marrakech!! Fin, men litt kjedelig og lik den jeg har fra før. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Evening green Anonymkode: 5b82b...dfd Den er fin! AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker jotun soft teal, exhale, iconic Anonymkode: d7014...4a5 Soft teal liker jeg, men ser at på noen bilder så blir den blå🤷🏼♀️ Anonymkode: 05481...9ef
Mhmjadda Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Ser du ikke vil ha hvitt. Inkluderer det også mer beige farger, som Lys Antikk og Sand? Det er veldig fint til svart, eik og planter. Vi har gode gamle (og forhatte :p) Vanilje/Cafe Latte, og så lenge lister/dører/tak er i Klassisk hvitt eller Letthet dvs ikke Bomull, er det en behagelig og mild farge som står godt til treverk og grønnplanter. Litt mer usikker på gull/oker-nyansene dine, hvor mye av rommet er i slike farger? Lys gult er jo også en mulighet, men igjen, vanskelig å kombinere med gull/oker? Som feks Soft Radiance? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/et-godt-inneklima-i-varlige-farger/
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Mhmjadda skrev (3 minutter siden): Ser du ikke vil ha hvitt. Inkluderer det også mer beige farger, som Lys Antikk og Sand? Det er veldig fint til svart, eik og planter. Vi har gode gamle (og forhatte :p) Vanilje/Cafe Latte, og så lenge lister/dører/tak er i Klassisk hvitt eller Letthet dvs ikke Bomull, er det en behagelig og mild farge som står godt til treverk og grønnplanter. Litt mer usikker på gull/oker-nyansene dine, hvor mye av rommet er i slike farger? Lys gult er jo også en mulighet, men igjen, vanskelig å kombinere med gull/oker? Som feks Soft Radiance? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/et-godt-inneklima-i-varlige-farger/ Har spisestuestoler i oker, og gulvteppe på stua, så har ganske mye🙈 Med «gulnyanser» på veggene kan det bli too much ja. Lister er i klassisk hvit da så de bør gå til alt. Vil kanskje ha noe litt mer farge siden veggene består av såpass mye vindu🤷🏼♀️ Har egentlig ikke peiling, for det er så mye som ser fint ut på bilder, men som kanskje egentlig ikke passer inn her. Er jo alt for mye å velge i! Anonymkode: 05481...9ef
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har spisestuestoler i oker, og gulvteppe på stua, så har ganske mye🙈 Med «gulnyanser» på veggene kan det bli too much ja. Lister er i klassisk hvit da så de bør gå til alt. Vil kanskje ha noe litt mer farge siden veggene består av såpass mye vindu🤷🏼♀️ Har egentlig ikke peiling, for det er så mye som ser fint ut på bilder, men som kanskje egentlig ikke passer inn her. Er jo alt for mye å velge i! Anonymkode: 05481...9ef Jeg ser for meg en beige/kalknyanse, særlig siden dere tenker svart kjøkken. Men jeg er jo litt kjedelig av meg 😅 Så kan du heller fylle opp med planter og farger på interiøret. Jeg hadde nok blitt lei av en farge på alle veggene, men det kan også være vane Her hos meg er det også et veldig variert lys, slik at farger endrer totalt karakter gjennom dagen og året. Hadde sikkert endt opp med å hate/elske fargen og sommeren/vinteren Anonymkode: d0f86...44d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 Soothing beige er en nydelig basefarge som passer fint til de fleste farger. Spesielt fint mot sort. Anonymkode: 61eeb...183
Perelandra Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 Tråden er ryddet for tulleinnlegg og innhold med opphavsrett. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har lagt ut skrinshots fra Pinterest men det ikke var lov. Men anbefaler, som alltid, Pinterest. Jeg søkte på "yellow chair living room" og "yellow chair living room modern" f.eks., siden du sa at du hadde ørkengule spisestoler. Synes det er alltid enklere å se visuelt, hvilke farger kan passe til. Anonymkode: f87d3...b5b
gohege Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 Jeg ville tatt en tur innom nettsiden til Jotun for å se hvilke farger de anbefaler til gul/okertoner - f.eks denne https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/10428-masala-interior De har også en gratis fargerådsside som du kan forsøke for å få mer konkrete råd. Selv ville jeg nok gått for en grønntone (evergreen eller northen mystic f.eks) eller en bruntone (belgian brown f.eks). En plommefarge som Daydream fra Jotun kunne også vært en spennende kombinasjon.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lagt ut skrinshots fra Pinterest men det ikke var lov. Men anbefaler, som alltid, Pinterest. Jeg søkte på "yellow chair living room" og "yellow chair living room modern" f.eks., siden du sa at du hadde ørkengule spisestoler. Synes det er alltid enklere å se visuelt, hvilke farger kan passe til. Anonymkode: f87d3...b5b Takk for tips, har aldri brukt pinterest men skal sjekke det ut👍🏼 gohege skrev (1 time siden): Jeg ville tatt en tur innom nettsiden til Jotun for å se hvilke farger de anbefaler til gul/okertoner - f.eks denne https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/10428-masala-interior De har også en gratis fargerådsside som du kan forsøke for å få mer konkrete råd. Selv ville jeg nok gått for en grønntone (evergreen eller northen mystic f.eks) eller en bruntone (belgian brown f.eks). En plommefarge som Daydream fra Jotun kunne også vært en spennende kombinasjon. Takk for tips! Liker Northern Mystic, men er redd den blir veldig mørkt med svart kjøkken og den fargen sammen. Daydream synes jeg er nydelig, men det er en alt for vågal farge for meg😅 Anonymkode: 05481...9ef
Perelandra Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Ryddet for kommentar til moderering. Vi minner om at spørsmål rundt moderering tas på Ris og ros og spørsmål om forumet, eller via PM til moderator Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå