AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg lurer på dette med feriepenger. Jeg fikk dagpenger av nav i 2020 til 1.november. Jeg begynte i jobb 1. mars i år, og lurer på om jeg har betalt ferie i år? Jeg har jo ikje tjent opp ferie fra nåværende arbeidsgiver. Anonymkode: 9cf3b...add
Gjest Blondie65 Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Det er ingen med normal arbeidsavtale som har betalt ferie. Hvis du mener om du får feriepenger fra din nåværende arbeidsgiver for 2020 (opptjeningsåret) så er svaret nei. Hvis du spør om du får feriepenger fra NAV for opptjeningsåret 2020 så er svaret ja, men du må undersøke med NAV hvor mye det utgjør. Hvis du spør om du får feriepenger fra din eventuelle forrige arbeidsgiver for opptjeningsåret 2020 så må du sjekke lønnslippene fra dem, det kan være at du alt har fått disse pengene. Ferietiden i 2021 blir trukket fra lønnen din, og det er feriepenger opptjent fra forskjellige arbeidsgivere - inkludert NAV - i 2020 som skal kompensere for dette trekket. Du har vel fått lønns- og trekkoppgave fra alle arbeidsgivere og NAV for å sjekke skattemelding? Der står feriepengebeløpet fra 2020.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Takk for svar! Har litt problemer med å ordlegge meg skjønner jeg (siden jeg forstår lite av dette). Det er vel feriepenger fra nav jeg mener i så fall, siden jeg har mottatt dagpenger de siste par årene. Da kontakter jeg nav Anonymkode: 9cf3b...add
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Man pleier da ikke å få feriepenger av dagpenger? Siden du ikke har jobbet hele året, må du heller ikke ta ut ferie. Om bedriften stenger dørene får du evt ta deg sommerjobb et annet sted. Anonymkode: 9a0a2...455
Gjest Blondie65 Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man pleier da ikke å få feriepenger av dagpenger? Siden du ikke har jobbet hele året, må du heller ikke ta ut ferie. Om bedriften stenger dørene får du evt ta deg sommerjobb et annet sted. Anonymkode: 9a0a2...455 Det ligger inne forslag om at det skal innvilges i denne situasjonen som vi er i i 2020 / 2021. Endret 20. mars 2021 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man pleier da ikke å få feriepenger av dagpenger? Siden du ikke har jobbet hele året, må du heller ikke ta ut ferie. Om bedriften stenger dørene får du evt ta deg sommerjobb et annet sted. Anonymkode: 9a0a2...455 Det var dette jeg lurte på😅 Det virker som alle mine kollegaer tar ferie i påsken, og ettersom jeg er på opplæring har jeg lite å gjøre alene på jobb. Jeg kan ikke være alene på jobb enda. Men det er bare snakk om noen dager, så da tar jeg ulønnet ferie. Anonymkode: 9cf3b...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå