AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Hei Jeg vet ikke om det er for sent aa melde skade,eller om jeg har rett til det heller. Vil derfor lufte det her forst, og hoere erfaringer fra de som har gaatt igjennom liknende. En horisontalt tomannsbolig ble solt i 2017 mai. Jeg kjopte 1etg og noen andfe kjopte 2etg, mens vi deler kjelleren. Huset var nymalt utvendig og vi saa ikke noe galt. Ett aar senere begynte malingen aa flasse av/ faa hull bobler fylt med vann naar det regner og blir der.sommer 2019 hadde den ene veggen saa mye skader at jeg og 2etg skiftet kledningen og isopor og alt nytt paa den veggen. De andre veggene var bdgxnt aa flasse av men ikke saa ille som denne. Dette kostet oss 70k. Naa snart 4ar etter huskjopet, har de 3 andre veggene blitt mye mye verre enn den vi fikset. Vi ser er at er raate. Jeg tror selgeren malte over for aa dekke dette? Videre lurer jeg paa om vi har rett paa erstatning? Vi har ikke raad til aa fikse de 3 andre veggene, og foler oss lurt. Vi har HELP forsikring og husforsikring fra if. Jeg lurer paa hvem vi tar kontakt med? Legger ved et screenshot fra vaar husforsikringavtale hos if. Denne staar det at det dekker sopp og raate skade. Men usikker paa hvirdan vi gaar fram. Skal vi be om inspekajon for aa forsikre oss om at det er sopp/raate foer vi melder skaden til if? Isaafall hvem skal inspisere skaden? Anonymkode: daee0...877
Dillan Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Du kan ta kontakt med ditt forsikringsselskap og forklare problemet. Da kan de fortelle deg hva du må gjøre videre.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Ok. Kan jo gjore det. Men hva tror du vil skje, altsaa et hypotetisk scenario? Anonymkode: daee0...877
JDT Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 1: if kommer og inspiserer. Bekrefter at det er det og tilbyr fiksing 2: if kommee ig inspiserer. Bekrefter at det ikke er det og drar sin vei, sender en faktura. Tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 11.23): Hei Jeg vet ikke om det er for sent aa melde skade,eller om jeg har rett til det heller. Vil derfor lufte det her forst, og hoere erfaringer fra de som har gaatt igjennom liknende. En horisontalt tomannsbolig ble solt i 2017 mai. Jeg kjopte 1etg og noen andfe kjopte 2etg, mens vi deler kjelleren. Huset var nymalt utvendig og vi saa ikke noe galt. Ett aar senere begynte malingen aa flasse av/ faa hull bobler fylt med vann naar det regner og blir der.sommer 2019 hadde den ene veggen saa mye skader at jeg og 2etg skiftet kledningen og isopor og alt nytt paa den veggen. De andre veggene var bdgxnt aa flasse av men ikke saa ille som denne. Dette kostet oss 70k. Naa snart 4ar etter huskjopet, har de 3 andre veggene blitt mye mye verre enn den vi fikset. Vi ser er at er raate. Jeg tror selgeren malte over for aa dekke dette? Videre lurer jeg paa om vi har rett paa erstatning? Vi har ikke raad til aa fikse de 3 andre veggene, og foler oss lurt. Vi har HELP forsikring og husforsikring fra if. Jeg lurer paa hvem vi tar kontakt med? Legger ved et screenshot fra vaar husforsikringavtale hos if. Denne staar det at det dekker sopp og raate skade. Men usikker paa hvirdan vi gaar fram. Skal vi be om inspekajon for aa forsikre oss om at det er sopp/raate foer vi melder skaden til if? Isaafall hvem skal inspisere skaden? Anonymkode: daee0...877 Det er for sent å melde det som skade ift eierskifteforsikring, fordi det skal meldes uten ugrunnet opphold. Men du kan prøve deg på sopp/råte-forsikringen din i IF. Anonymkode: 256ad...afc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er for sent å melde det som skade ift eierskifteforsikring, fordi det skal meldes uten ugrunnet opphold. Men du kan prøve deg på sopp/råte-forsikringen din i IF. Anonymkode: 256ad...afc Hva menes med uten ugrunnet opphold? Kan du si det enklere? Anonymkode: daee0...877
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Har lest paa if sine superhusforsikring som jeg har. Det staar at de dekker sopp og raate. Nedover staar det at de ikke dekker sopp og raate utvendig. Hvorfor er det slik? Saa de dekker kun sopp og raateskader innvendig? Hva hvis jeg likevel ber dem komme og inspisere? Og de vil ikke dekke skaden, maa jeg likevel betale egebdand paa 6000kr? Siden de maa jo leie inn fagfolk gor inpisering. Var det dumt av meg aa fikse den ene veggen? Anonymkode: daee0...877
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er for sent å melde det som skade ift eierskifteforsikring, fordi det skal meldes uten ugrunnet opphold. Men du kan prøve deg på sopp/råte-forsikringen din i IF. Anonymkode: 256ad...afc Du har maksimum to-tre måneder på deg etter at du har oppdaget feilen, til å melde det inn for eierskifteforsikringen. Anonymkode: 256ad...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå