AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Venter på sensur på en eksamen som kommer på mandag iflg universitetet. Er redd jeg har strøket. Så det jeg lurer på er om det blir teit å klage på en stryk? Får sensor vite at det er JEG som har klaget? Eller får de kun vite kandidatnr? Er så flaut å stryke, og kjenner at det er enda flauere å ikke godta hvor dårlig besvarelsen var... samtidig har jeg jo ingenting å tape på det. Kan konte om jeg stryker men ønsker jo ikke å måtte det... Er så netvøs og kommer aldri til å klage på f.eks en E, da blir det jubel for bestått og så blir den tatt opp til neste år uten risiko.... Noen som har noen innspill til en nervøs student? Anonymkode: b01cd...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 De får kun kandidatnummeret, eksamener skal vel i grunn være "anonym" for sensor. Men om du får stryk, og mener selv at du ikke fortjente det, bør du klage. Du har jo allerede strøket, så skader vel ikke å klage da. Mener du derimot at du burde ha strøket og har gjort det, da er det lite poeng i å klage. Anonymkode: 7d664...048 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Hvorfor vil du ikke konte? Det er jo et nytt forsøk som ikke tar av gjentakskvoten. Anonymkode: 5af18...573
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Stryker du så må du jo klage. Du har jo absolutt ingenting å tape på det ettersom du allerede har strøkke. Det kan kun gå oppover, selv om det trolig ikke gjør det. Men klag i vei! Anonymkode: a7df9...559 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Det er teit å ikke klage på stryk! Anonymkode: 45ed1...347 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er teit å ikke klage på stryk! Anonymkode: 45ed1...347 Herregud, ro nå ned. Det kan være teit å klage på stryk, det spørs hva slags karakter du er fornøyd med. Å klage på en F, kan fort gjøre at man får en E i stedet. For mitt vedkommende så valgte jeg alltid å helle bruke retten til rask konte, som strykkarateren gir. En E vil normalt kreve at du må vente med konte til neste ordinære eksamen. Utover det, så er det ikke teit. Det du uansett burde gjøre TS, er å be om begrunnelse for karakteren. Det gir det mer innsikt i hva du feilet på, hva sensor vurderte som så dårlig/manglende at du fikk stryk. Det må uansett gjøres før en ev. klage, så det er ikke så mye å lure på. Anonymkode: d07d2...a9b 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Du kan enten klage på stryk og satse på E, eller konte og prøve å få en bedre karakter enn E. Så det avhenger jo av hvor fornøyd du vil være med karakteren. Den eneste infoen sensor får er kandidatnummer, og du skal ha en ny sensor ved klage. Anonymkode: e56c2...ddb
Minitroll Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 Klag i vei. Jeg strøk på en eksamen rett før jeg skulle på utveksling og dette gjorde at stipend/lån videre hang i en tynn tråd siden jeg hadde en forsinkelse. Jeg besto etter klagen. Tok eksamen på ny senere med langt bedre resultat. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan enten klage på stryk og satse på E, eller konte og prøve å få en bedre karakter enn E. Så det avhenger jo av hvor fornøyd du vil være med karakteren. Den eneste infoen sensor får er kandidatnummer, og du skal ha en ny sensor ved klage. Anonymkode: e56c2...ddb Akkurat nå vil en E være mer enn godt nok. Da slipper jeg å ta konten om noen uker, for om jeg stryker også på den må jeg ta pause i studiene til neste års kull tar eksamen. En E vil gi meg ro nok til å klare resten av semesteret slik at jeg kan ta den på nytt neste år uten å risikere noe... Får bare be om begrunnelse om jeg stryker og satse på E på klagesensuren... Har jo ikke noe å tape, det er bare så FLAUT å ikke godta at man feilet liksom.. Anonymkode: b01cd...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Vedder på at det er matte ? Føler med deg. Anonymkode: 86917...c15
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vedder på at det er matte ? Føler med deg. Anonymkode: 86917...c15 Nei er ikke matte. Ikke realfag i det hele tatt. Fikk rett og slett «panikk» på en 4 timers skoleeksamen omgjort til hjemmeeksamen, så alt gikk galt, fikk helt «sammenbrudd» uten at jeg vet hvorfor, men tror det var frykten for å referere til kildene på feil måte som satte meg ut slik at jeg «glemte» vesentlige elementære ting som burde vært med. Ble ikke bedre av at mannen min satt på hjemmekontor samtidig som han måtte ta seg av et sykt barn, i tillegg til at pcen kræsjet midt i eksamen, så ALT som kunne gå galt gikk galt... Så vi får vente å se. Har allerede begynt å repetere pensumet fra forrige emne just in case... Anonymkode: b01cd...ca2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 Klag i vei! Jeg gjorde det, og vipps fikk jeg en D. Mista litt tiltroen til systemet da, det skal sies😅 Anonymkode: 310dc...cc9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Du har ingenting å tape på å klage! Det er jo ikke sånn at du går ned i karakter om du stryker... Anonymkode: 9e30f...0da 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Jeg gikk fra stryk til E, da jeg klagde en gang. Anonymkode: 5aa48...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 11.16): Venter på sensur på en eksamen som kommer på mandag iflg universitetet. Er redd jeg har strøket. Så det jeg lurer på er om det blir teit å klage på en stryk? Får sensor vite at det er JEG som har klaget? Eller får de kun vite kandidatnr? Er så flaut å stryke, og kjenner at det er enda flauere å ikke godta hvor dårlig besvarelsen var... samtidig har jeg jo ingenting å tape på det. Kan konte om jeg stryker men ønsker jo ikke å måtte det... Er så netvøs og kommer aldri til å klage på f.eks en E, da blir det jubel for bestått og så blir den tatt opp til neste år uten risiko.... Noen som har noen innspill til en nervøs student? Anonymkode: b01cd...ca2 f/stryk er vel den eneste karakteren det er absolutt nødvendig å klage på fordi du aldri har noe å tape. Anonymkode: 26cf5...d21 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 Oppdatering: Idag kom sensuren og en klar A lyste mot meg i studentweb da jeg våknet, så det ble ikke nødvendig å klage 😅 Men takk for alle svar 😊 Anonymkode: b01cd...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppdatering: Idag kom sensuren og en klar A lyste mot meg i studentweb da jeg våknet, så det ble ikke nødvendig å klage 😅 Men takk for alle svar 😊 Anonymkode: b01cd...ca2 Nei gud bedres. Er du en av disse folka? "Hvordan går gikk det på eksamen?" "Gikk dårlig. Tror jeg stryker, ass" Resultat: A Hvordan i all verden tror folk at dem stryker på oppgaver tilsvarende A? Det er jo komplett umulig å forstå. Greit nok at man kanskje tror man ligger rundt B eller C, og sånn sett får et sjokk av A'en, men ikke F! En oppgave tilsvarende F er jo ELENDIG, og dette VET du jo når du leverer. Leverer du en potensiell A-oppgave, så VET du jo også at du ikke får F. Anonymkode: a7df9...559 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei gud bedres. Er du en av disse folka? "Hvordan går gikk det på eksamen?" "Gikk dårlig. Tror jeg stryker, ass" Resultat: A Hvordan i all verden tror folk at dem stryker på oppgaver tilsvarende A? Det er jo komplett umulig å forstå. Greit nok at man kanskje tror man ligger rundt B eller C, og sånn sett får et sjokk av A'en, men ikke F! En oppgave tilsvarende F er jo ELENDIG, og dette VET du jo når du leverer. Leverer du en potensiell A-oppgave, så VET du jo også at du ikke får F. Anonymkode: a7df9...559 Eventuelt studerer trådstarter det jeg kaller "synsefag" innen humaniora eller samfunnsvitenskap, hvor det faktisk KAN være veldig vanskelig å skjønne selv om man har bommet eller truffet.. Husker eksen min som gikk på statsvitenskap en gang var strålende fornøyd med levert eksamen, følte på seg at dette var en A! Så fikk han D.. Og neste semester gråt han nesten mens han ventet på sensur etter en hjemmeeksamen, alt hadde gått dritt og han var sikker på stryk! Fikk B, gitt. Haha😆 Anonymkode: 4006c...384
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #19 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Eventuelt studerer trådstarter det jeg kaller "synsefag" innen humaniora eller samfunnsvitenskap, hvor det faktisk KAN være veldig vanskelig å skjønne selv om man har bommet eller truffet.. Husker eksen min som gikk på statsvitenskap en gang var strålende fornøyd med levert eksamen, følte på seg at dette var en A! Så fikk han D.. Og neste semester gråt han nesten mens han ventet på sensur etter en hjemmeeksamen, alt hadde gått dritt og han var sikker på stryk! Fikk B, gitt. Haha😆 Anonymkode: 4006c...384 Jeg har levert inn mange innleveringer, oppgaver og eksamener, men aldri i verden om jeg noen sinne har tenkt at jeg stryker på ting som har endt med A. Aldri. Jeg har ved et par anledninger i teoretisk tunge fag tenkt at det var en mulighet for at jeg kanskje ikke besvarte helt på oppgaven, og at jeg i så fall kunne ende på minimum en D eller maks C hvis jeg ikke svarte på oppgaven skikkelig, og kanskje en B hvis jeg besvarte oppgaven. Men derifra til å tro at man får F er veldig lang! F er fryktelig svakt i forhold til B og A, og den forskjellen klarer du faktisk å se på dine egne produkt som du leverer ifra deg. Anonymkode: a7df9...559 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå