Gå til innhold

Mattips ved diabetes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spiser lavkarbo, og dette er litt av det jeg spiser nå, legger ved flere alternativer:

Frokost: Chiagrøt/brisk knekkebrød med ulikt pålegg (egg, kremost, ost, kaviar, avokado)/omelett med diverse f.eks løk, paprika, litt ost 

Lunsj/mellommåltid: omelett/ eggerøre og bacon med avokado, paprika og agurk ved siden av/gresk yoghurt med varmede bringebær og kanel med mandler/salat med diverse godt oppi 

Middag: Laks med blomkålmos og grønnsaker/torsk med poteter og gulrøtter med bacon ved siden av/kylling surret i spekeskinke stekt i ovnen, med blomkålmos og grønnsaker/thaiform med blomkålris/biffgryte med "squasghetti"/kjøttboller i tomatsaus med "squashghetti" og parmesan/ "stekt ris" av blomkålris med diverse oppi/kylling eller laksesalat/biff med fløtegratinert blomkål og grønnsaker/tomatsuppe med egg/thaisuppe med scampi

Håper det var litt til hjelp. Jeg pøser ikke på med masse creme fraiche, kremfløte, meierismør eller olivenolje. Alt i moderasjon, men jeg velger heller sunt fett fremfor raske karbohydrater. 

Anonymkode: 3bd8d...1d8

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1461596-mattips-ved-diabetes/#findComment-27217859
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...