AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Har en baby på 5,5 mnd. Leser at de bør sove 14-15 timer i døgnet. Har begynt å logge søvnen i en app, gjort det i en uke. Og gjennomsnittet er på 12 timer og 43 min. Så det er jo mindre enn anbefalt. MEN baby sover rundt 10 timer hver natt uten oppvåkning, så hun får jo mye av den dype, uforstyrrende søvnen. På dagtid derimot er duppene som regel på 30 min. Har ofte en som er litt lenger. Hun virker førnøyd, og får sove når hun er trøtt. Men våkner som sagt som regel etter 30 min (uansett om hun sover på puppen, i stille vogn eller i vogn som trilles. Er dette ok, eller bør jeg prøve å få henne til å sove mer? Evt tips? Anonymkode: e6e03...8c7
Thea82 Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Min jente er heller ingen «sovebaby», og det hender jeg stresser litt med det. Men hun er blid og glad, og jeg legger til rette for søvn (hun sover bare ikke så lenge på dagen). Jeg velger å tro at jeg ville merket det på humøret om hun fikk for lite. Noen trenger jo bare mindre søvn. Høres ut som det er sånn for din baby også:) 10 timer sammenhengende på natt lyder forresten som en drøm, der er vi ikke helt;)
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Nå husker jeg ikke akkurat hvordan det var ved 5 mnd. mer. Men vårt eldste barn har alltid sovet litt lite sammenlignet med andre på samme alder (og lillesøskenet sitt), og sovet godt om natten. Hun sov natten gjennom fra tidlig, og hadde færre dupper på dagen enn de andre i barselgruppen. Jeg har tenkt som du er inne på at det kan handle om at hun får mye av den dype søvnen om natten. Hun er 2,5 år nå, og sover 11 timer i døgnet (alt om natten). Jeg ser nå at det også er litt under det som listes opp på NHI sine sider som søvnbehov for alderen. Men ellers varierer jo også søvnbehov. Mannen min er blid og opplagt med forbausende lite søvn, så kanskje hun har det derfra. Helsesykepleieren vi gikk til spurte alltid om søvn, og reagerte aldri på det utover at hun sa det hørtes godt ut med så mye uavbrutt nattesøvn. Nå har vi en baby som ligger sover mer, men som også våkner en del om natten. Anonymkode: 3dbe5...477
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Aldri hatt en sovebaby. Så lenge ungen er fornøyd og utvikler seg normalt så får barnet ditt dekt sitt behov. Det som er anbefalt er bare et gjennomsnitt, noen sover mer og andre mindre. Jeg ville ikke stresset med det så lenge det fungerer for dere. Det positive er at de ofte utvikler seg raskere enn syvsoverne, om det er noen trøst 🤭 Anonymkode: 80a83...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå