AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har ei venninne som skrev på sine åpne fb at kunne ikke jobbe der NAV hadde sendt henne (lønn 300 000) da hun tapte på det, da hun får mer i dagpenger (lønn før dagpenger 800 000). Jeg trudde man måtte ta den jobben man fikk jeg? Dette er også en jobb hun har kompetanse til, der hun bor. Anonymkode: 5d984...f4c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har ei venninne som skrev på sine åpne fb at kunne ikke jobbe der NAV hadde sendt henne (lønn 300 000) da hun tapte på det, da hun får mer i dagpenger (lønn før dagpenger 800 000). Jeg trudde man måtte ta den jobben man fikk jeg? Dette er også en jobb hun har kompetanse til, der hun bor. Anonymkode: 5d984...f4c Den generelle regelen er vel at retten til dagpenger faller bort dersom man ikke stiller seg som arbeidssøkende. Regner med det blir en vurdering i hvert enkelt tilfelle om hvorvidt å takke nei til jobb vil påvirke dagpenger. Selv var jeg permittert og fikk tilbud om stilling i annet firma med over 100.000,- i lønnsøkning. Takket nei og sa ingenting til NAV🤷♂️ Tilbake i opprinnelig jobb nå så fornøyd med det. Anonymkode: 73c6c...4ce
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Nei veit vel ikke om man takker nei eller ja. Det er basert på tillit. Altså kan man juge på seg jobb avslag osv. Anonymkode: 167fe...ae5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den generelle regelen er vel at retten til dagpenger faller bort dersom man ikke stiller seg som arbeidssøkende. Regner med det blir en vurdering i hvert enkelt tilfelle om hvorvidt å takke nei til jobb vil påvirke dagpenger. Selv var jeg permittert og fikk tilbud om stilling i annet firma med over 100.000,- i lønnsøkning. Takket nei og sa ingenting til NAV🤷♂️ Tilbake i opprinnelig jobb nå så fornøyd med det. Anonymkode: 73c6c...4ce Fordi du ville ha fri? Anonymkode: b932a...0d2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Hun kan fort havne i trøbbel med NAV ja. Godt mulig hun ikke har tenkt gjennom dette helt. Anonymkode: 30ae9...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi du ville ha fri? Anonymkode: b932a...0d2 At jeg takket nei mener du? Nei, var andre betingelser som ikke passet meg, så ville heller fortsette i den stillingen jeg var permittert fra🤷♂️ Anonymkode: 73c6c...4ce
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun kan fort havne i trøbbel med NAV ja. Godt mulig hun ikke har tenkt gjennom dette helt. Anonymkode: 30ae9...9bf Jeg er redd for det ja. Hun har offentlig profil også. Hva kan hun risikere her? Jeg ble litt satt ut da jeg så hva hun hadde skrevet. Og hun fikk heiarop og hjerter. Hun hadde pakka det hele inn i politkk, at det var urettferdig at de koronaledige gikk til jobber som ga mindre enn dagpengene. TS Anonymkode: 5d984...f4c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hun kan fort havne i trøbbel med NAV ja. Godt mulig hun ikke har tenkt gjennom dette helt. Anonymkode: 30ae9...9bf Hun virker heller ikke særlig oppegående mtp at hun skriver om dette i sosiale medier. Det kan være bevis mot henne i en rettssak, hvis NAV skulle gå mot henne. Hennes etikk er ikke den beste. Hun risikerer absolutt å miste dagpengene, og hun risikerer nok også å måtte tilbakebetale det hun får fra det tidspunktet der hun takket nei til dette, vil jeg tro. Anonymkode: ded9a...04a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå