AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 jeg har aap hos nav, men har en liten jobb ved siden av for jeg ønsker å komme tilbake i jobb og er under utprøving.. er nå sykemeldt på grunn av en behandling og får penger hver 14 dag, Men nå har jeg fått utbetalt noe lønn også fra arbeidsgiver! har full panikk for det kan jo ikke stemme!?? ringer jobben og dem sier de forskuddsbetaler sykepenger, så krever igjen hos nav, men det blir jo helt feil!! har nesten ikke sovet inatt for er så redd for å bli tatt som trygdesvindler😣 hva i alle dager skal jeg gjøre nå.. Anonymkode: e48d6...b67
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Det er jo ikke du som har gjort en feil her, det er arbeidsgiver. Betal pengene tilbake. Før du gjør det burde du sjekke om arbeidsgiver har ansvar i arbeidsgiverperioden, i så fall har du fylt ut meldekortene feil. Det kan du korrigere. Ingen grunn til panikk. Ring nav på mandag 😊 Anonymkode: 492eb...99e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 😣jeg har ikke krav på sykepenger siden jeg har vært 2 år under aap.. Så må kontakte arbeidsgiver på Mandag og informere jeg ikke har krav på sykepenger.. og hva skjer da... er redd for å miste aap og redd for at dem skal si meg opp på jobb... at dem føler seg lurt... men jeg var ikke klar over at jobb forskutterer lønn, har jo måtta sendt inn sykemelding for fraværet... Ts😔 Anonymkode: e48d6...b67
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: ringer jobben og dem sier de forskuddsbetaler sykepenger, så krever igjen hos nav, men det blir jo helt feil!! Anonymkode: e48d6...b67 Hvorfor blir det feil? Det er vel sånn de gjør det da? Du kan snakke med nav på mandag og høre om det stemmer, men for meg virker det som om det er sånn det fungerer når de sier det. De har vel gjort det før Anonymkode: b7ffb...ce7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Ts her.. jeg har sendt inn sykemeldingene til arbeidsgiver på grunn av fraværet, men jeg har jo ikke søkt om sykepenger siden jeg ikke har krav på det.. problemet mitt nå er jo at arbeidsgiver har utbetalt på forskudd også krever dem tilbakebetalt fra Nav... noe jeg ikke visste.. å det blir ikke rett.. var jo derfor jeg ikke søkte på sykepenger i utgangspunktet.. Anonymkode: e48d6...b67
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Men du har vel merket at du har fått samme lønn, altså sykelønn fra arbeidsgiver? Du får bare si i fra at du betaler de tilbake. Anonymkode: 3ef3d...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå