Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte min første bolig for noen måneder siden. Dette var en forholdvis ny leilighet. I prospektet og selgers egenerklæring er det nevnt om en mulig feil, og at det en pågående sak mot utbygger som ikke vil vurdere eller vedkjenne seg feil. 

Fikk tilfeldigvis høre at selger har vært i sak mot utbygger etter jeg kjøpte leiligheten, og vunnet. Det jeg reagerer mest på er at opplysninger i denne saken var helt nytt for meg, inkl tilstandsrapport angående denne feilen som ble gjort før jeg kjøpte leiligheten. Denne tilstandsrapport er ikke nevnt i salgsoppgaven. Selger har jo nevnt feilen i egenerklæringskjema, men ikke graden av det og at takstmann mener det som er feil må byttes ut. 

Tror dere jeg har en sak? Tenker i utgangspunktet at hun har holdt tilbake viktig informasjon og ikke informert faktiske forhold om feilen. Skal ta kontakt med selger og evt advokat, men ville gjerne høre med dere først 🙂

Anonymkode: f7ede...9a9

Videoannonse
Annonse
Gjest Smeltemann
Skrevet

Ville tatt kontakt med advokat først.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

Ville tatt kontakt med advokat først.

Takk for svar🙂 har skjønt det sånn at jeg må ta kontakt med selger og fremsette krav, før det evt blir en tvist. Det er ikke før det er en tvist jeg får dekket advokat fra innboforsikring😕 hvis jeg ikke har misforstått det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar🙂 har skjønt det sånn at jeg må ta kontakt med selger og fremsette krav, før det evt blir en tvist. Det er ikke før det er en tvist jeg får dekket advokat fra innboforsikring😕 hvis jeg ikke har misforstått det

Du får dekket dette med innboforsikring! Jeg hadde det samme tilfellet.

Anonymkode: 22482...7f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får dekket dette med innboforsikring! Jeg hadde det samme tilfellet.

Anonymkode: 22482...7f9

Kan jeg spørre hvordan du gikk fram med saken, og om du vant?😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...