Gå til innhold

Hjelp til strikking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei🙂

Jeg har akkurat begynt å strikke og jeg har et spørsmål knyttet til Holiday Slipover som jeg håper noen av dere klarer å svare på. I oppskriften står det "strikk nå 6 p frem og tilbake i glattstrikk". Sliter med å forstå om de mener 6 ganger "frem og tilbake" eller om hver pinne (enten frem eller tilbake) teller som 1 gang (altså totalt 3 ganger "frem og tilbake"). 

Takk for hjelp på forhånd!

Anonymkode: 0743a...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke hjelpe deg, men vil tipse om "strikkesida for alle" på facebook, der får du nesten garantert svar veldig raskt. Mange flinke folk 😊

Anonymkode: d5925...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger totalt frem og tilbake :) Altså tre pinner der du strikker rett og tre pinner der du strikker vrang 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 6 pinner frem og tilbake er 3 ganger frem og 3 tilbake. Min erfaring er at der frem og tilbake teller som 1 kalles det riller. Type strikk 6 riller.

Anonymkode: 58fec...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at du skal strikke 6 omganger totalt, 3 rette omganger og tre vrange 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver så strikker du pinne 1 rett, deretter pinne 2 med vrangmasker tilbake, pinne nr tre med rettmasker, pinne nr fire med vrangmasker, pinne nr fem med rettmasker og tilslutt pinne nr seks med vrangmasker tilbake :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...