AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Så, vi leide utvask ved utflytting. Jeg spurte hva som var med og de sa "alt, vi vasker alt". Fikk beskjed om at alt skulle være gjort på en dag og de foreslo onsdag, to dager før overtakelse. Torsdag morgen hadde jeg ikke hørt noen ting om de var ferdige eller vi kunne hente nøkler igjen så jeg stakk innom. Kjøkkenbenken var ikke ren, ovnen var ikke ren, gulvene tror jeg faktisk ikke de hadde vasket. Jeg ringte til de og spurte når de var ferdige, hun sa at det var de.. Jeg sa at dette var ikke i nærheten av godt nok for utvask og fikk så hatten passet. Hun avbrøt meg og fortalte at huset var skamskittent og de hadde brukt myyye lenger tid enn de skulle. Altså, huset hadde ørten visninger rett før utflytting, det var ikke mer skittent enn vanlige hus. Til slutt sa hun at hun selv var i karantene, så hun kunne ikke kontrollere at det var ferdig som hun pleide. Så jeg dro fra jobb igjen for å ta bilder av de tingene jeg så og presiserte at dette var det jeg så i farta - og at det generelt ikke var godt nok. Fikk melding om at de skulle reise opp igjen og fikse det. Hørte aldri noe mer da heller, så dro opp på ettermiddagen, så de hadde vært der men det var fortsatt ikke bra. Sendte til slutt en film av at jeg hentet dopapir med vann og selv da var det lett å vaske av flekker på gulv o.l. Da begynte tonen å bli mildere og hun sa at de skulle selvsagt ordne opp etter seg og hun skulle reise dit selv når hun hadde fått positiv test senere på kvelden. Fikk sms når de dro dit og to timer senere når de dro igjen. Da stolte jeg på at det måtte være greit. Overtakelse i går og vi åpnet noen flere skuffer i kjøkkenet, de var -ikke- rengjort i det hele tatt. Skuffer det har vært mel, krydder o.l. i så ikke de reneste. Dette gjaldt flere skuffer. Prøvde ringe dama, hun bare avbrøt når jeg ringte. Jeg sendte melding og sa at det var mange skuffer som ikke var rengjort, men at nå gir vi opp og gjør resten av jobben selv så vi får overført huset. Fikk sms tilbake om at "Jeg sjekket ikke kjøkkenet, gikk over det jeg fikk bilde av pluss bad, de viktigste tingene folk ser på når de overtar". 115kvm hus og tre forsøk og fortsatt hadde de glemt essensielle ting. Shame on me som ikke kontrollerte gang nr 3 også, men da var klokka ti på kvelden.. Må vi virkelig betale fullpris for dette eller er det innafor å be om avslag? Og ja, det er hvitt og det er et firma/byrå som kun driver med vask. Anonymkode: 952da...61f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Hadde ikke betalt fullt, nei. Anonymkode: a25bc...ddb 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 det må du ikke finne på. du skal ha et rimelig avslag. selger har fått mulighet til å rette mangelen, men det har jo ikke blitt gjort skikkelig. Anonymkode: 57000...ead 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Her har du jo klart ikke fått tjenesten du bestilte, og det må jo være grunn til å da ikke betale full pris også. Du er forbruker, og dette er et firma (?), så du har nok rettighetene på din side uten at jeg er noe ekspert på området. Samle opp så mye dokumentasjon/bevis som mulig, ta vare på dialog og vær klar for kamp. Hun som leder det virker særdeles lite profesjonell. Hvis du har melding av at hun/de har vasket de stedene som blir sjekket, så må det være gull verdt. Noe så pinlig å si/skrive. Anonymkode: 2ca27...766 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Ta en telefon til forbrukerrådet og hør med dem hvordan du skal forholde deg. Anonymkode: e7b15...801 4
visp Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Det er jo veldig kjedelig å holde på med dette midt oppi alt annet man skal med flytting, så jeg vil si at ikke bare har dere ikke fått tjenesten levert som dere skulle men dere har jo hatt ekstraarbeid med dette. Om jeg hadde hatt overskudd hadde jeg ikke gitt meg, men tror mange ikke orker å ta kampen fordi man er sliten pga flytteprosessen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: det må du ikke finne på. du skal ha et rimelig avslag. selger har fått mulighet til å rette mangelen, men det har jo ikke blitt gjort skikkelig. Anonymkode: 57000...ead Takk for innspill. Vi er selger, og har hyret firma til å gjøre dette. 12 minutter siden, AnonymBruker said: Her har du jo klart ikke fått tjenesten du bestilte, og det må jo være grunn til å da ikke betale full pris også. Du er forbruker, og dette er et firma (?), så du har nok rettighetene på din side uten at jeg er noe ekspert på området. Samle opp så mye dokumentasjon/bevis som mulig, ta vare på dialog og vær klar for kamp. Hun som leder det virker særdeles lite profesjonell. Hvis du har melding av at hun/de har vasket de stedene som blir sjekket, så må det være gull verdt. Noe så pinlig å si/skrive. Anonymkode: 2ca27...766 Vi er forbruker/selger og dette er firma ja. Vi har tatt masse bilder heldigvis, har melding av "vi fikset det du sendte bilde av". Det henger dårlig sammen med at hun også har sagt at hun pleier kontrollere all utvask, men var i karantene. Så når hun til slutt var der skulle en jo tro hun kontrollerte siden dette var tredje forsøk. . 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ta en telefon til forbrukerrådet og hør med dem hvordan du skal forholde deg. Anonymkode: e7b15...801 Skal gjøre det, takk! 6 minutter siden, visp said: Det er jo veldig kjedelig å holde på med dette midt oppi alt annet man skal med flytting, så jeg vil si at ikke bare har dere ikke fått tjenesten levert som dere skulle men dere har jo hatt ekstraarbeid med dette. Om jeg hadde hatt overskudd hadde jeg ikke gitt meg, men tror mange ikke orker å ta kampen fordi man er sliten pga flytteprosessen. Hehe ja, det er veldig spot on. Vi er jo allerede drita slitne og helt på tampen av en prosess som er fryktelig lang og seig, fra kappløp med oppussing før takst til ørten visninger i et hus som er for lite og delt med flere barn og dyr. For et kaos liksom. Jeg gikk glipp av flere timer på jobb i går i tillegg til ekstrajobb med å vaske til slutt etter de i skuffer og sånn på kjøkkenet... Tror bare vi må ta denne kampen altså, hun hadde ligget bittelitt bedre an om ikke hun startet med å kjefte på meg når jeg sa det ikke var bra nok første gang.. Anonymkode: 952da...61f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 Kan også legge til at når jeg sendte bildene etter første runde presiserte jeg at jeg egentlig var på jobb og måtte tilbake, så jeg hadde tatt en kjapp kikk over. Da antar jeg faktisk de selv kontrollerer ordentlig når ikke det var bra nok mange steder i boligen.. Anonymkode: 952da...61f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): det må du ikke finne på. du skal ha et rimelig avslag. selger har fått mulighet til å rette mangelen, men det har jo ikke blitt gjort skikkelig. Anonymkode: 57000...ead jeg mente selger av vasketjenester, ikke dere som boligselgere Anonymkode: 57000...ead 1
Gjest Blondie65 Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Jeg mener at du ikke skal betale noe særlig for denne jobben i det hele tatt. Utvask er utvask - det betyr at ALT er tatt. Men dessverre så vet jeg at det ikke alltid blir forstått på denne måten. Lærdommen må være at alle som bestiller utvask forklarer vaskebyrået hva som er forventet, forlanger å inspisere resultatet før betaling og betaler etter at man er fornøyd. Jeg håper du har tatt bilder og kan få kjøper til å bevitne at dette ikke var godt nok etter tredje forsøk heller. At de ikke eier skam! Jeg hadde forlangt minst 25 % avslag - gjerne mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå