Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er spesialist i et privat firma, og utfører oppgaver som ikke mange har kvalifikasjoner for å kunne utføre. Tjener i dag i overkant av 600k, vil gjerne opp på 800k. Trives som sagt godt, men har allikevel søkt samme stillinger i andre firmaer. Dersom jeg får et tilbud, kan jeg bruke dette tilbudet til å få samme lønn (eller enda bedre) hos nåværende arbeidsgiver?

Anonymkode: 07909...de5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Det skjedde for meg i høst 🙂 

Anonymkode: fefaf...541

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Om arbeidsgiver ser deg som en nødvendig og viktig ressurs for bedriften, kan du fint forhandle om lønn. I stedet for å si at "jeg har søkt nye jobber", kan du kanskje legge frem at du har fått tilbud fra andre arbeidssteder med "så og så mye" økning i lønn. Du ønsker å være der du er fordi du trives så godt, men om de ikke kan være konkurransedyktig i lønn, må du nesten vurdere andre steder. 

Anonymkode: 73156...b57

AnonymBruker
Skrevet

...om din markedsverdi er høyere enn det du får i nåværende stilling og firmaet er fornøyd med deg, vil de nok strekke seg- iallfall noe. Det er provoserende å sitte underbetalt, så om de ikke gir deg høyere lønn, skal du kanskje videre...

Anonymkode: fefaf...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...