Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor presiseres dette? 

Virkeligheten viser noe annet i praksis, i de fleste tilfellene.

Anonymkode: 000b0...8e2

Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet

Ask and you shall receive. Spør og du skal få. Fungerer dette bedre for deg?

Pleier det ikke være slik at hvis vi spør noen om hjelp så hjelper de fleste oss - og hvis vi ikke ber om hjelp så er det sjeldent noen tilbyr seg?

Saken er at du neppe spør den naboen du ikke forventer å ville hjelpe deg og hvis du ikke forventer et ja fra Gud, men alt du tilbyr er 'Kjære Gud, jeg vet ikke helt om du bryr deg om meg, kanskje du vii straffe meg heller, vil jeg skal være syk/fattig/ulykkelig/redd, osv' så forteller du Gud at du ikke stoler på Han og lurer på om Han er ond og det er ikke tro eller tillitt. Hvis noen kom til deg med den innstillingen der, hvertfall meg, ville jeg bedt deg komme tilbake når du slutta å fornærme meg. Jeg tror ikke Gud er hårsår da, men tillitt og tro er det ikke.og den innstillingen er det mange som har. En innstilling til Gud som skal ha egenskaper som den onde har, ikke en som bare er god. Den dagen du stoler på Han opplever du at dette ikke er noen du behøver smiske for. Alt du behøver har Han allerede gitt deg, du trenger bare å takke og så ser du at du får det.

'Tro at du har fått det og du skal få det'.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor presiseres dette? 

Virkeligheten viser noe annet i praksis, i de fleste tilfellene.

Anonymkode: 000b0...8e2

Virkeligheten viser noe annet, nettopp fordi den er virkelig, i motsetning til både gud, jesus, odin og allah.

Anonymkode: 2168f...7b7

• Liker 1
Gjest sendmeg
Skrevet

Det er makt i de foldede hender. Du må begynne å lese i bibelen for å forstå dette,da vil du nok få mange svar. Det er ikke slik at man får alt man ber om, men det er vanlig at man ledes på veien Gud mener er rett for deg.

• 2 uker senere...
Skrevet
On 3/24/2021 at 10:01 AM, Guest sendmeg said:

Det er makt i de foldede hender.

Å be er litt som å meditere - man kan få gode ting ut av det for sin egen del, slik som redusert stress og angst.

Det har vært utført dobbel-blind studier med kontrollgrupper hvor man undersøkte om tredjepersonsbønn for hjertesyke hadde noen effekt. De delte da opp pasientgruppene i to der en halvpart ble bedt for, den andre ikke. Ikke helt overraskende hadde det ingen effekt. Når pasienten fikk vite at de ble bedt for (altså ikke dobbel-blind test), ble derimot tilstanden deres forverret, mye mulig fordi de forventet å bli bedre. Kilde: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16569567/

AnonymBruker
Skrevet
proghodet skrev (På 2.4.2021 den 12.21):

Å be er litt som å meditere - man kan få gode ting ut av det for sin egen del, slik som redusert stress og angst.

Det har vært utført dobbel-blind studier med kontrollgrupper hvor man undersøkte om tredjepersonsbønn for hjertesyke hadde noen effekt. De delte da opp pasientgruppene i to der en halvpart ble bedt for, den andre ikke. Ikke helt overraskende hadde det ingen effekt. Når pasienten fikk vite at de ble bedt for (altså ikke dobbel-blind test), ble derimot tilstanden deres forverret, mye mulig fordi de forventet å bli bedre. Kilde: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16569567/

Du må alltid mene så mye.

Anonymkode: 51e5c...f77

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må alltid mene så mye.

Anonymkode: 51e5c...f77

Eneste grunnen til at du vet at jeg er meg er fordi jeg ikke skjuler meg bak standardbrukeren AnonymBruker 😅

Hva folk tror på påvirker hvordan de handler i livet. Jeg ønsker at flest mulig skal tro på ting som er beviselig sant, slik at man tar bedre avgjørelser.

Slik unngår man å være kjip mot f.eks homofile, bare fordi noen tolker at Gud sier at det er "synd" i ei gammel bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...