AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Nyfødt baby som vil ha pupp 1 gang i timen! Har mye melk i brystene. Babyen drikker så mye melk at hun gulper det fort opp eller at det renner melk ut av munnen hennes rett etter amming.. Også skal hun ha mer rett etter ellers blir hun sint. Legger bra på seg og er god og rund. 😅❤️ Er det normalt at en nyfødt skal drikke så mye melk? Ammes i gjennomsnittet 20 min. Anonymkode: a29b8...c41
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Helt normalt og man kan ikke overamme en nyfødt 🥰 Anonymkode: 21b66...fb8 2
Lorieen Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Helt normalt! Det hun gjør nå er å sikre god produksjon for månedene som kommer. Supply and demand! Morsmelk er veldig lettfordøyelig og magesekken til en nyfødt er liten. De blir derfor fort sultne igjen etter å ha spist. Sørg for å drikke og spise godt selv, og at du sitter behagelig når du skal amme. Kos deg med babyen! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nyfødt baby som vil ha pupp 1 gang i timen! Har mye melk i brystene. Babyen drikker så mye melk at hun gulper det fort opp eller at det renner melk ut av munnen hennes rett etter amming.. Også skal hun ha mer rett etter ellers blir hun sint. Legger bra på seg og er god og rund. 😅❤️ Er det normalt at en nyfødt skal drikke så mye melk? Ammes i gjennomsnittet 20 min. Anonymkode: a29b8...c41 Prøv å trapp ned til hver 3 time og heller prøv å gi smokk i mellomtiden. Det kan være at hun har ett stort sugebehov. Anonymkode: 61398...73e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Prøv å trapp ned til hver 3 time og heller prøv å gi smokk i mellomtiden. Det kan være at hun har ett stort sugebehov. Anonymkode: 61398...73e Dette. Selvfølgelig kan man overamme en baby. Anonymkode: f726f...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Jeg ville prøvd med smokk, for det kan være stort sugebehov. Men det å prøve å "trappe ned" til hver tredje time høres litt drøyt ut, dette regulerer babyen selv når behovet kommer. Anonymkode: 690ac...059
Meley Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Les på ammehjelpen eller spør på facebook gruppen deres kontra å høre på slike råd som e amme hver 3 time. Den der bastante amme hver 3 time greia som gjorde at mange mødre aldri fikk til ammingen før. Nyfødte krever melk når de er sulten og for å sikre at produksjonen kommer skikkelig i gang og opprettholdes. https://ammehjelpen.no/ammehyppighet/ 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 Overamming forebygger kolikk! Babyens instinkt er å overleve, blir de usikre blir de paniske ved matfatet og svelger luft. Anonymkode: af1cc...ff2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Synes det høres helt normalt ut til å være en nyfødt. Etter et par uker kan du forsøke å tilby smokk hvis det er like intenst. Anonymkode: b2872...d64
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 Kan være babyen blir fort sulten om den ikke får i seg nok av den fete melken som kommer etter at "sprengen" er borte. Min gjorde dette og la på seg noe vanvittig da han spiste og spiste. Kan være han hadde blitt mer varig mett om jeg hadde lært om denne problemstillingen tidligere. Anbefaler å kontakte amneveileder i ammehjelpen via mail. Anonymkode: 02554...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå