AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #141 Skrevet 27. mars 2021 Cata skrev (Akkurat nå): Nettopp. Det er det som er poenget, man kan aldri avskrive helt at en som passer rent tilfeldig dukker opp og det ville vært fint, men man kan ikke kreve det eller satse på det. Det skjer hvis det skjer. Joda, men det er en mellomting mellom å prøve febrilsk leting og være for passiv. Det fungerer sjelden bra å turbodate der man på død og liv skal treffe noen, men det fungerer også sjelden å bare håpe på at en tilfeldigvis detter i fanget. Man må være litt aktiv og "out there", gå på en date i ny og ne uavhengig av hvordan man treffes. Rett og slett ta sjansen i blant. Anonymkode: 676c9...ad0 1
Anonymburker Skrevet 27. mars 2021 #142 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 13.10): Se på det som enkel darwinisme, de som ikke er egnet for forhold og barn blir sortert ut. Detter er jo basisen for alt liv på jorda og helt naturlig. Mennesket er et sosialt vesen, og de som ikke har egenskapene som skal til for å bidra til fellesskapet, har ikke et arvemateriale det er vært å samle på. Anonymkode: f3954...c12 Det stemmer vel strengt tatt ikke. Alle damer kan få barn, enten de er egnet eller ikke. Når jeg ser alle de rare og sære mennene som er fedre, tenker jeg at denne påstanden ikke holder vann. Med sosiale medier, datingtjenester osv gir det muligheter for de som er mindre sosiale til å få kjæreste, i større grad enn tidligere da eneste mulighet var å være sosial. Så kan det muligens være at kravene kvinner har i dag utjevner denne fordelen.
Cata Skrevet 27. mars 2021 #143 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): gå på en date i ny og ne uavhengig av hvordan man treffes Men da må man jo ha noen å date først og det er den personen man ikke treffer. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #144 Skrevet 27. mars 2021 Cata skrev (10 minutter siden): Men da må man jo ha noen å date først og det er den personen man ikke treffer. Og da er det jo dette med å være "out there" som er tingen enten man liker nettdating, kanskje treffe noen gjennom forening, idrettslag, friluftsliv, dans e.l. Anonymkode: 676c9...ad0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #145 Skrevet 27. mars 2021 Faen ta alle som mener at kvinner ikke er ufrivillig single og bare trenger å være tilgjengelige. De som mener det, snakker om attraktive kvinner. Anonymkode: 61161...aa2 5
Cata Skrevet 27. mars 2021 #146 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Og da er det jo dette med å være "out there" som er tingen enten man liker nettdating, kanskje treffe noen gjennom forening, idrettslag, friluftsliv, dans e.l. Anonymkode: 676c9...ad0 Det er det som er greia ja. Nettdating funket ikke. Når jeg går i skogen er jeg alene og sjansen for å møte noen der er relativt liten vil jeg si. Trim/trening det samme - er jeg på treningssenter så er jeg der for å trene og alvorlig talt - hvilke menn sjekker opp en 50 åring på treningssenter? Hadde noen prøvd på det så ville jeg sannsynligvis ikke skjønt at de prøvde å sjekke meg opp, rett og slett på grunn av usannsynligheten i det hele. Det kunne heller ikke falle meg inn å prøve selv, siden jeg regner med at alle andre gjør som jeg - går på treningssenter for å trene i fred og ro. Jeg er ikke med i noen foreninger og danse liker jeg heller ikke. Dessuten - hvem går alene på dans enten det er i form av sportsdans eller på et utested? Det er det som er greia med å være "out there" - de fleste av de aktivitetene som er aktuelle legger ikke akkurat grunnlag for å møte noen. Man skal ha flaks. Jeg begynner ikke med masse aktiviteter som genuint ikke interesserer meg bare for å treffe "noen". Bortsett fra at jeg ville kjedet meg og det bare hadde vært stress så ville det også vært lureri overfor "noen" som sannsynligvis deltok på den aktiviteten ut fra ekte interesse. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #147 Skrevet 27. mars 2021 Forstår ikke de som gidder å jage etter en partner. Skjer det så skjer det. Anonymkode: 6851e...289
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #148 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår ikke de som gidder å jage etter en partner. Skjer det så skjer det. Anonymkode: 6851e...289 Sitter du i Rapunsels tårn med hendene i fanget og tenker at, "skjer det så skjer det", så skjer det aldri. Anonymkode: fdb3d...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #149 Skrevet 27. mars 2021 2 hours ago, Cata said: Men da må man jo ha noen å date først og det er den personen man ikke treffer. Det er vanskelig om en knapt får matcher eller respons på apper, og "out there" så går man ofte forbi hverandre. Folk stresser så fælt og har ikke tid til å slå av en prat.. Anonymkode: 314e0...a13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #150 Skrevet 27. mars 2021 Cata skrev (1 time siden): Det er det som er greia ja. Nettdating funket ikke. Når jeg går i skogen er jeg alene og sjansen for å møte noen der er relativt liten vil jeg si. Trim/trening det samme - er jeg på treningssenter så er jeg der for å trene og alvorlig talt - hvilke menn sjekker opp en 50 åring på treningssenter? Hadde noen prøvd på det så ville jeg sannsynligvis ikke skjønt at de prøvde å sjekke meg opp, rett og slett på grunn av usannsynligheten i det hele. Det kunne heller ikke falle meg inn å prøve selv, siden jeg regner med at alle andre gjør som jeg - går på treningssenter for å trene i fred og ro. Jeg er ikke med i noen foreninger og danse liker jeg heller ikke. Dessuten - hvem går alene på dans enten det er i form av sportsdans eller på et utested? Det er det som er greia med å være "out there" - de fleste av de aktivitetene som er aktuelle legger ikke akkurat grunnlag for å møte noen. Man skal ha flaks. Jeg begynner ikke med masse aktiviteter som genuint ikke interesserer meg bare for å treffe "noen". Bortsett fra at jeg ville kjedet meg og det bare hadde vært stress så ville det også vært lureri overfor "noen" som sannsynligvis deltok på den aktiviteten ut fra ekte interesse. Nei vel, men da så. Men hver enkelt får jo velge for seg selv. Og joda, jeg kjenner faktisk til noen single menn som går på dans fordi det er interessert det. Man trenger faktisk ikke å late som man er interessert i noe bare for å gå der for å treffe noen. Anonymkode: 676c9...ad0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #151 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vanskelig om en knapt får matcher eller respons på apper, og "out there" så går man ofte forbi hverandre. Folk stresser så fælt og har ikke tid til å slå av en prat.. Anonymkode: 314e0...a13 Det er mulig, men poenget er at hvis man ikke gjør noe, så kommer det heller ikke til å skje noe sannsynligvis. Anonymkode: 676c9...ad0
Edalokojs Skrevet 28. mars 2021 #152 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 15.58): Hva får deg til å tenke at kvinner som sliter ikke har det på samme måte som du beskriver? Når det gjelder hva slags menn og kvinner som ofte blir valgt kan det hende du har rett, jeg vet ikke så mye om dette. Men slik statistikk viser bare trendene, for det finnes også kvinner som aldri eller sjelden tiltrekker seg menn også. Og jeg tror menn også generelt (husk at gruppen menn også innebærer mange ulike individer) til en viss grad bryr seg om helse, utdanning og økonomi. Anonymkode: 5dcd1...efa - "Hva får deg til å tenke at kvinner som sliter ikke har det på samme måte som du beskriver?" Kommentaren min var ikke et forsøk på å underkjenne hvordan kvinner opplever det. Jeg tenker uansett at det er vanskelig for hvem som helst å måtte oppleve å bli 'valgt sist' (eller ikke i det hele tatt). Personlig, tenker jeg at det er en nokså generell påstand å ta stilling til (altså at det, sitat: "finnes også kvinner som aldri eller sjelden tiltrekker seg menn også"). Hva er fellesfaktoren for at disse kvinnene ikke klarer å tiltrekke seg menn? Vi kan gjerne drøfte det med premissene på plass. Min utgangspunkt er at mennenes utdannelse, økonomi, høyde m.m. er de avgjørende faktorene for om de finner en partner eller ei. Jeg er enig med deg at vi menn til en viss grad også bryr seg om helse (at hun f.eks. ikke er overvektig), har utdannelse og et sunt forhold til sin egen økonomi. Jeg vil hevde at menn generelt vektlegger mer hvorvidt hun er snill og omtenksom, feminin, har integritet, og er attraktiv. Uten lignende premisser, synes jeg derfor det blir vanskelig å ta stilling til hvordan kvinner i lignende situasjon føler seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå