Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av de første gangene vi hadde sex sa han "du skal være moren til barna mine". Det var selvfølgelig et stort komplement, men ikke mitt ønske. Vi har nå vært sammen i 3 år, men dette plager meg fremdeles. Jeg er sikker på at han ville vært en fantastisk far. Det er ikke et tema for øyeblikket, men barn er ikke noe jeg ønsker. Jeg føler nå at vi står veldig fast fordi jeg vet at han ønsker å være en far i fremtiden. Vi er så glade i hverandre, men dette er et stort hinder. Han fortjener å være en far, men jeg vil ikke være en mor. 

Anonymkode: 4f194...a7d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg dere må ta en ordentlig seriøs prat.
Om han ønsker bli far, så er nok ikke det noe som blir borte. Jeg ville gått fra han om han ønsket bli far og jeg ikke ville bli mor

Anonymkode: 263ee...02f

• Liker 14
Skrevet

Dette er totalt dødfødt. Han har vært helt tydelig hele veien på at han ønsker barn, jo lengre du drar dette ut jo værre blir det for dere begge. Barn er ikke noe man kan kompromisse på, enten så har man det eller så har man det ikke. Å bruke masse tid og energi på et forhold hvor én av dere ikke vil få det livet hen ønsker, er urettferdig mot dere begge.

Jeg er barnefri selv, og dette med barn tok jeg opp på første date med han som senere ble mannen min. Om han ikke hadde vært 100% sikker på at han ikke ønsket barn hadde det ikke blitt noen andre date.

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En av de første gangene vi hadde sex sa han "du skal være moren til barna mine". Det var selvfølgelig et stort komplement, men ikke mitt ønske. Vi har nå vært sammen i 3 år, men dette plager meg fremdeles. Jeg er sikker på at han ville vært en fantastisk far. Det er ikke et tema for øyeblikket, men barn er ikke noe jeg ønsker. Jeg føler nå at vi står veldig fast fordi jeg vet at han ønsker å være en far i fremtiden. Vi er så glade i hverandre, men dette er et stort hinder. Han fortjener å være en far, men jeg vil ikke være en mor. 

Vel, her må mannen gå dypt i seg selv. Enten så blir deg barn, eller så blir det samliv med deg. Du må be han finne ut hva som er viktigst for han.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så du ønsker å bli frivillig alenemor med en barnefar som ikke ønsker barnet? Da hadde jeg heller reist til Danmark og sluppet hele babydaddy opplegget. 

Det er ingen drøm å ha barn med en mann som ikke ønsker barnet! Og det blir et helsikken etterpå. Jeg og min eks fikk barn. Når barnet var 3 mnd fant han ut at han ikke ville være far.. ombestemte seg visstnok. Kjipt! 

Anonymkode: 37041...b99

AnonymBruker
Skrevet

Det er dama som ikke vil ha barn her, ab b99!

Anonymkode: 79747...dd3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er dama som ikke vil ha barn her, ab b99!

Anonymkode: 79747...dd3

Ser jeg har kommentert i helt feil gruppe. Skulle kommentere i «hvor ille å bli gravid når han ikke vil». Beklager! Snakk om å ikke følge med i timen 🤭

• Liker 1
Skrevet

Det viktige er at du er tindrende klar på at du ikke kommer til å få barn. Ikke noen innpakning eller bortsnakking med at "kanskje en gang" eller "jeg vet ikke om jeg er klar". Ditt ansvar i dette er å si rett ut uten noe om og men at barn er totalt uinteressant og at det er nøye gjennomtenkt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finn en jente han kan få barn med, men ikke har så mye med å gjøre? 

Anonymkode: f3e3a...a0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så du ønsker å bli frivillig alenemor med en barnefar som ikke ønsker barnet? Da hadde jeg heller reist til Danmark og sluppet hele babydaddy opplegget. 

Det er ingen drøm å ha barn med en mann som ikke ønsker barnet! Og det blir et helsikken etterpå. Jeg og min eks fikk barn. Når barnet var 3 mnd fant han ut at han ikke ville være far.. ombestemte seg visstnok. Kjipt! 

Har du lest innlegget til ts? 

Anonymkode: 752ee...25b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en turn off ting å si første gang man har sex :ler: I mine øyne da, jeg skjønner at det er en fin ting for andre 😛 

Men sa du da "jeg skal aldri bli mor"? Altså, han vet godt at du ikke vil?

Jeg tror nok kanskje dere bare må bryte først som sist her. De årene dere har hatt sammen er ikke bortkastet likevel, men det er vanskelig å gå fremover dersom du absolutt ikke vil og han absolutt vil. Som en annen sa, kompromiss eller mellomløsning her finnes jo ikke, den ene må gjøre et enormt offer for den andre. Og det kan fort bli knekken på forholdet - kanskje du blir mor og hater det og hater han for det, eller så får han aldri bli far og kan bygge opp et hat mot deg for dette over tid.

Det ble brudd med meg og en jeg hadde vært sammen med 1,5 år pga akkurat dette med barn. Jeg sa jo selvsagt klart fra allerede fra første date at barn skal jeg aldri ha, men du vet hvordan noen menn er.. de tror eller håper at alle kvinner blir verpesyke på at tidspunkt. Men det ble jo klarere og klarere for han både at jeg aldri kom til å ville ha barn, og at det var veldig viktig for han å få det. Så vi skiltes som venner.

Det var helt riktig avgjørelse, nå er han lykkelig gift med to barn, og jeg er lykkeligere enn noensinne med en mann som er ferdig med barn (skilt mann med voksne barn) :)

Anonymkode: 71fc7...b8b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg :( Her er det bare én ting å gjøre. Ikke kast bort mer av tiden til dere begge!

Anonymkode: 14353...93c

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Her må du dessverre bare gjøre det slutt.

Om han etter en god porsjon tid fra deg fortsatt vil ha deg tross barnefri tilværelse er det jo greit.

Men folk som ønsker barn, som blir i et eksisterende forhold blir der kun fordi det er vanskelig å gå og fordi man håper den andre skal ombestemme seg. 

AnonymBruker
Skrevet

TS. 

Jeg har vært tydelig om at jeg ikke ønsker barn fra starten av. En stund trodde han at jeg bare var redd for å ødelegge kroppen min selv om jeg avkreftet dette hver gang han tok det opp. Han har nok kanskje gått lenge å trodd at jeg kommer til å endre mening selv om jeg har vært veldig tydelig. Jeg har tatt opp dette med barn nå og da gjennom hele forholdet da jeg føler at jeg ødelegger for han, og med tiden har han snakket som om barn er mindre og mindre viktig. 

Vi har hatt en vanskelig periode i vinter og jeg vet ikke hva jeg vil videre. Jeg har tenkt at siden vi har hatt det veldig bra før burde jeg gå all in en stund for å se om vi kan komme tilbake dit vi var, samtidig tenker jeg at han fortjener en kvinne som er mer lik han selv og vil det samme. Når vi snakker om barn nå sier han at det ikke er det viktigste, men jeg vet jo at det er noe han ønsker... Han er veldig klar på at han ikke vil leve uten meg, og jeg vil egentlig ikke leve uten han heller- men det føles feil... 

Skrevet

Du må ta ansvar for deg selv, TS, og så må han ta ansvar for seg. Du har vært tydelig hele veien på at du IKKE vil ha barn, og det må du jo bare fortsette med. Om du ønsker å fortsette å være sammen med han, så er det ikke ditt ansvar å gjøre det slutt «fordi HAN skal få sjansen til å finne ei som vil ha barn». Han er voksen, så det ansvaret må han ta selv. Om han ikke tror deg, eller velger å tro at du kommer til å endre mening, så er det hans ansvar. Han har et valg, altså å fortsette å være sammen med deg eller gjøre det slutt fordi du ikke vil ha barn. 

Så lenge du er ærlig med hva du vil og at dette er sånn det er, så ser jeg ikke helt at du skal ta ansvar for hans livsvalg ved feks å gjøre det slutt. Gjør du det slutt må det jo være fordi du ikke lenger ønsker å være i et forhold med han, ikke for hans skyld....

• Liker 3
Skrevet
got2go skrev (3 timer siden):

Vel, her må mannen gå dypt i seg selv. Enten så blir deg barn, eller så blir det samliv med deg. Du må be han finne ut hva som er viktigst for han.

I motsetning til tilfeller der mannen ikke vil ha barn. Da er han verdens største tulling som ikke er klar nok.

• Liker 5
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

I motsetning til tilfeller der mannen ikke vil ha barn. Da er han verdens største tulling som ikke er klar nok.

Spot on. 

Kvinner: De mest dobbeltmoraliserende som finnes. 

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (11 minutter siden):

Ja, er ikke måte på hvor egoistisk og barnslig mannen er da ☺

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her tror jeg dere må ta en ordentlig seriøs prat.
Om han ønsker bli far, så er nok ikke det noe som blir borte. Jeg ville gått fra han om han ønsket bli far og jeg ikke ville bli mor

Anonymkode: 263ee...02f

Dette.

TS, ta en alvorsprat og hvis deres planer for fremtiden er såpass forskjellige, er det best å skille lag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var selv sammen med en mann i 9 (!) år og vi var forkjellige på det. Han tenkte jeg kom til å endre mening siden vi først ble sammen da jeg var 19 år, men sånn gikk det ikke. Nå var det flere grunner til at det ble slutt, men det var en av grunnene. TS ikke gidd å bruke mange år på han her. 

Anonymkode: 3b13f...f4b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...