AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Del Skrevet 20. mars 2021 Hei. Jeg er en jente på 19 år som har slitt med anoreksi i ca 1 år, men er så og si frisk nå (iallefall gått opp i vekt igjen). jeg er alene hjemme denne helgen og igår kveld overspiste jeg skikkelig.. jeg hadde lovet megselv å ikke gjøre det, men jeg klarte ikke å stoppe. Først spiste jeg vanlig middag med 3 brødskiver til, så spiste jeg et digert kakestykke + en bolle med sjokoladeis, en halv bixit kjekspakke, og så 2 brødskiver til. Nå morgenen etter er føler jeg meg tjukk og kvalm og er kjempe redd for at jeg har lagt på meg enda mer. Forseint å kaste opp nå, så hva gjør jeg? Burde jeg trene hardt idag? Og hva gjør jeg for å hindre overspisingen? Skjer kun når jeg er alene og jeg blir ordentlig redd for megselv. Takk for svar:) Anonymkode: e165e...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Del Skrevet 20. mars 2021 Redd tråden blir stengt snart, det å rådgi noen med en så kompleks sykdom er vanskelig. men jeg håper du får hjelp til å takle den. Én dag med utskeielser er ikke det som får deg til å legge på deg, da må man spise mye over tid. Anonymkode: daef3...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 20. mars 2021 #3 Del Skrevet 20. mars 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, Matas, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg