Gå til innhold

Hvorfor er det greit å snakke om uføre her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det greit? La oss si jeg stiller et spørsmål om innvandrere som folke gruppe, vil tro det hadde blitt sletta ganske kjapt. Men å snakke om en syk gruppe, nedlatende og stygt. Det er helt ok? Hvor er logikken? 

Anonymkode: 6149c...6ea

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å snakke om hvem man vil her sist jeg sjekket

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det greit? La oss si jeg stiller et spørsmål om innvandrere som folke gruppe, vil tro det hadde blitt sletta ganske kjapt. Men å snakke om en syk gruppe, nedlatende og stygt. Det er helt ok? Hvor er logikken? 

Det snakkes nedlatende om veldig mange ulike grupper i samfunnet på KG, men siden du antakeligvis er ufør selv, legger du ekstra godt merke til dette. 

Anonymkode: 7e33e...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det snakkes nedlatende om veldig mange ulike grupper i samfunnet på KG, men siden du antakeligvis er ufør selv, legger du ekstra godt merke til dette. 

Er nok litt mer interessert i ufør trådene, ikke ufør selv. Men ser jo mennesker skriver ganske mye stygt og nedlatende til disse menneskene. 

Hver eneste tråd om innvandrere som hadde blitt så stygg hadde jo blitt stengt eller ryddet. Da hadde det jo vært rasisme. Så hvorfor er det helt greit og være så fæle mot våres egne? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er nok litt mer interessert i ufør trådene, ikke ufør selv. Men ser jo mennesker skriver ganske mye stygt og nedlatende til disse menneskene. 

Hver eneste tråd om innvandrere som hadde blitt så stygg hadde jo blitt stengt eller ryddet. Da hadde det jo vært rasisme. Så hvorfor er det helt greit og være så fæle mot våres egne? 

Jeg tror det er mange ufine kommentarer om innvandrere også. Det som sies om uføre er vel først og fremst rettet til «de som svindler». Det står masse stygt om barneforeldre, overvektige, enslige menn, kravstore kvinner osv osv. 

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke nødvendighvis paga at vedkommende du siterer er uføre. At h*n reagerer Uføre er den gruppen det er mest hat mot på kg og alle på kg merker det uavhengi om de er uføre eller ikke. 

Endret av Lovelymother
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke greit å snakke nedlatende om noen. Men jeg tenker folk ikke orker å engasjere seg mer her på KG, fordi uføretrådene dukker opp i hytt og pine. 

Men jeg syns det er bra at trådene dukker opp, da blir man minnet på noe viktig 🙂

Anonymkode: fa06e...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Uføre og arbeidsledige får stå sammen 😂 Disse gruppene har mye tilfelle, inkludert stigmatisering som følger med å havne i en av disse👍

Gjest Smeltemann
Skrevet

Det er ikke greit å snakke nedlatende om noen. Men jeg tenker folk ikke orker å engasjere seg mer her på KG, fordi uføretrådene dukker opp i hytt og pine. 

Men jeg syns det er bra at trådene dukker opp, da blir man minnet på noe viktig 🙂

Det trenger vel ikke være nedlatende om en lurer på noe eller har kommentarer. Jeg vil kalle det en nysgjerrighet. Uansett hvilken tråd man diskutere på så er det noen som føler at det kommer ufine kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

Nå sikter jeg mot selve kg, de sletter eller rydder sjeldent uføre tråder. Andre tråder derimot blir som regel ryddet i hytt og pine evt slettet. 

Sier ikke at det aldri blir gjort, men mye sjeldnere enn andre tråder. 

• Liker 5
Skrevet
Lovelymother skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendighvis uføre er den gruppen det er mest hat mot på kg og alle på kg merker det uavhengi om de er uføre eller ikke. 

Du er på viddene. Det er nesten daglig, i alle fall ukentlig, tråder som har kun ett mål; å snakke nedsettende om uføre. Hele forbanna tiden kommer de trådene, og selvsagt alltid postet av AnonymBruker. 

