AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Sett i lyset av pandemien😷 Anonymkode: a8f1e...4ad
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Våren 2020 veide jeg 58 kg. Nå veier jeg 48. Trent har jeg ikke gjort pga treningssentrene har stengt ned av og på og jeg har aldri likt utendørstrening, ei har jeg heller prøvd å gå ned i vekt (var jo fin og normalvektig i utgangspunktet). Kommer nok av lavere inntekt, høyere priser på mat, redusert psykisk helse for jeg får jo nesten ikke sett folk, og masse stress fordi vanskelighetsgraden og eksamensformen til hjemmeeksamen er et helvete av en ny verden. Totalt sett så går det nja... 🥴 Anonymkode: ba935...e60 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Måtte slutte på studiet etter å ha fullført tre av fem år på rettsvitenskap. Fikk det ikke til å gå rundt økonomisk Anonymkode: 44ab7...5b0 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Måtte slutte på studiet etter å ha fullført tre av fem år på rettsvitenskap. Fikk det ikke til å gå rundt økonomisk Anonymkode: 44ab7...5b0 Seriøst? Hva gjør du nå? Var det lett å få jobb uten utdanning? Anonymkode: fcdb5...808 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Låner penger til mat hver eneste måned. Det går ikke rundt, og jeg vurderer nå å droppe ut av studiene. Anonymkode: d86d8...b17 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Droppa ut og flytta hjem. Tar nå enkeltemner på nærmere uni og jobber deltid. Anonymkode: 7a703...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Jeg jobber mer enn vanlig, og har derfor mer å rutte med. Jeg studerer og jobber i helsevesenet. Sånn sett er jeg veldig heldig. Når det er sagt er jo ikke livskvaliteten min noe bra da, men jeg klarer nå å bo for meg selv, betale de faste utgiftene og ha råd til litt luksus i den mørke hverdagen. Anonymkode: 0488e...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Måtte slutte på studiet etter å ha fullført tre av fem år på rettsvitenskap. Fikk det ikke til å gå rundt økonomisk Anonymkode: 44ab7...5b0 Dette er skikkelig leit. Som en annen spør om, hva gjør du nå? Helt tullete at det ikke er bedre ordninger for studenter som risikerer å måtte avslutte studiene på grunn av sin økonomiske situasjon under pandemien. Anonymkode: 0488e...ae5 5
Gjest Smeltemann Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er skikkelig leit. Som en annen spør om, hva gjør du nå? Helt tullete at det ikke er bedre ordninger for studenter som risikerer å måtte avslutte studiene på grunn av sin økonomiske situasjon under pandemien. Anonymkode: 0488e...ae5 Ja studenter skulle vært satset skikkelig på under pandemien,samme som de som er permittert, de som er studenter skulle fått mere penger pr mnd å de som er permittert skulle fått vidreutdannet seg,økt kompetanse. Det tror jeg AS Norge har vært tjent med i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Går bedre en noen sinne. takket være korona kunne jeg si opp hybelen min og bo hjemme med samboer (jeg studerer 2 1/2 time unna så jeg var avhengig av å være der mye (4800 kr spart) jeg har mindre utgifter til transport siden vi samkjører (han til jobb, jeg til praksis) og jeg slipper å betale bompenger. I tillegg blir jeg 30 år nå, så til høsten kan jeg søke ekstralån, som gjør at jeg slipper å jobbe ved siden av (i det hele tatt slippe stresset med å finne en deltidsjobb i det arbeidsmarkedet vi har nå) som gjør at jeg kan dra hjem mer og bruke mer tid på studiene. Anonymkode: 2c742...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 Økonomisk går det helt fint, ingen forskjell. Psykisk går det helt jævlig, så spørs om jeg ikke ødelegger utdanningen ved å få dritdårlige karakterer. Da går det nok ikke så bra økonomisk når jeg er ferdig. Anonymkode: 65ba3...a86
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 Det går veldig bra økonomisk! Anonymkode: e1fcd...848 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #13 Skrevet 20. mars 2021 Jeg har det bra, bruker mindre penger så lån og stipend holder godt. Jeg får også studert mer grunnet mer tid. Synes ikke vi har noe å klage på, det er mange grupper i samfunnet som har det mye verre. Anonymkode: b4ff7...085 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #14 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har det bra, bruker mindre penger så lån og stipend holder godt. Jeg får også studert mer grunnet mer tid. Synes ikke vi har noe å klage på, det er mange grupper i samfunnet som har det mye verre. Anonymkode: b4ff7...085 Du kan jo nesten ikke tale for studenter generelt og mene at vi ikke har noe å klage på når du klarer deg greit med Lånekassen og at du har kapasitet til å studere. Det gjør ikke alle. Det er ganske uvitende. Det er utrolig mange studenter som sliter, både økonomisk og på andre måter. Anonymkode: 0488e...ae5 13
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du kan jo nesten ikke tale for studenter generelt og mene at vi ikke har noe å klage på når du klarer deg greit med Lånekassen og at du har kapasitet til å studere. Det gjør ikke alle. Det er ganske uvitende. Det er utrolig mange studenter som sliter, både økonomisk og på andre måter. Anonymkode: 0488e...ae5 En betydelig andel av Norges befolkning er arbeidsløse eller permitterte grunnet korona, ofte med økonomiske forpliktelser som boliglån og barn. Ikke kom og fortell meg at vi studenter har det "tøffere" enn disse. Samme med eldre som engster seg for å bli syke. Hva har studenter å engste seg for, dyr husleie? Da må en jo finne seg noe billigere, i verste fall bo i bofellesskap. Det er ikke krise når en er ung. Anonymkode: b4ff7...085 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En betydelig andel av Norges befolkning er arbeidsløse eller permitterte grunnet korona, ofte med økonomiske forpliktelser som boliglån og barn. Ikke kom og fortell meg at vi studenter har det "tøffere" enn disse. Samme med eldre som engster seg for å bli syke. Hva har studenter å engste seg for, dyr husleie? Da må en jo finne seg noe billigere, i verste fall bo i bofellesskap. Det er ikke krise når en er ung. Anonymkode: b4ff7...085 Det er ikke en konkurranse, og folk har det forskjellig innad i de ulike gruppene. Det er helt sikkert. Bare fordi du ikke er en student som sliter vil det ikke si at ingen studenter gjør det. Det er ganske basic. Anonymkode: 0488e...ae5 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #17 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En betydelig andel av Norges befolkning er arbeidsløse eller permitterte grunnet korona, ofte med økonomiske forpliktelser som boliglån og barn. Ikke kom og fortell meg at vi studenter har det "tøffere" enn disse. Samme med eldre som engster seg for å bli syke. Hva har studenter å engste seg for, dyr husleie? Da må en jo finne seg noe billigere, i verste fall bo i bofellesskap. Det er ikke krise når en er ung. Anonymkode: b4ff7...085 Du vet at en god del av disse også er studenter? Det er ikke sånn at alle studenter akkurat har flyttet ut fra rommet hjemmefra. En del er faktisk gift, har barn, osv. Anonymkode: 65ba3...a86 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Skrevet 20. mars 2021 Økonomien går bedre enn før Har mer energi til å jobbe flere dager siden jeg har hjemmekontor. Anonymkode: 5a209...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Skrevet 20. mars 2021 Går mye bedre enn før økonomisk. Alle pengene jeg pleide å bruke på fest og moro går på sparekonto nå, valgte å flytte litt lenger unna studiested for å spare penger. Trenger ikke bo så nære når jeg uansett ikke drar på skolen hver dag, og jeg få mere tid til å jobbe siden skolen bare er hjemme. Hvis ingenting forandres til neste semester flytter jeg kanskje hjem til foreldrene mine for å spare enda mere, men da blir skoleveien på fire timer, så får se. Anonymkode: dcb3c...709 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #20 Skrevet 20. mars 2021 Pga 3 store eksamener så har jeg ikke jobba noe siden desember og de 8000 jeg får hver måned bare forsvinner, jeg vet ikke på hva🤷🏼♀️ Så sparekontoen har blitt mye tynnere i det siste, men jeg klarer meg. Går det skikkelig gale kan jeg alltids spørre foreldre, avbryte treningssentersutgiften min og jobbe mer til tross for eksamener. Anonymkode: 28e78...51b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå