Gå til innhold

Bør jeg holde 2 åringen hjemme fra barnehagen (er i permisjon med baby)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby 6 mnd (var gravid før corona kom bare for å ha sagt det!😉). Storesøster på 2,5 år. Vanligvis i barnehagen fra 10-14 (kun for å leke og spise lunsj, sover ikke). 

Bør jeg holde storesøster hjemme nå når kommunen har gått over til rødt nivå? Har også et eldre skolebarn. Saken er den at baby sover nesten ikke på natta (😫🥱🥱). Jeg klarer å holde storesøster hjemme, det blir tøft, men... babyen må jo begynne å sove en gang?😅😅

Jeg sendte henne forgje uke, da tankegangen min var at eldstemann uansett kan dra med seg smitte fra skolen.. men etter å ha lest det andre innlegget ble jeg veldig usikker 🤔 Jeg spurte barnehagen og har sagt til de at de må bare si I fra om det er til noe hjelp / at det er lite folk en dag, så holder jeg henne hjemme. Men de svarer bare de vanlige frasene om at det går fint, jada vi skal si i fra osv, så det er liksom ikke noe direkte svar 😄 Så hva syns dere? Rødt nivå, begrensa åpningstider. Holde henne hjemme til over påsken? 

Anonymkode: 4b756...0c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 69a11...44f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke dette de maser om nå da, at man ikke skal ta fra barna tilbudet sitt? Jeg tror barnet har det best ved å få gå i bhg. Møte andre barn o.l.

Anonymkode: 8f015...5d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo nesten bare ta et valg ut fra hvor mye smitte det er i kommunen. Er det mye smitte, ville jeg holdt hjemme til over påske. 

Anonymkode: bc10f...872

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sammenlign deg med det andre innlegget, det var snakk om at foreldrene ble oppfordret til å holde barna hjemme. Men TS valgte likevel å levere. Hvis du ikke har fått noen oppfordring så leverer du, eventuelt snakker med barnehagen om hva de tenker. Jobber selv i en barnehage og vi har aldri oppfordret foreldrene til å være hjemme, men det er også lite smitte her nå.

Anonymkode: 6baa0...fe4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns alt du bidrar med å levere 10-14 ! Hun har nok godt av noen timer 👍 men ha gjerne lav terskel for en dag hjemme om du er opplagt til det. Jeg er i mot at folk bruker barnehagen for mye. Men da tenker jeg mest på de som leverer 8-9 timer bare for de er late. Lever 10-14 med god samvittighet du ! 

Anonymkode: 32257...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg. Jeg er ikke veldig trøtt heller, og kunne godt hatt den eldste hjemme. Hun er i barnehagen for å kunne omgås andre barn. De ansatte i vår barnehage har i hvert fall sagt at de tenker det er bra barna kommer, for å opprettholde litt av normaliteten for dem, men at de skal si i fra hvis det blir problematisk. Det har det vært en gang til nå, hvor flere faste ansatte var småsyke eller i karantene, og da holdt jeg henne hjemme.

Anonymkode: 19236...6c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er straks fødeklar og skal ut i permisjon, har også en på 2,5 år pluss en på ungdomsskole. Min på 2,5 år var våken 10-15 ganger per natt og vi brukte ofte 1 time på å få han til å sove på dagtid i hvertfall 1 år. Blir nybabyen på samme vis kommer jeg ikke til å være i stand til å være hjemme med både baby og mellomste i mer enn et par dager ved sykdom. 

Jeg bor i et område med lite til ingen smitte, og det er lite sykdom blant ansatte og barna har også holdt seg friskere nettopp fordi de er flinkere til å vaske hender og leker osv. Jeg kommer helt garantert til å sende mitt barn i bhg i permisjonstiden, uten dårlig samvittighet. 

Blir det er smittetrykk her også, og rødt nivå så får vi vurdere det deretter. Men mitt barn har det nok hvertfall bedre i bhg noen timer om dagen enn å gå hjemme med en sliten og trøtt mor med baby, hvertfall første mnd med baby. 

Jeg tenker at folk må vurdere selv hva de makter og hva som er lurt, det er jo litt forskjellig mtp hvor man bor. 

Anonymkode: 1a6f6...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Synes barnet skal få fortsette å gå i barnehagen for å leke med vennene sine. Det er snakk om knappe fire timer. Det går fint. Blir dere koronasyk er det neppe fra barnehagebarnet. 

Anonymkode: 7047d...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Syns alt du bidrar med å levere 10-14 ! Hun har nok godt av noen timer 👍 men ha gjerne lav terskel for en dag hjemme om du er opplagt til det. Jeg er i mot at folk bruker barnehagen for mye. Men da tenker jeg mest på de som leverer 8-9 timer bare for de er late. Lever 10-14 med god samvittighet du ! 

Anonymkode: 32257...8d0

Hæ? Det spiler jo ingen rolle smittemessig om hun leverer 10 og henter 14, og for personalets del spiller det liten trille da de uansett må ha personell som om hun er der to timer lengre (som er standard åpningstid på rødt nivå). 

nei, bruk barnehagen som normalt du. Ingen skal ha dårlig samvittighet for å bruke et tilbud de har fått og har rett på. 

Anonymkode: 60067...1d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt hjemme nå den siste uka før påske ihvertfall. Veldig mange barnehageansatte sier at det går fint, når de har overlevd dagen. Sjekk feks @barnehagememes på Instagram, om du er interessert i den ekte barnehagehverdagen. Og et barn fra eller til hjelper faktisk, spesielt når de er delt inn i kohorter.

Anonymkode: a4051...33d

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Baby 6 mnd (var gravid før corona kom bare for å ha sagt det!😉). Storesøster på 2,5 år. Vanligvis i barnehagen fra 10-14 (kun for å leke og spise lunsj, sover ikke). 

Bør jeg holde storesøster hjemme nå når kommunen har gått over til rødt nivå? Har også et eldre skolebarn. Saken er den at baby sover nesten ikke på natta (😫🥱🥱). Jeg klarer å holde storesøster hjemme, det blir tøft, men... babyen må jo begynne å sove en gang?😅😅

Jeg sendte henne forgje uke, da tankegangen min var at eldstemann uansett kan dra med seg smitte fra skolen.. men etter å ha lest det andre innlegget ble jeg veldig usikker 🤔 Jeg spurte barnehagen og har sagt til de at de må bare si I fra om det er til noe hjelp / at det er lite folk en dag, så holder jeg henne hjemme. Men de svarer bare de vanlige frasene om at det går fint, jada vi skal si i fra osv, så det er liksom ikke noe direkte svar 😄 Så hva syns dere? Rødt nivå, begrensa åpningstider. Holde henne hjemme til over påsken? 

Anonymkode: 4b756...0c0

Ja

AnonymBruker
Skrevet

La barnet få leve litt normalt, så lever i barnehagen med god samvittighet. Om ingen oppfordrer til å holde hjemme ser jeg ingen grunn til å gjøre det heller? Det andre innlegget handlet om noe annet enn deres situasjon. Barna har godt av å være sosiale i barnehagen, syns ikke man skal ta fra de det med mindre man får beskjed om noe annet! 

Anonymkode: 953bd...930

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...