Gå til innhold

Datteren min på 11 sliter med matte, høre om hun kan få noen timer på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på 6 trinn med hjemmeskole. Jeg jobber i helsevesenet og har jo muligheten til å sende henne på skolen. Hva tenker du?

Anonymkode: 25633...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er på 6 trinn med hjemmeskole. Jeg jobber i helsevesenet og har jo muligheten til å sende henne på skolen. Hva tenker du?

Du får høre med skolen. 

Anonymkode: 89121...791

Skrevet

Hei, 

Det er kun elever fra 1.-4. trinn med minst en foresatt i samfunnskritisk yrke som har krav på tilsyn på skolen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Venara skrev (6 minutter siden):

Hei, 

Det er kun elever fra 1.-4. trinn med minst en foresatt i samfunnskritisk yrke som har krav på tilsyn på skolen. 

Feil. Skolene er åpne for alle barn i 1 til 4 trinn. De øvrige må ha en forelder i samfunnskritisk yrke.

• Liker 1
Skrevet
Venara skrev (30 minutter siden):

Hei, 

Barn under 12 år med forelder i samfunnskritisk jobb har rett på tilsyn. Hos oss følger de undervisningen med klassen men er fysisk på skolen. En assistent og en lærer følger dem opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Spør skolen om tilrettelegging og litt ekstra oppfølging. 

Kanskje dere i hjemmet også kan finne hjelp. Der er mange gode løsninger nå. Flere bøker har også kommet om ‘hvordan fatte matte’ osv. 

Evt leksehjelp eller finne en privatlærer. 

Anonymkode: f6036...88a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet strever med matte så handler ikke det om hjemmeskolen. Du bør ta opp bekymringene dine med læreren, og spørre hva lærerens inntrykk er. 

Når det er sagt, hvor finner du informasjon om at samfunnskritiske foreldre kan sende store barn (5.klasse eller eldre) på skolen? Er det noe dere har fått beskjed om fra skolen? 

Mitt tips for å overleve matten til hjemmeskolen er over, er å gå i dialog med læreren og fortelle at hun trenger tilpasninger i matte. 

Anonymkode: b2c52...5b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis barnet strever med matte så handler ikke det om hjemmeskolen. Du bør ta opp bekymringene dine med læreren, og spørre hva lærerens inntrykk er. 

Når det er sagt, hvor finner du informasjon om at samfunnskritiske foreldre kan sende store barn (5.klasse eller eldre) på skolen? Er det noe dere har fått beskjed om fra skolen? 

Mitt tips for å overleve matten til hjemmeskolen er over, er å gå i dialog med læreren og fortelle at hun trenger tilpasninger i matte. 

Har fått beskjed fra skolen ja. Fikk beskjed om det med eldste også som er på 9 trinn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har krav på skoletilbud med jobben du har.

Du må også få skolen til å sende henvisning til ppt. Få utredet henne. Hun kan ha dyskalkuli og krav på spesialundervisning.

Anonymkode: d2489...ee2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har fått beskjed fra skolen ja. Fikk beskjed om det med eldste også som er på 9 trinn. 

Så flott, da tar du kontakt med læreren og hører hva læreren tenker. Jeg tenker også at dere bør diskutere PPT. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...