Gå til innhold

Noen som har erfaring med å forhandle ned påløpte renter og omkostninger på inkassogjeld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endelig fått jobb og får da begynne å betale ned gjeld.

Men det jeg har lest litt om er at det kan være lurt å forsøke og forhandle med inkassoselskapene om de kan kutte litt på omkostningene? Om jeg har en regning på 7000kr, der hovedstolen var på 2500kr. Om de da går Ann å få denne ned til feks 5000kr? 

Dette er gjeld som er gammel, 5 år +, og det er mange regninger. 

Noen her som har erfaring? 

Anonymkode: 7dd05...885

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå Ann, så hun ene i luksusfellen sa at det fint skal gå Ann å forhandle men det er mange variabler som påvirker om du får forhandlet eller ikke.

Av erfaring er det best å ringe akkurat når du har penger, slik at du kan betale med en gang om de f.eks kan kutte.

men ta noen tlf å prøv uansett.

Ps. Hvis behandler sier de ikke har mulighet, spør gjerne om du kan bli satt over til noen som kan ta avgjørelse på det. Ofte har 1.linje mindre slingringsmonn enn 2 linje

Anonymkode: 0f30d...e8e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) 

Ja jeg tenkte å ringe når jeg har fått lønn, slik at jeg kan betale umiddelbart etter samtalen om de går med på noe. 
Jeg vil bare få orden på ting, halve livet mitt har bestått av økonomiske bekymringer, og jeg orker snart ikke mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar:) 

Ja jeg tenkte å ringe når jeg har fått lønn, slik at jeg kan betale umiddelbart etter samtalen om de går med på noe. 
Jeg vil bare få orden på ting, halve livet mitt har bestått av økonomiske bekymringer, og jeg orker snart ikke mer.

Been there!!!

masse lykke til, selv kom jeg meg ut av gjeld på nesten 200 000 , sitter nå som boligeier så jobb målrettet...er sp verdt det

AnonymBruker
Skrevet

Been there!!!

masse lykke til, selv kom jeg meg ut av gjeld på nesten 200 000 , sitter nå som boligeier så jobb målrettet...er sp verdt det

Hvordan gjorde du det?  Jeg har ett høyt lån som gikk til inkasso. Jeg betaler noen tusen i måneden på det men bare renter er 6000 kr, så gjelden går opp og ikke ned 

Anonymkode: 1b205...567

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde du det?  Jeg har ett høyt lån som gikk til inkasso. Jeg betaler noen tusen i måneden på det men bare renter er 6000 kr, så gjelden går opp og ikke ned 

Anonymkode: 1b205...567

Jeg hadde mange kreditorer men laget egentlig avtale med de jeg kunne, var noen jeg ikke fikk laget avtale med da jeg ikke hadde nok peng. Betalte ned de med høyest rente først, etter jeg betalte ut små dritt som forfalt mobilregning etc.

fikk oversikt over all gjeld, satt opp månedlig budsjett, hadde stramt budsjett i nesten 2 år ..ofret mye(måtte ofte si nei til visse ting, må liksom velge hva man har «råd» til og kan ikke være med på alt. Men tok meg råd til en billig ferie alikevel,nå er jo kanskje ikke det så aktuelt 😛 Betalte alle penger jeg fikk inn ekstra på gjeld.

Inkasso selskap kan man logge inn med bank id som regel å se skyldig beløp, noen kan man også lage betalingsavtale med rett på min side...men det som var «gøy» med disse siden at du ser mår beløpet minker og når saler wr avsluttet, veldig motiverende.

husker jeg laget enn tråd opp KG med mål om betale ned gjelden min inne x antall år å huske mange mente jeg ikke kom til å klare det 🤪 men det gjorde jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...