Gå til innhold

Påskestengt barnehage: Ferie eller omsorgsdager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å jobbe i ukedagene i påsken (man, tir, onsdag). Nå stenger alle barnehager i kommunen i påsken, så da går jo ikke det. Er det greit å bruke omsorgsdager til å dekke dette? Jeg er redd arbeidsgiveren vil synes det er frekt å ikke bruke feriedager ettersom påske jo er typisk ferietid, det hadde vært noe annet hvis det var en vanlig uke, men jeg hadde jo ikke planlagt ferie. Hva gjør dere andre?

Anonymkode: 30f19...504

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man har ekstra omsorgsdager for stengte skoler og barnehager, jf nav.no

Anonymkode: eef39...825

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å jobbe i ukedagene i påsken (man, tir, onsdag). Nå stenger alle barnehager i kommunen i påsken, så da går jo ikke det. Er det greit å bruke omsorgsdager til å dekke dette? Jeg er redd arbeidsgiveren vil synes det er frekt å ikke bruke feriedager ettersom påske jo er typisk ferietid, det hadde vært noe annet hvis det var en vanlig uke, men jeg hadde jo ikke planlagt ferie. Hva gjør dere andre?

Jeg hadde spurt arbeidsgiver... Og sagt at til vanlig er barnehagen åpen. 

Anonymkode: 58330...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jo regjeringen og nav sagt at foreldre skal få omsorgsdager for pålagt stengte barnehager og karantene.

Anonymkode: 84a50...5c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal du på ferie da? Litt forskjell om du benytter anledningen til å ta tre dager ekstra på hytta eller om du blir værende i trang leilighet i byen..

Anonymkode: 021e1...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt omsorgsdager. Det er jo ikke din feil at du ikke får jobbet.

Anonymkode: 2652b...2c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal du på ferie da? Litt forskjell om du benytter anledningen til å ta tre dager ekstra på hytta eller om du blir værende i trang leilighet i byen..

Jeg skal ikke reise noe sted, nei.

Jeg er klar over at jeg har rett til å ta omsorgsdager, jeg bare lurer på hvordan det vil bli oppfattet. Det høres ut som de fleste synes det må være greit, da.

AnonymBruker
Skrevet

Omsorgsdager her.. 

Anonymkode: a8ab2...3da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke sånn at han ikke har lov til å være hjemme når man tar ut feriedager.

Anonymkode: a9614...fb2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Omsorgsdager her. Drar  på hytta. 

Anonymkode: bf633...f48

AnonymBruker
Skrevet

Det skal jo defineres som omsorgsdager siden den faste barnepass-enheten ikke er tilgjengelig. Det kan jo ikke du noe for. 

Anonymkode: 82f33...cf8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke sånn at han ikke har lov til å være hjemme når man tar ut feriedager.

Anonymkode: a9614...fb2

Hæ? Altså. Jeg svarte på hvordan det blir oppfattet. Det kan se rart ut overfor de andre på jobb om man tar ut omsorgsdager for så å reise bort. Da ser det ut som man hadde tenkt å reise uansett, og burde tatt ut feriedager.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hæ? Altså. Jeg svarte på hvordan det blir oppfattet. Det kan se rart ut overfor de andre på jobb om man tar ut omsorgsdager for så å reise bort. Da ser det ut som man hadde tenkt å reise uansett, og burde tatt ut feriedager.

Men man trenger da ikke å fortelle på jobb at man reiser bort? Ferie var ikke planlagt, vedkommende var satt opp til å jobbe, barnehagen ble stengt. Ergo omsorgsdager, uansett hvordan det måtte se ut 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...