Gå til innhold

Barnehage som insinuerer at vi burde holdt barnet hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen er på rødt nivå. Forrige uke skrev de i en Mail at de som kunne burde holde barna hjemme». Jeg følte meg presset ettersom jeg er i permisjon med en baby, men valgte å sende. Ungen er 4 år, og har behov for å være med andre barn. Det er ingenting for oss å finne på hjemme, det er stort sett meg som sitter og ammer. Nå fikk vi ny Mail om at siden ingen/få valgte å holde barn hjemme, så må de redusere åpningstiden ytterligere. 

altså, det skjønner jeg, men hvorfor drive å presse folk til å ikke benytte seg av barnehageplassen de har rett på? 

Anonymkode: 2d3a9...d6d

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke føler at du har anledning, er ikke forespørselen relevnt for deg. Det har i hvert fall jeg tenkt når vi har fått forespørsel. Men vurderer faktisk sterkt å ikke sende toåringen neste uke, for nå er det så mys smitte rundtom at jeg føler det er russisk rullett..

Anonymkode: 59793...799

• Liker 20
Skrevet

Om smitten brer om seg slik at barnehagen må stenge fullstendig eller at hele avdelingen må i karantene MÅ du holde barnet hjemme. På lik linje med alle andre, også de som absolutt ikke kan. 

Kanskje sitter det en mor i lik situasjon som din, bare med svangerskapsdepresjon og en mann som mishandler henne - hun KAN ikke holde barnet hjemmet, men må kanskje fordi smitten brer om seg. 

Derfor spør de, og håper at noen har mulighet, slik at tilbudet for de aller mest sårbare kan være best mulig. Nå må de heller avkorte tilbudet med ostehøvvel slik at det gjelder alle - både de som egentlig kunne holdt barna litt mer hjemme, og de som absolutt hadde hatt behov for normale åpningstider. 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du barnehagen heller burde gjort det? De prøvde å finne en løsning som ikke rammet alle. De funket desverre ikke, så da må de gjøre andre tiltak.

Anonymkode: 0ed3d...bfd

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mener du barnehagen burde gjort, ts? 

Anonymkode: 8687a...bd5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Redusert åpningstid fører til store problemer for enkelte. Jeg forstår at 4-åringen har behov for å leke med andre barn, men tenker at du kunne hatt en dialog med barnehagen før dette om det hadde latt seg gjøre å ha 4-åringen kunne vært der noen timer hver dag.

Anonymkode: c84c8...fac

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Flere av oss jobber i samfunnskritiske jobber, og har færre muligheter til å holde barna hjemme. Jeg kan ikke ha hjemmekontor. Jeg må ærlig si at det er viktigere at vi får ha barn i barnehagen enn de i permisjon eller hjemmekontor.

Anonymkode: cd3ac...1f5

Jeg skjønner hva du sier, men jeg lurer på om du ikke har fått feil oppfatning av hva hjemmekontor og ikke-sammfunnsviktig arbeid er. Vi har sånne jobber, men for arbeidsgiverne våre er det viktig at vi gjør jobbene våre (så de ikke går konkurs), og vi trenger inntekten vår for å betale regningene vi også. Vi kan ikke jobbe mindre sånn helt uten videre. Skal jeg redusere stillingen min, må jeg søke arbeidsgiver, og det går ikke gjennom over natta. Og må jeg redusere mye (50 % f.eks.) blir økonomien alvorlige trang.

Ingen dør om jeg må gjøre dette, men det er ikke så enkelt å bare jobbe mindre som enkelte ser ut til å tro.

Anonymkode: 936bd...e22

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Enig. Jobbende foreldre trenger plassen mere enn folk hjemme i perm. Det er slitsomt med baby og 4-åring hjemme, men det går bra 

Anonymkode: 2d13b...ab1

Hadde krevende baby og fireåring hjemme i 7 uker i fjor. Det gikk ikke bra. Fikk diagnostisert barseldepresjon. 

Anonymkode: 2e290...c65

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen insinuerer ikke, de sier det rett ut. 

Anonymkode: b351c...66c

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...