Gå til innhold

Maja Lunde setter ord på det - sårbarhetspandemien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg har gått glipp av noe, men hvorfor har ikke myndighetene kommet med noe bedre utdanningstilbud til barna under pandemien? Har jo gått nesten 1 år nå..

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (7 timer siden):

Mulig jeg har gått glipp av noe, men hvorfor har ikke myndighetene kommet med noe bedre utdanningstilbud til barna under pandemien? Har jo gått nesten 1 år nå..

de har ikke bedret sykehus kapasiteten heller. Brukt mest tid på og stenge deg og meg inne. 

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (7 timer siden):

Hva har de egentlig gjort utenom å stå på pressekonferanser annenhver dag og psyke folk ned? De har ikke gjort en dritt! Det er skremmende at de som er satt til å lede landet er så lite initiativrike og viser så fullstendig mangel på løsningsorientering. 

Erna viser jo i tillegg at hun ikke eier moral, når hun bryter sine egne lover og retningslinjer - så hva kan vi egentlig forvente? At hun skal bry seg om arbeidsledige og unge som sliter? Hun som vifter bort det faktum at folk ikke har råd til strøm og mat med at det hadde de vel ikke før de mistet jobben heller?

• Liker 4
Skrevet
Example skrev (12 timer siden):

https://www.nrk.no/ytring/sarbarhetspandemien-1.15421092

At Maja Lunde kan skrive er det liten tvil om, og det viser hun også her.

Vanskelig å være uenig i det hun kommer med. Kan være greit å lese gjennom for de som går rundt og irriterer seg på barn og unge i disse dager. 

Veldig viktig. Takk for delingen 🙂👍🏻

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (4 timer siden):

de har ikke bedret sykehus kapasiteten heller. Brukt mest tid på og stenge deg og meg inne. 

Noe har de jo gjort. Man må ikke glemme de mange millionene brukt på kampanjer av Helsedirektoratet...

Skrevet

Vi har fått en pandemi av ordet «sårbar». Leser og hører det sikkert 30 ganger daglig. Er så lei det ordet at jeg spyr. 

• Liker 4
Skrevet
parmanoia skrev (2 timer siden):

Vi har fått en pandemi av ordet «sårbar». Leser og hører det sikkert 30 ganger daglig. Er så lei det ordet at jeg spyr. 

Henger nok sammen med begrepet "tiltak".

Litt som konsekvensen av at 15 000 barn blir barn og unge som blir slått eller blir voldtatt i Oslo alene, dersom de stenger skolene. 

Men så skjønner jeg at sårbare barn tross alt er mindre verdt hos mange. Det er tross alt sånn det er bedre å hindre innleggelser enn dette.

Der jeg venter meg er faktisk at folk innrømmer at det er verdt det. Jeg forventer meg bortforklaringer, men ingen innrømmelser. 15 000 barn og unge er verdt deres trygghet for et relativt ufarlig virus

Det første en burde forvente er en forklaring på hvorfor dette er riktig og forholdsmessig. Lykke til.

• Liker 2
  • Opprett ny...