Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #1 Del Skrevet 25. august 2005 Dere som jogger, hvor lenge jogger dere hver økt? Og hvis dere bruker pulsklokke, hva ligger pulsen deres på? Takk. Hilsen nybegynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 25. august 2005 #2 Del Skrevet 25. august 2005 Har en fast rute/løype som jeg jogger, og det tar som oftest 45 min +/-. Pulsklokke pleier jeg vanligvis ikke bruke når jeg jogger, men kan tippe at pulsen ligger rundt 140-160. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stine1 Skrevet 4. september 2005 #3 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg jogger også i 45 minutter ca. Dersom du gjør det noen ganger vil du merke at du kommer fort i form. Ta det litt med ro i begynnelsen. Så kan du heller øke tempoet etterhvert som du merker du blir i bedre form. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. september 2005 #4 Del Skrevet 4. september 2005 Joggar også i ca. 45 min, har ei fast rute. Har brukt pulsklokke ein gang,men hugsar ikkje kva pulsen låg på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 4. september 2005 #5 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg orker ikke å jogge jeg. Det er så kjedelig lissom. Orker ikke jeg. Er så lat jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sonja_* Skrevet 4. september 2005 #6 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg jogger/intervalløping om morgenen 5 dager i uka! Veksler mellom å løpe rundt 1 time på grusvei eller 20.30 min i skogen/skogsvei. Har ikke peiling på pulsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 4. september 2005 #7 Del Skrevet 4. september 2005 Så flinke dere er som jogger og trener.. Hurra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basementart Skrevet 4. september 2005 #8 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg bør ikke jogge pga kneet mitt, ikke liker jeg det heller egentlig.. så da er det jo ikke store tapet Lurer egentlig på hvor mye jeg må sykle for å forbrenne like mye som ved en halvtime-time jogging? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 4. september 2005 #9 Del Skrevet 4. september 2005 Pleier å jogge fra cirka 40 - 60 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #10 Del Skrevet 4. september 2005 Hvor mange km løper dere når dere er ute og jogger i 45 min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2005 #11 Del Skrevet 4. september 2005 Den gangen jeg jogga jogga jeg i et kvarter kanskje! Og pulsen var farlig høy! Hm. Fra alvor til alvor - jeg mener at 15-20 min jogging tilsvarer 30 minutters gange - hvis man teller kalorier. I følge Grete Roedes trimanbefalinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #12 Del Skrevet 4. september 2005 Hvor mange km løper dere når dere er ute og jogger i 45 min? ← Tror jeg jogger ca en mil når jeg jogger 45-60 min. Vet ikke om det er bra eller dårlig tempo jeg... Kan være interessant å høre hvor langt dere andre jogger også! Til trådstarter: hvis du er nybegynner bør du ikke starte med så lange joggeturer. Løping er noe av det kroppen vår er ment for, likevel er det veldig uvant for veldig mange. Faren fpr belastningsskader er stor. Husker selv jeg startet optimistisk med lange joggeturer for en 5-6 år siden. For det første merka jeg det i knærna etter kort stund. Hvis man trener for mye er i tillegg faren for å gå lei også til stede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. september 2005 #13 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg skal begynne å jogge igjen nå, det er noen år siden sist jeg drev med løpetrening. Jeg kommer til å starte rolig for å unngå belastningsskader og at jeg går lei, som gjesten over meg også skriver. Kommer nok også til å gå og jogge litt vekselsvis i starten. Jeg ville nok ikke begynt med 45 min. ren jogging hvis du er utrent, det høres mer passende ut sånn på sikt. Jeg for min del kommer til å satse på rundt 30 min. i starten. Endret 4. september 2005 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #14 Del Skrevet 4. september 2005 Jogger så godt som hver dag. Bruker 30-40 min på 5 km, litt avhengig av dagsformen.5 km. Rolig oppvarming , deretter veksler jeg mellom rolig jogg og høyt tempo. Tre dager i uka er det gerilja ( sprint i 20 sek, pause i 10 sek X 6).Pulsen varierer fra 120-130 på rolig tempo til 180-185 ( så godt som maks puls) på de dagene jeg kjører gerilja. Pulsklokke er suverent å trene med, anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 5. september 2005 #15 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg har akkurat kommet igang med å jogge igjen, etter mange år hvor jeg har trent på andre måter. Har hatt trøbbel med legger og knær, så jeg har startet veldig pent. Jeg kjører opp til en skogsløype, slik at jeg aldri løper på asfalt. Nå har jeg en veldig søt liten runde, som jeg har klart å komme opp i to runder sammenhengende løping. Jeg har ikke tatt tiden, men antar at jeg bruker ca 15 minutter på den... blir frykelig sliten, men kjenner at det går bedre for hver gang. Ellers så går jeg lange turer, og legger inn litt intervall-løping innimellom. Begynn pent, gå lenge først, løp litt innimellom, så kommer løpesuget av seg selv! For meg var vendepunktet når jeg fant løperytmen igjen - veldig rolig tempo, men kune da klare å løpe mer enn 200 m før jeg var helt utkjørt Vurderer å skaffe meg pulsklokke, ja, for idag var jeg fryktelig sliten...... kan være greit å måle fremgangen her. Jeg bruker løpingen som oppvarming før styrketrening hjemme - føler meg skikkelig sprek etter en løpetur og så en halvtime pilates på stuegulvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå