Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste og vi har vært sammen i ca 3 år. Jeg er som en åpen bok for han og forteller alt. Hvis jeg får litt upassende meldinger fra gutter viser jeg det til han, og viser hva jeg skriver til andre gutter. Dette gjør jeg sånn at han ikke skal tro jeg skjuler ting fra han og at han plutselig ikke skal finne meldingene og bli sjokket.

Caset her er at han har veldig mange jentevenner, mer jenter enn gutter. Jeg har i senere tid funnet ut at han går til andre venninner å snakker stygt om meg når vi har kranglet og til spesielt en person har han skrevet at han savner å være med henne osv. Dette er samme person han har snakket stygt om meg til også. Er dette innafor eller er det bare jeg som overtenker alt dette? I tillegg har han fått flere litt drøye bilder fra en jente, uten å si noe til meg. Det er en person han ikke kjenner og ikke har noe spesielt forhold til. Men det jeg reagerer på er at jeg er nødt til å se det med mine egne øyne før han sier noe til meg om det...

Jeg trenger egentlig mest tips og høre erfaringer fra andre. Noen andre som har vært gjennom det samme? Og kan dette regnes som emosjonelt utroskap?

Anonymkode: ab767...cfb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mitt forhold... I starten brydde det meg ikke at han hadde mange jente emner, helt til jeg fant ut at han har ligget med alle og de sendte upassende meldinger til hverandre. Hos oss får han faktisk ikke "lov" til å ha jentevenner lengre. Det er hans valg om han vil være med meg eller ha disse venninnene. Det som i starten var helt uproblematisk ødela min selvtilitt. 

Anonymkode: 00f20...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres ut som mitt forhold... I starten brydde det meg ikke at han hadde mange jente emner, helt til jeg fant ut at han har ligget med alle og de sendte upassende meldinger til hverandre. Hos oss får han faktisk ikke "lov" til å ha jentevenner lengre. Det er hans valg om han vil være med meg eller ha disse venninnene. Det som i starten var helt uproblematisk ødela min selvtilitt. 

Herregud så forferdelig. Jeg er jo livredd for at det samme skal skje her, men tørr ikke å nekte han å være med andre. Han har jo ikke gjort noe seksuelt med noen ennå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kommet bedre overens med menn enn kvinner, men jeg har nå forstått at det som regel ikke fungerer. De mennene som jeg har sett på som venner har alltid vist seg å egentlig ville ligge med meg/vært forelsket. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud så forferdelig. Jeg er jo livredd for at det samme skal skje her, men tørr ikke å nekte han å være med andre. Han har jo ikke gjort noe seksuelt med noen ennå

Er det lenge siden han fikk de upassende bildene? Jeg hadde i hvert fall sagt at det var veldig ubehagelig for meg og at jeg ønsket at han ga beskjed til meg da det er vondt å måtte finne ut av slikt selv.  Har du noen gang fortalt han at det er ubehagelig for deg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det lenge siden han fikk de upassende bildene? Jeg hadde i hvert fall sagt at det var veldig ubehagelig for meg og at jeg ønsket at han ga beskjed til meg da det er vondt å måtte finne ut av slikt selv.  Har du noen gang fortalt han at det er ubehagelig for deg? 

Han merker nok på meg at jeg syntes det er ubehagelig, for jeg reagerer med å bli ganske nedfor. Jeg er litt usikker på hvor ofte han får de, for han forteller det jo ikke til meg. Men er ikke veldig lenge siden han fikk det sist

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hadde kjæresten min snakket stygt om meg til ei venninne, så hadde jeg slått opp med meg. Slikt kaller jeg ikke kjærlighet!

Husk at man trenger ikke å være utro for å bli dumpet!

Ikke finn deg i sånn dritt!

Anonymkode: e80f8...0ee

• Liker 1
Skrevet

Dette er en no-brainer.

Her står de røde flaggene så tett at det neste røde flagget treffer deg;

For hva er årsaken til at DU ikke har flydd avgårde som et jetfly fra denne stakkarslige imbesillen?

Fly nå, og hold deg unna menn som har «venninner». Helt enkelt, da slipper du sånt kaos. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse: slått opp med HAN

Anonymkode: e80f8...0ee

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hadde ikke akseptert dette. 

For meg hadde det vært et grovt brudd på lojalitet og tillit, hadde gjort det slutt jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han merker nok på meg at jeg syntes det er ubehagelig, for jeg reagerer med å bli ganske nedfor. Jeg er litt usikker på hvor ofte han får de, for han forteller det jo ikke til meg. Men er ikke veldig lenge siden han fikk det sist

Dere har jo vært sammen en stund og jeg synes ikke det er greit at du har funnet deg i det, men om du ikke har sagt i fra om hvordan det føles for deg er det litt din egen feil... Dette er tydeligvis ubehagelig for deg og det må du også si i fra om. Han hadde nok ikke heller følt seg bra om du oppførte deg slik med andre menn... Det er vanskelig å si i fra om slik for man vil jo så gjerne være en kul kjæreste, men du må sette dine egne følelser først og si i fra om at det plager deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere har jo vært sammen en stund og jeg synes ikke det er greit at du har funnet deg i det, men om du ikke har sagt i fra om hvordan det føles for deg er det litt din egen feil... Dette er tydeligvis ubehagelig for deg og det må du også si i fra om. Han hadde nok ikke heller følt seg bra om du oppførte deg slik med andre menn... Det er vanskelig å si i fra om slik for man vil jo så gjerne være en kul kjæreste, men du må sette dine egne følelser først og si i fra om at det plager deg. 

Ikke vær en kul kjæreste!

Ikke vær en cool girl!

Det er de typene som ender opp i dårlige forhold - ikke nødvendigvis voldelige forhold - men sånne stusslige forhold hvor det som skulle vært mannen, oppfører seg som en vriompeis tenåringssønn.

Våg heller å være litt vriompeis tenåringsdatter litt av tiden, så rister man av seg slike guttunger.

(Ikke vær det hele tiden da, alt med måte 😌)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...