Gå til innhold

Han er gift, ba meg på hyttetur, jeg sa nei. Da snudde han....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I flere mnd har jeg hatt en god kompis. Han er gift men vi snakker mye sammen. Jeg er også venninne med hans kone.

Igår snakket jeg med han. Han spurte om jeg ville komme på hytta der han er i helgen. Jeg sa jeg måtte tenke på det. Opplevde at det lå litt flørt i invitasjonen. Det hører jo med til historien at han i lange tider har overøst meg med komplimenter. Jeg er singel.

I dag da han ringte sa han at han håpte jeg kom imorgen.

Jeg sa til han at jeg ikke har samvittighet til det overfor min venninne og hans kone. Jeg sa at dersom han klarerer det med henne, så skulle jeg komme men jeg ville ikke ha vondt i magen og kjenne meg uærlig. Ellers nei. Han sa da at hun ikke trengte vite noe om det.... Og evt kunne jeg bare komme kjørende den verten og "tilfeldigvis" komme På besøk.

Nok en gang sa jeg nei.

Tonen var fin...og jeg sa at jeg syns vi har en god tone men at jeg bare ikke kunne...

Så det som er rart er at  utover i samtalen ble han desto mer distansert og ga meg ikke ett eneste kompliment slik han pleier. Han vart hyggelig og høflig og grei men ingen komplimenter.

På slutten sier han til og med "det var fint du nevnte xx(kona) for jeg vil jo ikke rote det til med misforståelser...  Du og jeg er jo bare gode venner og ingenting må misforståes..at jeg kunne tenke slik at du skulle komme opp hit helt alene "...

Jeg ble litt undrende. 

Dette er en mann som har vært flørtete og over the top så mange ganger. Hva skjedde underveis?

Jeg har aldri vært inbilsk men må innrømme jeg lurte litt da han ba meg på tur.

Hvorfor ble han plutselig så avvisende og rar. Sa også på slutten at "vi bare snakkes igjen om en stund "...han pleier alltid ville snakke dagen etter.

Håper noen kan forklare dette?Er ikke interessert i han, nettopp fordi han er gift... Men ble bare litt satt ut, han er jo min gode venn. 

Anonymkode: 7d5dc...a30

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra gjort 😉 Kun forsvarsmekanisme! Han er nok redd for at du sier noe til kona ,nå som du har vist at du har standarer ifht vennskap.  Men ta vare på eventuelle meldinger,så du har ditt på rene. Han er en dårlig ektemann.  Derimot er du en bra venn. ❤

Anonymkode: b4a55...368

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Så bra han ble avvisende og distansert. Du ønsker vel ikke den oppmerksomheten han har gitt deg?

Anonymkode: 7648d...ca8

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok ikke samme syn på deres «vennskap» som du har. Nå er det på tide at du også trekker deg unna. 

Anonymkode: a2765...ce9

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du liker komplimentene da, spesielt å godta alt det du gjør når du er venn med kona. 

Anonymkode: f9777...42a

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du skrevet om før, og jeg skrev også da at det virker som at du er interessert, selv om du ikke vil innrømme det. Du tenker iallefall mye på dette og har latt ham gi deg både mange komplimenter, trøst og intense klemmer tidligere. Jeg synes ikke du er en god venninne, i så fall bør du ta helt avstand fra denne kompisen nå. Men du nyter jo egentlig all oppmerksomheten. 

Anonymkode: 06c1a...173

• Liker 44
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håper noen kan forklare dette?

Du.. Oppførselen forklarer seg selv. Som om du ikke selv skjønner hva en flørtete invitasjon alene på en hytte med en mann betyr. Ville vært naivt å tro at baktankene hans går ut på hans dype ønske om å spille Ludo med deg. Hjelpes.. Han er jo din gode venn. ..

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri vært innbilsk men må innrømme jeg lurte litt da han ba meg på tur.

Livet er full av mysterier😅 Det store mysteriet er hvem som skal gi deg flørte oppmerksomhet nå som mannen til venninnen de ikke gjør det.

Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har du skrevet om før, og jeg skrev også da at det virker som at du er interessert, selv om du ikke vil innrømme det. Du tenker iallefall mye på dette og har latt ham gi deg både mange komplimenter, trøst og intense klemmer tidligere. Jeg synes ikke du er en god venninne, i så fall bør du ta helt avstand fra denne kompisen nå. Men du nyter jo egentlig all oppmerksomheten. 

Endret av juicyfruity
Feil
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sa til han at jeg ikke har samvittighet til det overfor min venninne og hans kone. Jeg sa at dersom han klarerer det med henne, så skulle jeg komme men jeg ville ikke ha vondt i magen og kjenne meg uærlig. Ellers nei. Han sa da at hun ikke trengte vite noe om det.... Og evt kunne jeg bare komme kjørende den verten og "tilfeldigvis" komme På besøk.

Nok en gang sa jeg nei.

Du skremte vettet av han med det jeg siterer ovenfor. Han håpet å få pule deg på hytta, men når du begynte å snakke om dårlig samvittighet og klarere det med hans kone så ble han redd for at hun skulle få vite noe og han begynte å ro som faen.

Sikker på at du ikke skjønte det altså? Det er veldig åpenbart.

Anonymkode: 1a6a0...322

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du har gitt han falske forhåpninger, noe du burde ha stoppet for lenge siden. Synes ikke du har opptrådt som en god venninne her, men blitt med på flørten helt til det siste.

Anonymkode: 4fea3...886

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I flere mnd har jeg hatt en god kompis. Han er gift men vi snakker mye sammen. Jeg er også venninne med hans kone.

Igår snakket jeg med han. Han spurte om jeg ville komme på hytta der han er i helgen. Jeg sa jeg måtte tenke på det. Opplevde at det lå litt flørt i invitasjonen. Det hører jo med til historien at han i lange tider har overøst meg med komplimenter. Jeg er singel.

I dag da han ringte sa han at han håpte jeg kom imorgen.

Nok en gang sa jeg nei.

Tonen var fin...og jeg sa at jeg syns vi har en god tone men at jeg bare ikke kunne...

Så det som er rart er at  utover i samtalen ble han desto mer distansert og ga meg ikke ett eneste kompliment slik han pleier. Han vart hyggelig og høflig og grei men ingen komplimenter.

På slutten sier han til og med "det var fint du nevnte xx(kona) for jeg vil jo ikke rote det til med misforståelser...  Du og jeg er jo bare gode venner og ingenting må misforståes..at jeg kunne tenke slik at du skulle komme opp hit helt alene "...

Jeg ble litt undrende. 

Dette er en mann som har vært flørtete og over the top så mange ganger. Hva skjedde underveis?

Jeg har aldri vært inbilsk men må innrømme jeg lurte litt da han ba meg på tur.

Hvorfor ble han plutselig så avvisende og rar. Sa også på slutten at "vi bare snakkes igjen om en stund "...han pleier alltid ville snakke dagen etter.

Håper noen kan forklare dette?Er ikke interessert i han, nettopp fordi han er gift... Men ble bare litt satt ut, han er jo min gode venn. 

Skjønner du selv ikke hvorfor han ble slik? 😂 er du så naiv? Eller bare litt sosial tilbakestående? 

Anonymkode: 45e0e...2a0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er antakelig både "sosialt tilbakestående", "naiv" og "en dårlig venninne".

Vel, en dårlig venninne ville dritt i venninnen. 

Ja jeg er naiv og forsto ikke at dette var forsvarsmekanisme.

Sosialt tilbakestående er jeg ikke. Jeg er blyg, forsiktig av meg og nokså usikker på mye. 

Jeg er ikke interessert i han og ja vi snakkes ofte. Jeg er heller ikke der at jeg higer etter hans komplimenter. Grunnen til at jeg nevnte det, er at jeg tror jeg aldri har hatt en samtale med han uten at han har gitt meg komplimenter. Når han da ikke gjør det likevel, blir det veldig "synlig" og jeg lurer på hvorfor. 

Så dere mener at han oppfattet mitt nei og min tanke om hans kone, som at jeg ikke er interessert? Og derfor gikk han i forsvarsmodus? 

Kanskje. Men dette var det første vi pratet om, han var ivrig på å vite om jeg kom opp en tur. Jeg sa nei osv...Men samtalen fortsatte likevel om mye annet...som om alt var greit. Eneste forskjell ; null komplimenter, litt mer distanse og en rekke med ord på slutten om at dette selvsagt ikke var noe han ville bli misforstått på hverken overfor meg el kona og at jeg var klok som sa nei...for vi var jo bare venner.

Jeg har ikke noe skriftlig å henvise til, slik en av dere antok, alt dette var pr facetime. 

Igjen. Ja jeg innrømmer å være naiv. Hadde jeg forstått alt dette, hadde jeg ikke skrevet her...

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du har gitt han falske forhåpninger, noe du burde ha stoppet for lenge siden. Synes ikke du har opptrådt som en god venninne her, men blitt med på flørten helt til det siste.

Anonymkode: 4fea3...886

Nei. Jeg har vært meg selv. Ikke flørtet bevisst med han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kayo skrev (3 timer siden):

Du.. Oppførselen forklarer seg selv. Som om du ikke selv skjønner hva en flørtete invitasjon alene på en hytte med en mann betyr. Ville vært naivt å tro at baktankene hans går ut på hans dype ønske om å spille Ludo med deg. Hjelpes.. Han er jo din gode venn. ..

Livet er full av mysterier😅 Det store mysteriet er hvem som skal gi deg flørte oppmerksomhet nå som mannen til venninnen de ikke gjør det.

Jeg har ikke skjønt det nei. Jeg har tenkt at vi er venner som fint kan treffes og være sammen. Venninnen min vet jo at vi er gode venner. Jeg kjente bare at å reise på tur med han slik ble veldig feil og særlig når han sier at hun ikke trengte vite det... 

Oppmerksomhet er forøvrig ikke et mysterium el et problem....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Og jeg har ikke fått intense klemmer av han? Hvor får du det fra?

Jeg "nyter" oppmerksomheten som en venn. Jeg har mange venner av det motsatte kjønn. Du gir meg ingen kred for å si nei til å treffe han alene? Hadde jeg higet etter oppmerksomheten fra han, så hadde jeg dratt, ikke sant?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...