Jeg samlet en samling på 13-14 eksempler. Som "Uføre kan tenke seg friske". Den ble slettet av mod. Og "Bør uføre få lov å ha kjæledyr?". Den ble heldigvis også slettet.  Slettet ble også "Åssen kan de uføre ta seg råd, når de har så dårlig økonomi?". Det kryr av tråder om uføre som blir så nedrakkende, nedsettende og slenger så mye dritt at de blir slettet. Heldigvis. Men mange tråder får dessverre stå. 

Det kryr det av tråder som denne: 

Eller denne:

Eller denne:

Eller hva med denne?

Og denne:

Vi har mange flere. Slenger på bare en til:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå sikter jeg mot selve kg, de sletter eller rydder sjeldent uføre tråder. Andre tråder derimot blir som regel ryddet i hytt og pine evt slettet. 

Sier ikke at det aldri blir gjort, men mye sjeldnere enn andre tråder. 

Men da må du skrive i ris og ros-forumet😊

Anonymkode: 46ca8...183

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Million said:

Du er på viddene.

WHAT?  Jeg skriver jo det samme. jeg skriver bare at en trenger ikke og være ufør for og forstå at de som blir Hestet mest er de uføre. les innlegget jeg siterte vedkommende som mente at det bare er uføre som merker hetsetrådene mest da det IKKE stemmer. Jeg tror nok at alle på kg vet at det er uføre som mobbes mest på kg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker snart ikke mer. Vurderer å slette meg. 

Anonymkode: d29c2...62b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da må du skrive i ris og ros-forumet😊

Anonymkode: 46ca8...183

Flere har skrevet ang dette i ris og ros forumet, og svaret er vel «man debattere om alt her på kg». 

Anonymkode: daade...ac0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere har skrevet ang dette i ris og ros forumet, og svaret er vel «man debattere om alt her på kg». 

Anonymkode: daade...ac0

Selvsagt. Når man kan inngående skamdebattere enkeltpersoner i Rampelyset til minste pinlige superdetalj, skal man logisk nok kunne debattere uføre og trygdeordningene rundt dette.

Anonymkode: ab7c6...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo flere 'grupper' som snakkes om her på kg. 

Har du ikke fått med deg all hetsen av barnehageansatte, lærere, sykepleiere, de med asperger, de med høy lønn, de med lav lønn, folk fra Oslo, alle andre som ikke er fra Oslo og dermed bor på landet/grisgrendte strøk, akademikere, de med fagbrev, de ut en utdannelse osv osv osv? 

Anonymkode: 6b259...2f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt. Når man kan inngående skamdebattere enkeltpersoner i Rampelyset til minste pinlige superdetalj, skal man logisk nok kunne debattere uføre og trygdeordningene rundt dette.

Vell jeg har lagd flere tråder før av mindre kjente fjes. De har YouTube kanaler, Instagram kontoer ect som viser at de ønsker og gå som offentlige personer. 

Men fordi de ikke har nok følgere, så blir trådene slettet. Så man kan jo absolutt ikke det? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være lov å snakke om uføre? Burde det være lov å snakke om kvinner? Menn? Barn? Sex? Hvor går grensen? Hvorfor burde det ikke være lov å snakke om uføre? Min mor er ufør. Betyr det at jeg aldri kan snakke om min mor her inne? Forstår ikke logikken din.

Anonymkode: ce8d3...62e

AnonymBruker
Skrevet

Vell jeg har lagd flere tråder før av mindre kjente fjes. De har YouTube kanaler, Instagram kontoer ect som viser at de ønsker og gå som offentlige personer. 

Men fordi de ikke har nok følgere, så blir trådene slettet. Så man kan jo absolutt ikke det? 

Trådene slettes pga få følgere...? Har du sett backloggen på KG?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...