Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en syklus som har vært helt stabil så lenge jeg kan huske.

Denne syklusen fikk jeg litt blod på papiret i går kveld, og i dag er det en blanding av rødt og brunt blod. Venter egentlig ikke mens før mandag kveld.

Kan det være jeg opplever en veldig tidlig abort nå? Kjenner mye stikk nederst i magen.

Anonymkode: 7a6c7...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være noe i forbindelse med et svangerskap ja, så du bør ta en test. Er den positiv trenger det ikke bety abort, ettersom det er veldig vanlig med svangerskapsblødninger. 

Kan også være tidlig mensen/spotting. Mange kvinner opplever at syklusen kan finne på å oppføre seg litt rart innimellom, selv om man er vant til at den er stabil. 

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (4 minutter siden):

Kan være noe i forbindelse med et svangerskap ja, så du bør ta en test. Er den positiv trenger det ikke bety abort, ettersom det er veldig vanlig med svangerskapsblødninger. 

Kan også være tidlig mensen/spotting. Mange kvinner opplever at syklusen kan finne på å oppføre seg litt rart innimellom, selv om man er vant til at den er stabil. 

Takk for svar! Jeg er ca 12 dpo i dag og tok en rfsu strimmel rundt klokken 9. De vanlige med 25 ml/. Den var helt negativ.

Nå er det veldig kraftig blødning, helt rødt, samtidig som sterke menssmerter.

Er sikkert bare syklusen som tuller med meg🥺

Skrevet

Da var det nok spotting som begynte i og mensen som kom nå. Veldig kjedelig med negativ test, og at du fikk mensen før tida :troest:

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (8 minutter siden):

Da var det nok spotting som begynte i og mensen som kom nå. Veldig kjedelig med negativ test, og at du fikk mensen før tida :troest:

Ja det var nok det. Har skrevet ned alle «symptomer» jeg har hatt denne syklusen i det minste, så blir det lettere å tenke at det er normalt senere sykluser. Har hatt så mye smerter nederst i magen at jeg var helt sikker på at det gikk denne måneden.

Men HVIS det er sånn at et egg klarte å feste seg, for så å dø og at jeg blør det ut nå. Kan hcg stige nok til å vises på en test om et par dager? Eller stopper hcg-produksjonen opp med en gang det dør?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en syklus som har vært helt stabil så lenge jeg kan huske.

Denne syklusen fikk jeg litt blod på papiret i går kveld, og i dag er det en blanding av rødt og brunt blod. Venter egentlig ikke mens før mandag kveld.

Kan det være jeg opplever en veldig tidlig abort nå? Kjenner mye stikk nederst i magen.

Nei det betyr bare at mensen kom 3 dager før denne gangen 🙄 herlighet, mine menstruasjoner kan variere alt fra 21 til 34 dager! Er nok ikke noe å bry seg om!

Anonymkode: cd470...f63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det betyr bare at mensen kom 3 dager før denne gangen 🙄 herlighet, mine menstruasjoner kan variere alt fra 21 til 34 dager! Er nok ikke noe å bry seg om!

Mens mine sykluser alltid har vært 28 dager. Ingenting fra eller til. Bortsett fra denne gangen da. Det blir sånn når man håper håper håper at det skal gå, i hvert fall for meg, at jeg håper alle nye symptomer og forandringer er et tegn på at endelig ble det en liten spire.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mens kommer akuratt på dagen, annenhver ganga spotting/rett på blødning. Så att du lurer når den plutselig dukker opp 3 dager før har jeg full forståelse for😊 

Anonymkode: fcff7...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men HVIS det er sånn at et egg klarte å feste seg, for så å dø og at jeg blør det ut nå. Kan hcg stige nok til å vises på en test om et par dager? Eller stopper hcg-produksjonen opp med en gang det dør?

Nei, det tror jeg ikke. Når man opplever kjemisk (å miste før uke 5) så forsvinner hcg med det samme. Så hvis man har klart å bli gravid så er det -før- man blør at det evnt vil vises på en test. 

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (4 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. Når man opplever kjemisk (å miste før uke 5) så forsvinner hcg med det samme. Så hvis man har klart å bli gravid så er det -før- man blør at det evnt vil vises på en test. 

Okei skjønner, tusen takk for svar, da er det bare å spare testene til etter neste eggløsning☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mens mine sykluser alltid har vært 28 dager. Ingenting fra eller til. Bortsett fra denne gangen da. Det blir sånn når man håper håper håper at det skal gå, i hvert fall for meg, at jeg håper alle nye symptomer og forandringer er et tegn på at endelig ble det en liten spire.

Joda jeg skjønner det. Skjønte ikke det var snakk om det med engang, trodde du var bekymret for at noe var galt men skjønner mer nå 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...