Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man beskjed om man er innstillt til en stilling før den sendes til ans.råd, eller er det vanlig at man blir kontaktet etterpå (event. ikke i det hele tatt)? 

Anonymkode: fae03...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare en gang søkt jobb hvor det har vært ansettelse-råd, og da fikk jeg vite på forhånd at jeg var innstilt, og at rådet skulle ha møte noen dager senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her!

Ble innstilt på 2.plass og fikk jobben. Da nr.1 takket nei.

Anonymkode: d83e9...050

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Får man beskjed om man er innstillt til en stilling før den sendes til ans.råd, eller er det vanlig at man blir kontaktet etterpå (event. ikke i det hele tatt)? 

Anonymkode: fae03...cc1

Nei, det er faktisk ikke normalt å få vite hva innstillingene er før dem sendes inn til ansettelsesrådet. Rett og slett fordi innstillingene ikke er godkjente enda, og ansettelsesrådet har myndighet til å endre utfallet. Det er kun ansettelsesrådet som kan godkjenne innstillingene, ikke avdelingen. Men det er normalt å få vite hva man ble innstilt som ETTER at ansettelsesrådet har godkjent/endret innstillingene. 

Ser at flere skriver at dem fikk vite det. Vel, mulig det skjer, men det er ikke normalt. Det er heller ikke bra og skaper falske forhåpninger midt i en prosess som enda ikke er avgjort. 

Anonymkode: 5f16c...d59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme her!

Ble innstilt på 2.plass og fikk jobben. Da nr.1 takket nei.

Anonymkode: d83e9...050

Hvordan vet du at du fikk vite det før ansettelsesrådet avgjorde innstillingene? Bare fordi nr 1 takket nei så betyr jo ikke det at du fikk vite innstillingen tidligere enn normalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite det da jeg ble oppringt og fikk tilbud om jobb. Jeg var innstilt som nr. 1, og det var et par stillinger på rundt 11-12 søkere. 

Anonymkode: 6c6a0...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk vite det da jeg ble oppringt og fikk tilbud om jobb. Jeg var innstilt som nr. 1, og det var et par stillinger på rundt 11-12 søkere. 

Anonymkode: 6c6a0...4f7

Ja altså, etter ansettelsesrådet har godkjent innstillingene, så fikk du telefon om tilbud om jobb. Som er normalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 12.47):

Nei, det er faktisk ikke normalt å få vite hva innstillingene er før dem sendes inn til ansettelsesrådet. Rett og slett fordi innstillingene ikke er godkjente enda, og ansettelsesrådet har myndighet til å endre utfallet. Det er kun ansettelsesrådet som kan godkjenne innstillingene, ikke avdelingen. Men det er normalt å få vite hva man ble innstilt som ETTER at ansettelsesrådet har godkjent/endret innstillingene. 

Ser at flere skriver at dem fikk vite det. Vel, mulig det skjer, men det er ikke normalt. Det er heller ikke bra og skaper falske forhåpninger midt i en prosess som enda ikke er avgjort. 

Har du erfaring med dette via jobb? Er det i utgangspunktet faste, regelsatte prosedyrer for dette?

Jeg har egentlig gitt opp å få et jobbtilbud fordi jeg trodde den som ble innstilt som #1 ville få beskjed før møtet. Men da er det kanskje håp, ansettelsesrådet skal ha møte i slutten av mars fikk jeg vite. Usikker på datoen.

Anonymkode: 2f68a...96a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 3.41):

Har du erfaring med dette via jobb? Er det i utgangspunktet faste, regelsatte prosedyrer for dette?

Jeg har egentlig gitt opp å få et jobbtilbud fordi jeg trodde den som ble innstilt som #1 ville få beskjed før møtet. Men da er det kanskje håp, ansettelsesrådet skal ha møte i slutten av mars fikk jeg vite. Usikker på datoen.

Jeg fant ut av dette selv, da jeg fikk tilbud om jobben rett etter at de hadde hatt møtet. 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...