Gå til innhold

Burde single barneløse menn bli sæddonorer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste donorbanker har en øvre aldersgrense på 34 for menn som vil bli donor. Den friskeste sæden er fra menn i 20-årene. Så da får de isåfall kjappe seg. 

Anonymkode: fc24f...e99

Oslo universitetssykehus, Sankt Olavs hospital, fertilitetsklinikken i Haugesund, Livio, European Spermbank og Cryos har alle 45 år som øvre aldersgrense. Min mann på 43 har donert hos Cryos. VivaNeo har 38 som øvre grense, har ikke sett 34 noe sted, men mulig noen har det. Cryos og European sperm bank leverer til mange andre klinikker, virker som de fleste har 45 som øvre grense.

Anonymkode: fb9f1...7df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 4.34):

Burde single barneløse menn bli sæddonorer i håp for og kanskje få et barn med en lesbisk mor de aldri kommer til og møte? 🤔

Anonymkode: 745b4...f7c

Nei, det synes jeg ikke. Jeg tenker at mange er single og barnløse nettopp fordi kvinner instinktivt styrer unna dem fordi de ikke er godt genetiskpappamateriale. Ved å være sæddonor så mister kvinnene muligheten å luke dem unna. 

Anonymkode: 64348...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
On 3/20/2021 at 10:00 PM, AnonymBruker said:

Jepp, eller iallefall lite tilpasningsdyktige. Naturen har det med å sortere ut gener som ikke er verdt å ta med videre.

Anonymkode: d1e6f...052

Det er ikke slik evolusjon virker. Dessuten så har det lite med gener / seleksjon å gjøre når vi har medisinsk teknologi til å fikse folk som vanligvis aldri hadde vært i live. Eller fikse mange andre tilstander som normalt "naturen" "ikke vil ha videre". 

On 3/20/2021 at 10:30 PM, AnonymBruker said:

Kjære vene, du forstår jo ikke grunnleggende sannsynlighetsregning? 

Anonymkode: 69410...a03

haha, jeg tror ikke du forstår grunnleggende noe som helst XD

og, jeg studerer matematikk, hva vet nå jeg om "sannsynlighetsregning"?? Jeg forstår hva du vil frem til, men det er feil konklusjon. 

On 3/20/2021 at 9:57 PM, AnonymBruker said:

Men du skjønner vel at statistisk sett generelt stemmer det at det nok er de med dårligst gener som ikke formerer seg? 

Anonymkode: 009ee...15f

folk forstår ikke at "dårlige gener", ikke har betydning. og det vil få null betydning når vi begynner å kode genene våre. Er det bra å være et geni, men med dårlig helse? eller er det bedre å være fysisk attraktiv, med vanlig helse og vanlig intelligens? Hvem av disse har størst mulighet til å formere seg? hvem av disse vil fremme menneskeheten mest? 

prøv å gå dypere inn. men, du er sikkert av sistnevnte person type. du har kanskje ikke fasilitetet til å tenkte lenger enn det. 

naturen bryr seg ikke om menneskeheten, forstå det. da vil du forstå at det valget den tar for oss, ikke nødvendigvis er det beste i lengden. 

On 3/21/2021 at 9:25 AM, AnonymBruker said:

Nei, det synes jeg ikke. Jeg tenker at mange er single og barnløse nettopp fordi kvinner instinktivt styrer unna dem fordi de ikke er godt genetiskpappamateriale. Ved å være sæddonor så mister kvinnene muligheten å luke dem unna. 

Anonymkode: 64348...4f9

haha, dette her igjen... ja, fordi damer har magiske krefter til å lese gener med øyene. Jeg lurer på hvorfor menn oppdaget strukturen til dna, da??

og hvorfor har vi så mange alenemødre? hvorfor ender 40% av ekteskap i skillsmisser? hmm, det virker som kvinner er veldig dårlige til å velge partner. og det er bare skilmisser, uten de andre kjærestene.

kvinner velger feil, hver kjæreste / ligg som er valgt har stor sannsynlighet for å være feil person. bare se på alt sytingen på forumet her, haha. case in point:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...