AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #121 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De single kvinnene jeg kjenner er absolutt oppegående i gode jobber, egne leiligheter, ser helt normale til bra ut, ingen psykiske lidelser. Anonymkode: c6b38...75f Det kan de også være. Det vedkommende spurte om var hva som kjenner kvinner som ikke lett tiltrekker seg menn. Singel kan man være selv om man tiltrekker seg mange menn. Jeg prøvde å nevne noen ting som jeg tror kan gjøre at kvinner sliter og føler seg ensomme, men andre ting enn det jeg kom på kan det selvsagt også være. Anonymkode: 5dcd1...efa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #122 Skrevet 24. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: De single kvinnene jeg kjenner er absolutt oppegående i gode jobber, egne leiligheter, ser helt normale til bra ut, ingen psykiske lidelser. Anonymkode: c6b38...75f De stiller vel for høye krav selv da? Anonymkode: 6d8f1...5c6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #123 Skrevet 24. mars 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Mange bryr seg om menn som feiler, men de må inngå i et nettverk, ikke trekke seg bort fra folk. Og de må dele med noen hvordan de har det. Anonymkode: a36db...14b Brene Brown sa noe av det samme faktisk. Hun sa at kvinner vil heller se mannen (samboer/ektemann) dø enn å falle av den høye hvite hesten. Mannlig skam og sårbarhet er rett og slett ikke et alternativ i kvinners verden mener hun og det har hun nok rett i. Anonymkode: 2d41b...637
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #124 Skrevet 24. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Brene Brown sa noe av det samme faktisk. Hun sa at kvinner vil heller se mannen (samboer/ektemann) dø enn å falle av den høye hvite hesten. Mannlig skam og sårbarhet er rett og slett ikke et alternativ i kvinners verden mener hun og det har hun nok rett i. Anonymkode: 2d41b...637 Nja... Anonymkode: 053ef...146 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #125 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, enig. Alle vi kvinner som sliter med å finne en partner, vi blir slått i hodet med at «alt kvinner trenger å gjøre, er å sitte og vente på å bli sjekket opp», «alle kvinner får tusen matcher på sjekkeapper», «alle kvinner kan få kjæreste og familie», «kvinner kan velge og vrake»... Jeg lurer nesten på om jeg da ER kvinne? Kjenner mange «evig single» kvinner, noen har aldri hatt kjæreste, mange har hatt kjæreste/samboer når de var yngre, men etter brudd i alderen 25-35 har de nå vært single i 20-30 år. Vi er maaaange... Oppegående, jobber, trener, normalt utseende, noen mer og noen mindre attraktive utseendemessig, sosiale og hyggelige damer. Flere av oss gikk gjennom tenåra og langt opp i tjueåra ukysset, uelsket. Det er ikke uvanlig. Det er VANSKELIG for mange å finne partner, uansett kjønn. For andre er det lett, de er attraktive pga utseende og/eller personlighet og tiltrekker seg mennesker. Sånn er livet! Jeg tror både menn og kvinner kan takle singellivet både dårlig og bra, men kvinner som kjønn har et sosialt fortrinn og klarer ofte å lete etter nye venner og bekjentskaper og være sosiale og finne støtte i venninner. Anonymkode: c6b38...75f Tror nok dette handler om at det selvfølgelig kan være mange kvinner i samme situasjon, men at menn utgjør majoriteten. Dette er jo bare statistiske størrelser på gruppenivå, selvsagt kan det ramme kvinner også. Det samme gjelder også det å kunne være sosial, kvinner har nok et fortrinn siden kvinner som gruppe nok er mer interessert i å delta på de sosiale arenaene som ikke nødvendigvis er knyttet opp mot parforhold. Men det betyr jo ikke at en del menn også kan være dyktige på det, selv om de statistisk sett er i mindre tall. Spørsmålet blir om man skal bruke disse statistiske størrelsene til å være i en offerrolle eller ikke. Som mann kan man kanskje si at det ikke er noen vits å prøve å være sosial siden menn kun ender opp med å være ensomme likevel, men da lager man seg i så fall en selvoppfyllende profeti. Anonymkode: 676c9...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #126 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 12.53): Jeg har vært i det feministiske miljøet, som feminist og fortsatt er feminist, i over ti år. Ikke for at det er lenge, men en sak har jeg lagt merke til, menn har ikke "rett" til å kalle seg ofre. Det som provoserer mest i feministiske kretser er ikke kjønnsdiskriminerende påstander som, "kvinner hører hjemme på kjøkkenet", eller lignende, selv om det provoserer, nei det er at, "et offer er et offer uavhengig av kjønn". Det skaper alltid lange, harde og tøffe debatter med en rekke forsøk på hersketeknikker. Det snakkes mye om at, "menn må søke hjelp oftere", men de som er i veien for det, opplever jeg, er ikke menn men kvinner. Det er mange kvinner som prøver å latterliggjøre menn som enten er ofre eller som er lidende på grunn av noe og trenger hjelp. En kvinne i tilsvarende situasjon er et offer, men mann er latterlig. Det er ikke bare hersketeknikk, det er noe mange reagerer på. Hvorfor vet jeg ikke. Men jeg har lagt merke til at det er en trend. Selv i, særlig i, feministiske kretser. Anonymkode: fdb3d...9c5 Jeg opplever ikke dette på samme måte. Jeg har feministiske venner og er feminist - i den diskusjonen der er det flere ulike meninger hos feminister. Noen latterliggjør, noen kan godte seg over at menn også har problemer, andre irettesetter denne typen atferd, og flere ganger skjønner disse typene feminister at de som irettesetter eller har en mer klok tilnærming til dette, har rett, og flere av dem modererer seg fort. De jeg derimot opplever latterliggjør menn, er mer vanlige og konvensjonelle kvinner, som ikke er feminister. Det er de kvinnene som i stor grad er opptatt av kjønnsstereotypiske roller og som synes f.eks menn som er mer feminine er mindre attraktive. Min egen mamma f.eks, latterliggjorde min mer myke pappa, da han ønsket å forfølge noen drømmer inn på en mer feminin arena, og hun er en kvinne av den gamle skole. Dessuten latterliggjør menn hverandre eller menn kan i hvert fall være redde for sanksjoner fra andre menn også, for menn skal være maskuline - de skal i hvert fall ikke være feminine - også i guttegjengen. Jeg er dog enig i at en del feminister sliter med å akseptere at menn kan være utsatt for strukturell diskriminering også, selv om de kan være enig i at menn sliter i enkeltsaker. Jeg opplever ikke at standarden er at feminister latterliggjør menn som har problemer generelt (noen få gjør dette), jeg opplever dog at feminister latterliggjør menn som skylder på kvinner eller menn som latterliggjør kvinners problemer, mens de selv opphøyer sine egne problemer til de egentlige problemene. Når det gjelder serien, synes jeg den er fin. Anonymkode: 5e3af...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #127 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Brene Brown sa noe av det samme faktisk. Hun sa at kvinner vil heller se mannen (samboer/ektemann) dø enn å falle av den høye hvite hesten. Mannlig skam og sårbarhet er rett og slett ikke et alternativ i kvinners verden mener hun og det har hun nok rett i. Anonymkode: 2d41b...637 Enig og uenig. Kvinners skam og sårbarhet har, etter mange mange år med feminisme, blitt omgjort til handling, og også sinne mer enn skjelving. Jeg sliter selv med å ha respekt for sårbarhet, generelt sett, ikke bare overfor menn. Som tidligere mobbeoffer, har jeg også en overdreven forventning om å bli angrepet dersom jeg viser sårbarhet.e Jeg tror mennesker generelt har en iboende forakt for det vi kaller svakhet, uansett hvor den kommer fra, og denne tendensen bør man være på vakt overfor. Men svakhet kan også omgjøres til styrke. Det er ikke svakt å være sårbar og skamfull - det er derimot et godt utgangspunkt for en genuin og menneskelig styrke, og også et godt utgangspunkt for å finne ut hvem man er og hvor ens egne grenser går - det er et godt utgangspunkt for å jobbe av seg skam og å lære å stå opp for og forsvare seg selv. Å være sårbar er å være menneskelig, man bør ikke skamme seg over det, vi bør ikke få mennesker til å skamme seg over det, men være stolt over at vi tør å være sårbare. Det er langt mer vanskelig å være sårbar enn det er å late som man ikke er det, ettersom det faktisk krever en beslutning å tørre og stå i det. Å late som man ikke er sårbar, krever ingenting, det krever bare at man hengir seg til mer instinktive forsvarsmekanismer. Anonymkode: 5e3af...5b8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #128 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Brene Brown sa noe av det samme faktisk. Hun sa at kvinner vil heller se mannen (samboer/ektemann) dø enn å falle av den høye hvite hesten. Mannlig skam og sårbarhet er rett og slett ikke et alternativ i kvinners verden mener hun og det har hun nok rett i. Anonymkode: 2d41b...637 Poenget mitt var uansett at menn, som kvinner, bør ta sårbarheten og eie den og bruke den til å vokse seg klok. Da viser man styrke og ikke svakhet. Det er når man ikke klarer å være sårbar uten å skamme seg ihjel, at man virker svak, og denne svakheten har dessverre mange mennesker en tendens til å angripe. Anonymkode: 5e3af...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #129 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Brene Brown sa noe av det samme faktisk. Hun sa at kvinner vil heller se mannen (samboer/ektemann) dø enn å falle av den høye hvite hesten. Mannlig skam og sårbarhet er rett og slett ikke et alternativ i kvinners verden mener hun og det har hun nok rett i. Anonymkode: 2d41b...637 Jeg tror hun tar feil. Vi er mange kvinner som bryr oss om menn og viser det. Det er heller menn som sliter med å vise sårbarhet overfor andre menn. Anonymkode: a36db...14b 3
Gjest byråkrati Skrevet 25. mars 2021 #130 Skrevet 25. mars 2021 On 3/24/2021 at 11:25 AM, AnonymBruker said: Her er jeg nok ikke helt enig. Er man for eksempel deprimert, er det ikke bare bare å reise seg. Ikke alltid det er så enkelt som det. Men det er helt sant at det å ha det sånn kan gjøre at det blir vanskeligere å finne kjæreste. Det er trist for de det gjelder, og samtidig sånn det er og bør være at man har rett til å si nei til folk. Anonymkode: 5dcd1...efa Det er ikke det jeg sier heller. Har man tunge psykiske problem må man selvsagt jobbe hardt og lenge med de. Men i dokumentaren er det mange som er tiltaksløse og skylder på alt annet for det. Noen av de sier at de ville prøvd mer om de hadde kjæreste. De tenker at de ville vært en annen person om de hadde kjæreste. Niks.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #131 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 23.23): Noen som har sett denne serien? Det er en dansk serie som tar for seg fenomenet med ulykkelige barnløse menn som bor alene, og blir syke, deprimerte, overvektige. Ja de sliter altså mer enn kvinner visstnok, og den mannlige ensomheten er mye værre og intens enn den kvinnelige ensomheten. menn som er alene sliter så mye, de dør faktisk tidligere. I dokumentaren ble det sagt at siden kvinner nå har andre roller og får utdanning og blir selvstendige, så sitter fler menn alene. Da ble det med ett så rart å synes synd i mennene som sliter alene. Selvfølgelig skal vel kvinner få samme mulighetene som en mann.. Men hva gjør den mannlige ensomheten så mye værre enn kvinnenes ensomhet? Anonymkode: fd04b...7fb Selvfølgelig føles ensomheten verre ut for de uten andre roller i samfunnet som erstatter tomrommet av en partner og barn. Har man mulighet til utdanning og karriere, så velger man det og den følelsen av selvstendighet, lykke og frihet må være den beste i verden. Dette gjelder begge kjønn. Er selv kvinne og kan glemme utdanning og karriere, er uten nettverk og kjenner selv på hvor grusomt det er å være uten den man elsker og egne friske velskapte barn. Ensomheten ble forferdelig etter et samlivsbrudd for noen år siden, med en jeg trodde jeg skulle bli gammel med og stifte familie med. Har prøvd å finne en ny mann, men de jeg vil ha og får følelser for, vil ikke ha de samme tingene som meg. De har lite kjærlighet og hengivenhet å gi også. Så et samlivsbrudd i tyveårene gjorde alt vondt verre. AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 23.25): Sikkert fordi at om en mann skal kunne finne seg noen å dele livet sitt med må han jakte, en kvinne trenger bare å være tilgjengelig. wild guess Anonymkode: afbde...c5c Kvinner må også jakte og ta initiativ om det skal bli noe. Anonymkode: 69aa3...649 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #132 Skrevet 27. mars 2021 On 3/25/2021 at 3:39 PM, byråkrati said: Det er ikke det jeg sier heller. Har man tunge psykiske problem må man selvsagt jobbe hardt og lenge med de. Men i dokumentaren er det mange som er tiltaksløse og skylder på alt annet for det. Noen av de sier at de ville prøvd mer om de hadde kjæreste. De tenker at de ville vært en annen person om de hadde kjæreste. Niks. Kanskje de har prøvd, men gitt opp fordi kvinner er for kravstore og bare skal ha de beste. Anonymkode: 6d8f1...5c6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #133 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje de har prøvd, men gitt opp fordi kvinner er for kravstore og bare skal ha de beste. Anonymkode: 6d8f1...5c6 De vil prøve om de har en kvinne. Da vil de ta tak i helsen for hennes skyld. Da vil de jobbe. Osv. Men hvorfor prøver de ikke for seg selv? Hvorfor brenner de ikke for å gjøre noe for sin egen del? Få en utdanning. En jobb hvor de ka hjelpe noen andre kansje. Hvorfor handler det om å synes synd på seg selv fordi de ikke får kjærlighet av noen andre når de kan gi til seg selv, og til andre først? Det er en slik mann mange damer vil ha. Ikke en som er så ego at han mener kvinner er til for å elske han. Eller at de må kom.e å fikse han. Gi han mot og vilje til å handle. Det må komme fra han først. Han må ville det selv. Anonymkode: fd04b...7fb 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #134 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 9.28): Jeg leser mange kronikker og artikler om disse mennene. Så jo. Men ingen om kvinner som feiler. Bare «nå må kvinner føde flere barn!». Og i alle disse artiklene om gutta, så blir det alltid hengene i lufta, at dette må kvinner ordne opp i. Anonymkode: ffd1d...907 Ingen menn vil ha kvinner som feiler heller. Menn vil ha kvinner som er «sterke» og «selvstendige» og de som er mest vellykket både utseendemessig, personlighetsmessig, karrieremessig og statusmessig. Menn er de som er mest opptatt av status helt klart. Hvor mange ganger får man ikke høre om menn som skryter himmelhøyt og sikler etter damer som er «høyt» oppe karrieremessig eller på andre områder i livet? Klarer personlig ikke å telle på en hånd hvor mange ganger en mann har støttet meg, roset meg, beundret meg og sagt at jeg er sterk eller smart. Enda jeg besitter de egenskapene og har vært igjennom litt. Synes menn bare ser ned på meg og er flau over meg av en eller annen grunn. Bare fordi man ikke har så god helse, er uten jobb og sliter litt så synes menn det er kvalmt og mener at en dame er søppel. Menn blir også utrolig sure hvis man er veldig flink til noe, eller har kunnskap om noe, er teknisk anlagt som dame, kan kjøre bil og utfordrer de i samtaler og har egne meninger. Damen skal liksom være under han. Og hvordan kan statsministeren forvente at kvinner føder flere barn når hun gjør det vanskeligere for ensomme og de uten helse og jobb å få et nogenlunde selvstendig og verdig liv? Hvis hun vinner neste valg så er Norge i avgrunnen. AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 16.16): Hvordan det? Det kan være så mangt tenker jeg. For eksempel vil jeg tro en del menn som kvinner tiltrekkes av et utseende som passer dagens skjønnhetsideal, god økonomi, det å generelt ha ting på stell, virke oppegående etc... Så det kan være at man mangler noe av dette. For noen kan det være psykiske lidelser, angst eller mindreverdighetskompleser som gjør det ekstra vanskelig for dem. Anonymkode: 5dcd1...efa Det er lite oppegående damer der ute som er overvektige, mindre pene, blakke og klengete og som oppfører seg rart med menn som er pene, smarte, oppegående og bra. Damer som mangler egenskaper som en god kone og mor burde ha, får seg lett menn og forhold, merkelig det der. mens kvinner som er normale, pene, har god personlighet etc kan slite med å tiltrekke seg menn som sagt. Det må ha med dårlig selvfølelse å gjøre, som enten hindrer disse kvinnene eller at mennene besitter dårlig selvfølelse og ikke tør å prøve seg på bra damer og tror de ikke fortjener bedre enn å ta til takke med. Anonymkode: 69aa3...649 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #135 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kanskje de har prøvd, men gitt opp fordi kvinner er for kravstore og bare skal ha de beste. Anonymkode: 6d8f1...5c6 Vi er ikke kravstore, problemet er at mange menn ikke evner å oppfylle normale kriterier og forventninger i et parforhold som oppegående og modne kvinner ønsker seg. Hvorfor er det så vanskelig å ta vare på seg selv? Rydde og vaske etter seg? Bidra? Ta dama med ut på en fin date? Klippe håret? Være en støttende og kjærlig partner? Åpne seg og gjøre seg sårbar? Være til å stole på uten frykt for å bli latterliggjort, sveket og dumpet for at dere vil pule neste? Behandle dama bra og være stabil, ønske forpliktelser og kommunisere godt? Synes ikke det er høye krav i det hele tatt. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De vil prøve om de har en kvinne. Da vil de ta tak i helsen for hennes skyld. Da vil de jobbe. Osv. Men hvorfor prøver de ikke for seg selv? Hvorfor brenner de ikke for å gjøre noe for sin egen del? Få en utdanning. En jobb hvor de ka hjelpe noen andre kansje. Hvorfor handler det om å synes synd på seg selv fordi de ikke får kjærlighet av noen andre når de kan gi til seg selv, og til andre først? Det er en slik mann mange damer vil ha. Ikke en som er så ego at han mener kvinner er til for å elske han. Eller at de må kom.e å fikse han. Gi han mot og vilje til å handle. Det må komme fra han først. Han må ville det selv. Anonymkode: fd04b...7fb De prøver bare en liten stund til de har dama skikkelig på kroken før de gir blanke og lar seg forfalle igjen. Been there done that. Disse mennene forventet at jeg skulle redde de og ta vare på de, fikk ingenting tilbake, lite kjærlighet, umodenhet, bare rot og kaos. Sånne menn er gjerne ustabile, playere med lav selvfølelse som løper med halen mellom beina så fort dama trenger han. Anonymkode: 69aa3...649 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #136 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 12.19): Kvinner er jo ikke ufrivillig enslige, de kan jo når som helst få seg kjæreste, sex eller nærhet. Og det er stor forskjell på å aldri ha opplevd dette, og det å ha opplevd det. Anonymkode: b5134...6e5 Dette er en stor løgn. Jeg har en fantastisk god venninne som jeg beundrer fordi hun er et herlig menneske som er snill, smart og har stort pågangsmot, men hun er under gjennomsnittet i utseendet og litt nerdete. Hennes største ønske er å få seg kjæreste og familie. Hun har prøvd i årevis å finne seg en kjæreste, men får det bare ikke til.. Hvis bare noen kunne se hvor fantastisk hun er! Jeg tror rett og slett mennene "glemmer" og overser henne i stor grad fordi hun ikke er penere og er litt nerdete.. Idioter! Anonymkode: c90ae...91f 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #137 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en stor løgn. Jeg har en fantastisk god venninne som jeg beundrer fordi hun er et herlig menneske som er snill, smart og har stort pågangsmot, men hun er under gjennomsnittet i utseendet og litt nerdete. Hennes største ønske er å få seg kjæreste og familie. Hun har prøvd i årevis å finne seg en kjæreste, men får det bare ikke til.. Hvis bare noen kunne se hvor fantastisk hun er! Jeg tror rett og slett mennene "glemmer" og overser henne i stor grad fordi hun ikke er penere og er litt nerdete.. Idioter! Anonymkode: c90ae...91f Hvilke krav har hun til en mann? Anonymkode: fdb3d...9c5
Cata Skrevet 27. mars 2021 #138 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 10.46): Ja, enig. Alle vi kvinner som sliter med å finne en partner, vi blir slått i hodet med at «alt kvinner trenger å gjøre, er å sitte og vente på å bli sjekket opp», «alle kvinner får tusen matcher på sjekkeapper», «alle kvinner kan få kjæreste og familie», «kvinner kan velge og vrake»... Jeg lurer nesten på om jeg da ER kvinne? Kjenner mange «evig single» kvinner, noen har aldri hatt kjæreste, mange har hatt kjæreste/samboer når de var yngre, men etter brudd i alderen 25-35 har de nå vært single i 20-30 år. Vi er maaaange... Oppegående, jobber, trener, normalt utseende, noen mer og noen mindre attraktive utseendemessig, sosiale og hyggelige damer. Flere av oss gikk gjennom tenåra og langt opp i tjueåra ukysset, uelsket. Det er ikke uvanlig. Det er VANSKELIG for mange å finne partner, uansett kjønn. For andre er det lett, de er attraktive pga utseende og/eller personlighet og tiltrekker seg mennesker. Sånn er livet! Jeg tror både menn og kvinner kan takle singellivet både dårlig og bra, men kvinner som kjønn har et sosialt fortrinn og klarer ofte å lete etter nye venner og bekjentskaper og være sosiale og finne støtte i venninner. Anonymkode: c6b38...75f 100% enig. Det er rett og slett bare sånn det er. Selv har jeg slått meg til ro med singeltilværelsen, og regner med å bli alene resten av livet og det er helt greit. Dukker det opp en mann som jeg er kompatibel med så ville det være noe bortimot et mirakel, men...teoretisk sett kan det vel skje og da skal jeg absolutt vurdere å endre status. Et år på datingtjeneste medførte ganske nøyaktig null henvendelser. Det sier meg at de som påstår det dukker opp 1000 matcher for alle kvinner ikke har peiling på hva de snakker om. Sist jeg sjekket hadde jeg ikke begått kjønnsskifteoperasjon. Jeg gidder imidlertid ikke sitte og sutre og vente på at "den (for meg) perfekte mann" skal deise ned i fanget på meg og være misfornøyd med tilværelsen mens jeg venter. Jeg satser heller på å leve så bra som mulig og dukker "han" opp et eller annet sted før aldersheiemen så får jeg ta det som en bonus. Man har ikke krav på en partner, men finner man en som man matcher rimelig godt med er man heldig så fremt man ikke absolutt ønsker å leve alene. Det gjelder enten man er mann eller kvinne. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #139 Skrevet 27. mars 2021 Cata skrev (7 minutter siden): 100% enig. Det er rett og slett bare sånn det er. Selv har jeg slått meg til ro med singeltilværelsen, og regner med å bli alene resten av livet og det er helt greit. Dukker det opp en mann som jeg er kompatibel med så ville det være noe bortimot et mirakel, men...teoretisk sett kan det vel skje og da skal jeg absolutt vurdere å endre status. Et år på datingtjeneste medførte ganske nøyaktig null henvendelser. Det sier meg at de som påstår det dukker opp 1000 matcher for alle kvinner ikke har peiling på hva de snakker om. Sist jeg sjekket hadde jeg ikke begått kjønnsskifteoperasjon. Jeg gidder imidlertid ikke sitte og sutre og vente på at "den (for meg) perfekte mann" skal deise ned i fanget på meg og være misfornøyd med tilværelsen mens jeg venter. Jeg satser heller på å leve så bra som mulig og dukker "han" opp et eller annet sted før aldersheiemen så får jeg ta det som en bonus. Man har ikke krav på en partner, men finner man en som man matcher rimelig godt med er man heldig så fremt man ikke absolutt ønsker å leve alene. Det gjelder enten man er mann eller kvinne. Men man må faktisk lete litt aktivt for at det skal bli noe. Det betyr ikke nødvendigvis at man må bruke Tinder og tilsvarende nettdatingsider, men man er nødt til å være på. Plutselig kan det komme en som passer ens vei. Anonymkode: 676c9...ad0 1
Cata Skrevet 27. mars 2021 #140 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Plutselig kan det komme en som passer ens vei. Nettopp. Det er det som er poenget, man kan aldri avskrive helt at en som passer rent tilfeldig dukker opp og det ville vært fint, men man kan ikke kreve det eller satse på det. Det skjer hvis det skjer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå