Gå til innhold

Fersk prøver...tips og råd ønskes

Lorelai.1972

Anbefalte innlegg

Etter å ha forsøkt i snart 2 år på å få barn, kjenner jeg at det avslappende forholdet jeg hadde til dette henger i en svært tynn tråd. Jeg skal ikke klage for mye, for jeg har vært så utrolig heldig og har et barn fra før av som nå er 3 år - i så tilfelle er det tross alt ikke synd på meg. Men jeg kjenner igjen det som flere av dere skriver, at omgivelsene rundt forventer familieøkning - det har jeg opplevd både før jeg fikk barn og også nå det siste året har flere og flere begynt å kommentere om jeg ikke snart venter barn igjen. Det er utrolig vanskelig å svare på sånne spørsmål, når du kjenner at du bare vil begynne å grine. Må jo bare lire av meg svada svar så jeg slipper mer spørsmål. Hvorfor i all verden skal folk mase om sånt? Hvis de bare tenker seg om, må de jo skjønne hvordan det sårer med sånne kommentarer??? Hva i all verden kan en si uten å bli for personlig, som i tillegg gir et lite hint til dem om ikke å stille sånne spørsmål?

I dag fikk jeg mensen igjen, jeg er syk og hjemme fra jobb - og helt ute av balanse som følge av det. Måtte grine en skvett da jeg skjønte at jeg heller ikke denne gang var blitt gravid :cry: . Til nå har jeg bare prøvd å leve et normalt liv, ikke benyttet meg av verken det ene eller andre hjelpemiddel for å bli gravid - for da føler jeg at jeg får fokus på akkurat det jeg ikke ønsker å tenke for mye på. I tillegg til det naturlige ønsket om å bli mor (igjen) så ønsker jeg også at min lille gutt ikke må bli enebarn. Han har i det siste halve året begynt å spørre etter en lillebror/søster, ettersom han opplever jevngamle i omgivelsene rundt oss blir det.

Nå tenker jeg så mye på det at jeg kan likegodt gjøre noe konstruktivt. Tenkte som så å begynne med tester for både meg og ham, men skulle gjerne fått tips om hvilke naturtilskudd vi kan bruke og ellers andre gode tips for å legge det til rette så langt som mulig. Dette er jeg alldeles fersk i, for sist gang hjalp det å være tålmodig - og jeg ble gravid etter vel et år uten å gjøre noe for det. Dette med Folat vet jeg godt om, så det er andre tips jeg trenger.

Håper på en storm med tips - og gjerne litt sympati :troest:

Nå skal jeg snart tusle av gårde og hente min øyensten i barnehagen, må bare grine ferdig før jeg går så jeg ikke bryter ut i gråt der. Det hadde vært noe det, voksne og sikre meg falle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke gi deg noen bra tips siden jeg selv har masse spörsmal. Men jeg kan gi deg masse sympati og önsker om lykke til!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du kan gjøre er å begynne å tempe: Ta tempen (rektalt) hver morgen (helst til samme tid). Du vil merke en økning i temp dagen etter/to dager etter eggløsning. Jeg har f.eks. 36,50-36,60 som vanlig temp om morgenen, etter EL har jeg 36,9. Da finner du fort ut når du har EL. Skriv opp tallene i et excelark og så markerer du når dere har sex. Så kan du se om:

1) du har EL

2) om dere har sex på riktig tidspunkt

Du kan evnt. også kjøpe EL-tester (du finner link til billige fra Danmark her inne)

Gjør dette noen måneder (kanskje frem til jul), og hvis du ikke har klaff ville jeg helt klart ha oppsøkt lege. At dere allerede har barn betyr ikke at det ikke kan være noe i veien med reproduksjonsevnen deres.

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CHOUCHOU: takk for sympati - det er det jeg trenger først og fremst nå. Ønsker deg også lykke til :)

Takk også til deg Imax for et bra tips :icon_razz:, tror faktisk at å tempe vil passe meg bedre for jeg er håpløs til å huske å ta EL-test.

Jeg slapp å hente gullet i barnehagen, mannen min tar seg av det i stedenfor. Likevel godt med en forståelsesfull mann, selv om han ikke vet hva som plager meg i dag... Problemet mitt er jeg ikke har noen i nær krets som jeg kan diskutere dette med, føler dette er noe jeg kun kan snakke om med andre som har erfaring. Jeg har lite lyst til å plage min kjære for mye med mine tanker og følelser rundt dette. Tror det ville betydd at han også ville stresse seg opp, han er sånn.

Uansett, har det litt bedre nå, tok likegodt fatt i husarbeid :husarbeid: jeg og fikk en del ut av systemet.

Til dere andre som måtte dumpe innom dette: all trøst/medfølelse og tips er velkomne - suger til meg alt som måtte være :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du!

Stor :klem: til deg og velkommen hit!

Tips fra meg er bl.a å få deg dagbok her, så kan du skrive og dele akkurat det du vil med oss andre her. Jeg syns det er så deilig å ha et sted der jeg bare kan være hyper, sint, trist og glad omhverandre uten at noen hmler med øynene...(kan hende noen gjør det, men jeg ser jo ikke det i allefall :) )

Ellers så har vi selv prøvd i et år nå så jeg vet ikke hva som funker best..

Har lest at noen bruker slimløsende hostesaft, så det har jeg tenkt å prøve denne pp...Alt må prøves!

Skjønner godt hvordan du har det og det er vondt å ikke ha noen nær seg som forstår hvor tøfft det egentlig er..Men som sagt så håper jeg du får deg dagbok her så vi kan hjelpe og støtte hverandre mer!

Håper du føler deg bedre og får en fin torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...