Gå til innhold

Hvordan dokumenterer jeg aktivitet på 23/5 regelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Går siste år på 23/5 regelen. Vi skulle få hjelp av en rådgiver, men den personen er nå syk, og skolen er stengt ned. 

Jeg fikk beskjed om at skole, jobb og sykdom teller som aktivitet. 

Jeg har 3 år på aap, et år sykemeldt, og en haug av deltidsstillinger. 

Problemet er at jeg har hatt fryktelig mye rot med arbeidsgivere, hverken fått lønnsslipp eller attest. Registrert inn med feil stillingsprosent i aa-registeret er jeg og. :(

Men jeg har en del innrapporterte timer fra måned til måned fra 2015 i aa-registeret. 

Hvordan går jeg frem for å dokumentere? Skal jeg snakke med nav ang dokumentasjon av aap og sykdom? Og kan innrapporterte timer fra aa-registeret brukes? Og hvem skal jeg sende denne dokumentasjonen til? 

Jeg hadde ikke spurt her om jeg fikk hjelp på skolen, så vær så snill å ikke riv av meg hodet for at jeg spør, er allerede tøft nok som det er.. 

Anonymkode: 0ff53...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men denne dokumentasjonen søkte du med da du fikk plass på 23/5 løp. Hvor er den dokumentasjonen? Forøvrig er 3 år på aap enkelt å dokumentere. Verre med jobbingen. Du må jo bare sende inn det du har. Men hvordan fikk du plass uten dokumentasjon?

jeg forstår heller ikke helt. Du spør hvem du skal sende dokumentasjonen til... hvem har etterspurt dokumentasjonen?

Endret av altflyter
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tilsendt Excel-skjema fra jobben med all innstempling jeg hadde gjort. Regnet prosent ut fra de totale timene jeg hadde jobbet, siden jeg var ansatt i 0%-stilling. 

Anonymkode: 0ddc9...314

AnonymBruker
Skrevet

Få nav til å hente ut listen fra AA registeret. 
ang AAP kan du bruke bekreftelse på tiltak. 
All dokumentasjon du har laster du opp på samordna opptak når du skal søke på studie. 

Anonymkode: f988a...d95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk tilsendt Excel-skjema fra jobben med all innstempling jeg hadde gjort. Regnet prosent ut fra de totale timene jeg hadde jobbet, siden jeg var ansatt i 0%-stilling. 

Anonymkode: 0ddc9...314

Takk for svar, alle ❤ Dette blir tilnærmet umulig mtp at samtlige av mine tidligere arbeidsplasser er konkurs, eller da drevet av sjefer som har begått kriminalitet. Den arbeidsplassen jeg var lengs på, fikk jeg hverken lønnsslipp, attest, og ble ikke meldt inn i aa-registeret. Og sjefen har flytta til andre siden av jorda. 

Få nav til å hente ut listen fra AA registeret. 
ang AAP kan du bruke bekreftelse på tiltak. 
All dokumentasjon du har laster du opp på samordna opptak når du skal søke på studie. 

Snakket med veileder på nav, Men hn sa at de ikke kunne hjelpe meg med det 😕 Men jeg har tilgang på aa-registeret måned for måned fra 2015 selv, skal jeg eventuelt sende inn alt det da? Var feks ansatt en plass på 5% stilling, Men har i realiteten flere måneder med 100% arbeid, og det finner jeg er rapportert inn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakket med veileder på nav, Men hn sa at de ikke kunne hjelpe meg med det 😕 Men jeg har tilgang på aa-registeret måned for måned fra 2015 selv, skal jeg eventuelt sende inn alt det da? Var feks ansatt en plass på 5% stilling, Men har i realiteten flere måneder med 100% arbeid, og det finner jeg er rapportert inn. 

Rart, for i mitt tilfelle var det NAV veilederen min som hentet ut lista 🤷🏼‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, altflyter said:

Men denne dokumentasjonen søkte du med da du fikk plass på 23/5 løp.

Nei, dette stemmer ikke, det er ikke en nødvendighet.

Du må først legge det frem når du skal søke studier.

Anonymkode: 6e84b...ace

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart, for i mitt tilfelle var det NAV veilederen min som hentet ut lista 🤷🏼‍♀️ 

Så rart 🤷🏼‍♀️ Da tar jeg en telefon til veileder til uken :)

Nei, dette stemmer ikke, det er ikke en nødvendighet.

Du må først legge det frem når du skal søke studier.

Anonymkode: 6e84b...ace

Det stemmer. 😊 Trenger det ikke før nå, som jeg skal søke videre. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...