Gå til innhold

Hvorfor er det greit å snakke om uføre her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trådene slettes pga få følgere...? Har du sett backloggen på KG?

Anonymkode: ab7c6...0d5

Backloggen? Hva er det?  Jeg følger en del Vloggere på snap. De har mest følgere på snap. Men for og bevise at de selv ønsker og gå som offentlig personer har jeg lagt ved kanal navn som viser det. 
https://m.youtube.com/user/TheKatbre

den personen her blir blant annet alltid slettet. Til tross for at det er sykt mange her som alltid har mye og si. Fordi denne personen her er overalt. Nå vlogger hun for aprilmammaer, holder på med YouTube, og egen vlogg. Hvorfor blir trådene da slettet og ikke ryddet? 

Ganske sikker på at dette svaret også blir slettet. 

Anonymkode: 6149c...6ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Backloggen? Hva er det?  Jeg følger en del Vloggere på snap. De har mest følgere på snap. Men for og bevise at de selv ønsker og gå som offentlig personer har jeg lagt ved kanal navn som viser det. 
https://m.youtube.com/user/TheKatbre

den personen her blir blant annet alltid slettet. Til tross for at det er sykt mange her som alltid har mye og si. Fordi denne personen her er overalt. Nå vlogger hun for aprilmammaer, holder på med YouTube, og egen vlogg. Hvorfor blir trådene da slettet og ikke ryddet? 

Ganske sikker på at dette svaret også blir slettet. 

Fordi om denne personen "ønsker å gå ut som offentlige personer" er det ikke sikkert at alle gjør det. Det er heller ikke sikkert at de ønsker å bli debattert til beinet, som her inne. Men det må de uansett tåle.

På samme måte som uføre da er på en offentlig ytelse, må de også selvsagt finne seg i å bli debattert. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi om denne personen "ønsker å gå ut som offentlige personer" er det ikke sikkert at alle gjør det. Det er heller ikke sikkert at de ønsker å bli debattert til beinet, som her inne. Men det må de uansett tåle.

På samme måte som uføre da er på en offentlig ytelse, må de også selvsagt finne seg i å bli debattert. 

Ja så hvorfor blir en tråd av denne personen slettet, men ikke uføre tråden? 

Hun må jo tåle det når hun selv ønsker og være offentlig? Selvom hun ikke er kjendis? Men kg mener jo noe annet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun må jo tåle det når hun selv ønsker og være offentlig? Selvom hun ikke er kjendis? Men kg mener jo noe annet? 

Jeg mener bare at kg blir veldig dobbelt moralske. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tråden blir i alle fall ikke slettet pga "for få følgere"

AnonymBruker
Skrevet

Tråden blir i alle fall ikke slettet pga "for få følgere"

Virker jo som kg velger at nei dette er ikke offentlig person. Så jo? 

AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som kg velger at nei dette er ikke offentlig person. Så jo? 

I så fall er det ikke pga "for få følgere". Du antar feil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I så fall er det ikke pga "for få følgere". Du antar feil.

Diskusjonen rundt hu har aldri vært så ille at tråden ikke bare kunne blitt ryddet. Helt unødvendig og slette vell? 

Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det greit? La oss si jeg stiller et spørsmål om innvandrere som folke gruppe, vil tro det hadde blitt sletta ganske kjapt. Men å snakke om en syk gruppe, nedlatende og stygt. Det er helt ok? Hvor er logikken? 

Nettopp det du begynte med, de samme personer våger ikke lengre drive hatprat mot innvandrere og kvinner og har nå funnet seg en gruppe som ingen vil identifisere seg med og herper løs på denne

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det greit? La oss si jeg stiller et spørsmål om innvandrere som folke gruppe, vil tro det hadde blitt sletta ganske kjapt. Men å snakke om en syk gruppe, nedlatende og stygt. Det er helt ok? Hvor er logikken? 

Kg på sitt verste. Erna har jo sagt at - au, oppsann, de som ikke har råd til mat, klær medisiner osv. - de hadde ikke råd til det før heller. 

Der var hun tydelig, og så nedlatende at jeg ikke eier ord. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Jytte skrev (7 timer siden):

Kg på sitt verste. Erna har jo sagt at - au, oppsann, de som ikke har råd til mat, klær medisiner osv. - de hadde ikke råd til det før heller. 

Der var hun tydelig, og så nedlatende at jeg ikke eier ord. 

🙏🏻

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at de som konstant snakker dritt om uføre, er folk som enten er delvis arbeidsledige, folk som absolutt hater å jobbe, eller folk som er stuck i lavlønte yrker, og tjener litt mer enn det uføre får utbetalt. 

Jeg har en helt ordinær jobb, og tenker aldri på uføretrygd. Ei heller vil jeg ende opp som ufør. 

Anonymkode: 27085...573

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være lov?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 6 års høyere utdanning, har jobbet fulltid og vel så det i omtrent like lang tid, og tjente ca 700.000 i året før jeg ble syk for et par år siden. Veldig syk. Jeg er nå i en prosess hvor jeg mottar AAP, og sannsynligheten er veldig stor for at jeg ender opp med uføretrygd. Dette er en stor sorg for meg, det forandret hele livet mitt, alle ønsker og drømmer for fremtiden, og ikke minst går dette utover familien min.  Vi fikk tre barn før jeg ble syk. Nå faller urimelig mye av byrden på mannen min, og i tillegg har inntekten min blitt nesten halvert. Det utgjør en stor forskjell for familien min både akkurat nå, men endrer også forutsetningene for fremtiden ganske drastisk. Belastningen når man er så syk er allerede veldig høy, og så skal man i tillegg daglig lese dritt om uføretrygdede her på kg, som om uføre er en ensartet gruppe som kun har som mål å leve fett for andres sure skattepenger...? Jeg kommer nok til å forsvinne fra forumet av denne grunnen. Hver eneste gang jeg er innom ligger det en aktiv tråd om uføre på forsiden. Helt ærlig så påvirker det meg mye mer enn jeg kommer til å innrømme for noen. Jeg føler meg skikkelig dritt. Akkurat som om jeg kan noe for at jeg har blitt syk. Jeg ville gjort hva som helst for å bli frisk, kunne jobbe og få god lønn, og alle muligheter i livet.

Anonymkode: 72e04...1c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være lov? Jeg er ung ufør selv og har ikke noe imot at folk diskuterer det så lenge de klarer å holde seg saklige.

Anonymkode: 80cb3...eb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så enig i TS. Det er for meg ufattelig at slik diskriminering av en sårbar gruppe blir hetset og hatet på, rakket ned på og forminsket, side opp og side ned, i tråd etter tråd uten at dette blir slått ned på. Hva har man admins for? Det hjelper ikke å rapportere heller.

De siste dagene har jeg lest en tråd om at uføre nærmest burde tvangssteriliseres. Og den får stå. Ufattelig.

Anonymkode: 5f88b...fa6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...