Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nylig solgt bolig og ny eier har overtatt. I etterkant av overtakelsen har ytterdøren kilt seg og de spør om jeg kan bestille håndtverker for å fikse døren. Døren er 8 år gammel dersom det har noe å si for saken. Jeg synes uansett at det er urimelig å be meg om å fikse, anser dette for å komme inn under vedlikehold?

Anonymkode: f457a...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du bestille håndverker for å fikse noe på en bolig de har overtatt?

De må da klare å fikse det selv. Dersom det skulle vise seg å resultere i et økonomisk krav mot selger (deg) så må de ta det da, og da enten direkte eller via forsikring.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har nylig solgt bolig og ny eier har overtatt. I etterkant av overtakelsen har ytterdøren kilt seg og de spør om jeg kan bestille håndtverker for å fikse døren. Døren er 8 år gammel dersom det har noe å si for saken. Jeg synes uansett at det er urimelig å be meg om å fikse, anser dette for å komme inn under vedlikehold?

Svaret på det de spør om er rett og slett bare nei.

Anonymkode: 54936...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt sikker noen som ikke har peiling på hvordan de skal gå frem, også tror de at det er som med Finn.no salg av en tjeneste. 😄 

At folk ennå ikke har fått med seg at man må kontakte forsikringsselskapet om man har problemer, er jo helt utrolig i 2021. Hils de og si "jeg føler med dere" 😄 

Anonymkode: acc55...b00

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Vi sa til dem at de selv må bestille tømmermann. De svarte oss nå at det er vår oppgave å fikse denne døra og at skaden på døra må ha skjedd FØR overtakelsen. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med megler. De er meglere og vet hva som er rett og kan megle mellom dere. Dvs snakke med kjøper. Har erfaring med at det ikke er noe vits å diskutere sånt direkte mellom kjøper og selger.

Anonymkode: 7a8b3...ba4

Gjest goodiva95
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 0.03):

Takk for svar. Vi sa til dem at de selv må bestille tømmermann. De svarte oss nå at det er vår oppgave å fikse denne døra og at skaden på døra må ha skjedd FØR overtakelsen. 

Har du

Endret av goodiva95
Gjest goodiva95
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Endret av goodiva95
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det bare å si nei.

Når de ikke forstår noe så elementært som dette så hadde jeg ikke orket å bruke tid på å forklare eller fortelle de hva de skal gjøre. Hva blir det neste? At du må bestille nye batterier til røykvarslere? Ringe skadedyrselskap pga snegler i hagen? Gulvlegger fordi gulvet knirker? Rørlegger fordi vannet er litt for kaldt?

Her er det bare å gjøre kort prosess. Send en melding tilbake som kun inneholder «Nei.». Fortsetter de så blokkerer du.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...