AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg klarer visst aldri å mestre det her 😅 Hver gang jeg legger på foundation blir den meget skjoldete og sprekker opp i løpet av dagen. Hva gjør jeg galt? Jeg bruker CeraVe fuktighetskrem i ansiktet, en primer og solkrem på denne tiden av året (men skjoldingen oppstår uten solkrem også). I det siste har jeg brukt YSL All hours foundation. Bruker fuktig beautyblender. Tips? Anonymkode: 121c7...315
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Hadde veldig problemer med det samme. Tror det var pga dehydrert hud. Bruker nå bedre produkter som jeg har kjøpt hos dermatologisk sykepleier (bruker merkene dermalogica og PCA) og så peeler jeg og bruker hydrerende maske en gang i uka. Nå blir ikke foundation skjoldete lengre. Anonymkode: 9897d...3e8
Roci Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg klarer visst aldri å mestre det her 😅 Hver gang jeg legger på foundation blir den meget skjoldete og sprekker opp i løpet av dagen. Hva gjør jeg galt? Jeg bruker CeraVe fuktighetskrem i ansiktet, en primer og solkrem på denne tiden av året (men skjoldingen oppstår uten solkrem også). I det siste har jeg brukt YSL All hours foundation. Bruker fuktig beautyblender. Tips? Anonymkode: 121c7...315 Det er flere forhold som kan gjøre at foundationen blir skjoldete. Dersom f.eks et av produktene er vannbasert og det andre silikon basert, kan det bli kræsj. Dersom du venter for kort tid mellom påføring av de ulike produktene, kan det det være årsaken. For mye primer og/eller foundation kan også gi problemer. Primer skal bare legges i et tynt lag og få "sette" seg før påføring av foundation. Begynn med et tynt lag foundation og bygg heller opp der det trengs. Det kan jo også tenkes at du bruker produkter som ikke er tilpasset hudtypen din. Som AB over her nevner, så kan du også eksfoliere (peele) et par ganger i uka .
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Roci skrev (4 timer siden): Det er flere forhold som kan gjøre at foundationen blir skjoldete. Dersom f.eks et av produktene er vannbasert og det andre silikon basert, kan det bli kræsj. Dersom du venter for kort tid mellom påføring av de ulike produktene, kan det det være årsaken. For mye primer og/eller foundation kan også gi problemer. Primer skal bare legges i et tynt lag og få "sette" seg før påføring av foundation. Begynn med et tynt lag foundation og bygg heller opp der det trengs. Det kan jo også tenkes at du bruker produkter som ikke er tilpasset hudtypen din. Som AB over her nevner, så kan du også eksfoliere (peele) et par ganger i uka . Takk for råd<3 Jeg eksfolierer allerede et par ganger i uken med Paulas choice. Anonymkode: 121c7...315
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Bruk en beauty blender til påføring. Når jeg kun bruker fingrene så blir det skjoldete Anonymkode: a4c54...572 2
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Jeg bruker aldri eller sjelden primer, har bare funnet en som gjør at sminken faktisk blir penere på. De fleste lager mer tekstur på huden og det trenger man ikke når man lager tekstur allerede med foundation, pudder og bronzer. Solkrem kan nok også lage skjolder og tekstur. Bruker ikke det i vinterhalvåret når jeg nesten bare er inne likevel. Bland 2-3 dr olje i dagkremen, bruk 1-2 pump foundation. Og ikke pudre for mye.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bruk en beauty blender til påføring. Når jeg kun bruker fingrene så blir det skjoldete Anonymkode: a4c54...572 Jeg har alltid brukt beautyblender 😊 Anonymkode: 121c7...315
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Min sprekker faktisk opp fortere om jeg bruker beautyblender.. 🙄 Anonymkode: 7f4c9...b8a
Lovelymother Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 (endret) On 3/20/2021 at 9:55 AM, AnonymBruker said: Jeg klarer visst aldri å mestre det her 😅 Hver gang jeg legger på foundation blir den meget skjoldete og sprekker opp i løpet av dagen. Hva gjør jeg galt? Jeg bruker CeraVe fuktighetskrem i ansiktet, en primer og solkrem på denne tiden av året (men skjoldingen oppstår uten solkrem også). I det siste har jeg brukt YSL All hours foundation. Bruker fuktig beautyblender. Tips? Anonymkode: Endret 21. mars 2021 av Lovelymother
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå