AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #101 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): For å sitere Jordan Peterson: "Ingen bryr seg om menn som feiler". Anonymkode: 6d8f1...5c6 Jeg leser mange kronikker og artikler om disse mennene. Så jo. Men ingen om kvinner som feiler. Bare «nå må kvinner føde flere barn!». Og i alle disse artiklene om gutta, så blir det alltid hengene i lufta, at dette må kvinner ordne opp i. Anonymkode: ffd1d...907 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #102 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leser mange kronikker og artikler om disse mennene. Så jo. Men ingen om kvinner som feiler. Bare «nå må kvinner føde flere barn!». Og i alle disse artiklene om gutta, så blir det alltid hengene i lufta, at dette må kvinner ordne opp i. Anonymkode: ffd1d...907 Ja, enig. Alle vi kvinner som sliter med å finne en partner, vi blir slått i hodet med at «alt kvinner trenger å gjøre, er å sitte og vente på å bli sjekket opp», «alle kvinner får tusen matcher på sjekkeapper», «alle kvinner kan få kjæreste og familie», «kvinner kan velge og vrake»... Jeg lurer nesten på om jeg da ER kvinne? Kjenner mange «evig single» kvinner, noen har aldri hatt kjæreste, mange har hatt kjæreste/samboer når de var yngre, men etter brudd i alderen 25-35 har de nå vært single i 20-30 år. Vi er maaaange... Oppegående, jobber, trener, normalt utseende, noen mer og noen mindre attraktive utseendemessig, sosiale og hyggelige damer. Flere av oss gikk gjennom tenåra og langt opp i tjueåra ukysset, uelsket. Det er ikke uvanlig. Det er VANSKELIG for mange å finne partner, uansett kjønn. For andre er det lett, de er attraktive pga utseende og/eller personlighet og tiltrekker seg mennesker. Sånn er livet! Jeg tror både menn og kvinner kan takle singellivet både dårlig og bra, men kvinner som kjønn har et sosialt fortrinn og klarer ofte å lete etter nye venner og bekjentskaper og være sosiale og finne støtte i venninner. Anonymkode: c6b38...75f 13
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #103 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 23.25): Sikkert fordi at om en mann skal kunne finne seg noen å dele livet sitt med må han jakte, en kvinne trenger bare å være tilgjengelig. wild guess Anonymkode: afbde...c5c Det fins kvinner som sliter veldig med å finne noen også. Så selv om jeg synes det er synd med disse mennene og det kanskje (har ikke all verdens kunnskap om disse trendene) er flere menn enn kvinner som har det sånn, så skjønner jeg ikke at det ikke skal kunne være like vondt for en kvinne som opplever det samme. Det går fint at vi fokuserer på at mange menn blir mere ensomme (hvis det er tilfellet), akkurat som #metoo har en hovedvekt på hva kvinner oplever fordi det gjelder flere kvinner enn menn, og blacklivesmatter handler om mørkhudedes rettigheter fordi det er dagsaktuelt. Men når vi begynner å si at det ikke kan være like ille for de kvinnene som faktisk har det vondt, så er det problematisk. Som kvinne kan man da føle at man ikke har like mye rett til å føle seg ensom som en mann hvis man har det vanskelig. Anonymkode: 5dcd1...efa 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #104 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, enig. Alle vi kvinner som sliter med å finne en partner, vi blir slått i hodet med at «alt kvinner trenger å gjøre, er å sitte og vente på å bli sjekket opp», «alle kvinner får tusen matcher på sjekkeapper», «alle kvinner kan få kjæreste og familie», «kvinner kan velge og vrake»... Jeg lurer nesten på om jeg da ER kvinne? Kjenner mange «evig single» kvinner, noen har aldri hatt kjæreste, mange har hatt kjæreste/samboer når de var yngre, men etter brudd i alderen 25-35 har de nå vært single i 20-30 år. Vi er maaaange... Oppegående, jobber, trener, normalt utseende, noen mer og noen mindre attraktive utseendemessig, sosiale og hyggelige damer. Flere av oss gikk gjennom tenåra og langt opp i tjueåra ukysset, uelsket. Det er ikke uvanlig. Det er VANSKELIG for mange å finne partner, uansett kjønn. For andre er det lett, de er attraktive pga utseende og/eller personlighet og tiltrekker seg mennesker. Sånn er livet! Jeg tror både menn og kvinner kan takle singellivet både dårlig og bra, men kvinner som kjønn har et sosialt fortrinn og klarer ofte å lete etter nye venner og bekjentskaper og være sosiale og finne støtte i venninner. Anonymkode: c6b38...75f Enig i veldig mye her ❤️ Mange av de som skriver at det er mye lettere for kvinner enn for menn, virker ikke å ha erfaring med å være ensom kvinne selv (enten fordi de er mann, eller ikke kjenner seg igjen i dette eller har venner som gjør det). Jeg må si jeg kjenner meg delvis igjen i det, og derfor er det rart og litt vanskelig å høre på at det selvfølgelig er enkelt for alle kvinner, for det er det ikke. Det kan godt være flere menn er ensomme enn kvinner, og det er trist at mange føler det sånn, men det er problematisk å si at dette ikke er noe problem for noen som helst kvinne (når det fins en god del kvinner som synes dette er vanskelig). Det gjør jo ikke at det føles bedre å være ensom kvinne om man sier at det er umulig kan finnes ensomme kvinner. Anonymkode: 5dcd1...efa 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #105 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 10.55): Det blir flere enslige kvinner også, men kvinner er nok flinkere enn menn til å snakke med venner om vanskelige ting. Om en enslig kvinne er usikker på et valg, trenger et spark i riktig retning eller opplever noe vanskelig hun vil snakke om så har hun venninner til det. Mens en enslig mann i samme situasjon kanskje er redd for å tape ansikt for kompisene og derfor holder det for seg selv. Kvinner er nok også flinkere til å ta sosiale initiativ og gjøre fine ting kun for seg selv, man sitter ikke nødvendigvis og venter på at den rette skal dukke opp før man kan begynne å leve livet. Jeg leste en artikkel for en tid tilbake om hvorfor flere kvinner enn menn reiser alene. En ekspert uttalte seg, og hun sa noe sånt som at flere menn enn kvinner har en tendens til å gjøre ingenting når de blir overlatt til seg selv. Og det kan jo også ha sammenheng med at kvinner i større grad enn menn søker råd og oppmuntring hos venner. Så lenge mange enslige menn ikke vil snakke om vennene sine om det som er vanskelig eller utfordrende, eller søke råd om ting de er i tvil om, så har de heller ingen som sier ting som: Søk på den jobben, les den boken, reis, pass på kostholdet, gå til legen, snakk med en profesjonell, det virker som du har det vanskelig akkurat nå kanskje du bør søker hjelp. Og da blir de bare sittende der med sine egne tanker og sin egen ensomhet, selv om de kan være en del av en stor vennegjeng. Nå finnes det selvsagt også enslige kvinner som sliter og ikke helt finner ut av livet, og enslige menn som er ressurssterke og har det helt fint, kanskje de til og med har valgt det selv. Men når fokus er på at enslige menn sliter i større grad enn enslige kvinner så svarer jeg ut fra det. Anonymkode: 76be8...e60 Selv om jeg tror du har et poeng på generell basis, så er virkeligheten mer brutal for enkelte. Kvinner kan også slite, kvinner kan også ha få/ingen venner... Sånn er det faktisk, så det er veldig trist for de ensomme kvinnene også. Ser du nevner det i siste avsnitt dog, at ensomme kvinner også fins. Anonymkode: 5dcd1...efa 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #106 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 12.19): Kvinner er jo ikke ufrivillig enslige, de kan jo når som helst få seg kjæreste, sex eller nærhet. Og det er stor forskjell på å aldri ha opplevd dette, og det å ha opplevd det. Anonymkode: b5134...6e5 Mange kvinner har for eksempel aldri hatt kjæreste, men ønsker det. Hva baserer du påstandene dine på, for du sier jo dermed at slike kvinner ikke fins? Anonymkode: 5dcd1...efa 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #107 Skrevet 24. mars 2021 byråkrati skrev (På 20.3.2021 den 12.44): Det er bare at det menn ordner har endret seg. Det er fortsatt mye igjen for menn å ordne; husarbeid, barn og aktiviteter, trene, lage mat osv. Problemet er heller at menn er for tiltaksløse. Du ser det i serien, en ganske ekstrem tiltaksløshet. De lager ikke ordentlig mat fordi de trenger et spark i ræva eller fordi det ikke er vits. De blir sittende foran dataskjermen hele dagen. De trener ikke. Osv. De lar ting skure og gå, de mangler tiltakslys og vilje. Det er ikke noe som blir bedre med kjæreste, selv om flere av de tror det. Det er en egenskap de selv må ville endre og som de selv må jobbe med. Tiltaksløshet er en av de minst attraktive egenskapene man kan ha, men det er heldigvis en av egenskapene man kan endre 100%. Her er jeg nok ikke helt enig. Er man for eksempel deprimert, er det ikke bare bare å reise seg. Ikke alltid det er så enkelt som det. Men det er helt sant at det å ha det sånn kan gjøre at det blir vanskeligere å finne kjæreste. Det er trist for de det gjelder, og samtidig sånn det er og bør være at man har rett til å si nei til folk. Anonymkode: 5dcd1...efa
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #108 Skrevet 24. mars 2021 Jeg kjenner også kvinner som er som disse mennene. De har aldri pult eller ikke pult på 20 år, de har dårlige sosiale antenner, dårlig hygiene, tunge psykiske lidelser og klarer ikke omgås mennesker på en adekvat måte. Mulig de er færre enn mennene, jeg vet ikke. Men jeg leser aldri en eneste artikkel om dem. Anonymkode: ffd1d...907 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #109 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 21.3.2021 den 5.42): Som en mann som er ensom så synes jeg det at vi alle ensomme menn blir kalt kvinnehatene incels blir litt sårene jeg hater ikke kvinner noen av de beste menneskene i mitt liv har vært kvinner. Jeg er bare ikke så flink på dating, ikke den mest selvsikre og det klandrer jeg ikke kvinner for. Har fått høre jeg ser godt ut men har også opplevd en del vonde ting i livet som gjør at jeg sliter med tillittsproblemer og det gjelder alle mennesker ikke bare kvinner. Jeg vet at jeg kommer til å leve resten av livet alene pga av det fordi det er ingen hjelp å få, ingen bryr seg og jeg går konstant rundt med en maske der jeg later som om at alt er greit. Men det er mitt å slite med skulle ønske jeg var 70 og ikke 33 da hadde livet ikke blitt så langt ihvertfall ... Anonymkode: 94ef3...961 Det er helt greit å ikke være så god på dating ❤️ (du er ikke incel hvis du forstår at kvinner noen ganger sier nei, og respekterer dem for det). Og så trist at ingen bryr seg om hvordan du har det! Har du prøvd å snakke med psykolog om det? Anonymkode: 5dcd1...efa 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #110 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selv om jeg tror du har et poeng på generell basis, så er virkeligheten mer brutal for enkelte. Kvinner kan også slite, kvinner kan også ha få/ingen venner... Sånn er det faktisk, så det er veldig trist for de ensomme kvinnene også. Ser du nevner det i siste avsnitt dog, at ensomme kvinner også fins. Anonymkode: 5dcd1...efa Ja, jeg svarte ut fra trådens tema, basert på mennesker som er ufrivillig single, men har venner og familie rundt seg. Jeg har ikke lyktes med å finne ut som det faktisk er flere ensomme menn enn kvinner, eller om det er bare det at menn roper høyest. Jeg er selv lei av at det å være singel og lite ettertraktet hos menn, eller til og med ensom, som kvinne nesten sykeliggjøres. Faren med det er at de kvinnene som opplever dette vil oppleve det som så skammelig at de ikke snakker om det. Målet bør jo være at flere skal snakke om det og kanskje i mindre grad oppleve ensomhet, ikke er færre skal snakke om det og få økt følelse av ensomhet. Jeg er forresten en av dem som aldri har opplevd særlig interesse fra menn, og når jeg leser i kommentarfelt, fora på nett og sosiale medier, så føler jeg meg veldig unormal. Men faktisk kjenner jeg flere kvinner som har opplevd det samme, og da kan man begynne å lure på hvor unormalt det egentlig er. Anonymkode: 76be8...e60 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #111 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, enig. Alle vi kvinner som sliter med å finne en partner, vi blir slått i hodet med at «alt kvinner trenger å gjøre, er å sitte og vente på å bli sjekket opp», «alle kvinner får tusen matcher på sjekkeapper», «alle kvinner kan få kjæreste og familie», «kvinner kan velge og vrake»... Jeg lurer nesten på om jeg da ER kvinne? Kjenner mange «evig single» kvinner, noen har aldri hatt kjæreste, mange har hatt kjæreste/samboer når de var yngre, men etter brudd i alderen 25-35 har de nå vært single i 20-30 år. Vi er maaaange... Oppegående, jobber, trener, normalt utseende, noen mer og noen mindre attraktive utseendemessig, sosiale og hyggelige damer. Flere av oss gikk gjennom tenåra og langt opp i tjueåra ukysset, uelsket. Det er ikke uvanlig. Det er VANSKELIG for mange å finne partner, uansett kjønn. For andre er det lett, de er attraktive pga utseende og/eller personlighet og tiltrekker seg mennesker. Sånn er livet! Jeg tror både menn og kvinner kan takle singellivet både dårlig og bra, men kvinner som kjønn har et sosialt fortrinn og klarer ofte å lete etter nye venner og bekjentskaper og være sosiale og finne støtte i venninner. Anonymkode: c6b38...75f Du har så rett, så rett. Det er bare slik livet er. Da jeg vokste opp ble jeg tytet ørene fulle om at jeg hadde alle muligheter og at parter, utdanning/jobb og bolig var innen rekkevidde så fremt at jeg var villig til å jobbe for det. Men det tror jeg ikke stemmer helt. Vi får noe av dette, men ikke alt. Noen av oss tåler dette møtet med virkeligheten, men ikke alle. Jeg tror at en del av disse single mennene hadde fått det bedre om de var forberedt fra ungdommen av at livet faktisk er både vanskelig og urettferdig. Må må ikke ta noe for gitt og satse på at ting bare ordner seg. Man må tåle motgang og at resultatet kanskje ikke sto i forhold til innsatsen. Noen av oss lykkes med karriere og skole, men ikke i kjærlighetslivet. For andre er det motsatt. Jeg ser ikke grunn til at man skal legge seg og gi opp på grunn av dette. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kjenner også kvinner som er som disse mennene. De har aldri pult eller ikke pult på 20 år, de har dårlige sosiale antenner, dårlig hygiene, tunge psykiske lidelser og klarer ikke omgås mennesker på en adekvat måte. Mulig de er færre enn mennene, jeg vet ikke. Men jeg leser aldri en eneste artikkel om dem. Anonymkode: ffd1d...907 Jeg har også sånne venninner og de er helt vanlige. De har nøyaktig de samme vanene og uvanene som kvinner i forhold. Felles er at de har veldig høy utdanning, og det kan jo selvsagt spille inn. Menn er kanskje ikke på jakt etter en dame som tjener 2x mer enn dem selv, men sånn er jo bare livet. Anonymkode: 49b6c...e96 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #112 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du har så rett, så rett. Det er bare slik livet er. Da jeg vokste opp ble jeg tytet ørene fulle om at jeg hadde alle muligheter og at parter, utdanning/jobb og bolig var innen rekkevidde så fremt at jeg var villig til å jobbe for det. Men det tror jeg ikke stemmer helt. Vi får noe av dette, men ikke alt. Noen av oss tåler dette møtet med virkeligheten, men ikke alle. Jeg tror at en del av disse single mennene hadde fått det bedre om de var forberedt fra ungdommen av at livet faktisk er både vanskelig og urettferdig. Må må ikke ta noe for gitt og satse på at ting bare ordner seg. Man må tåle motgang og at resultatet kanskje ikke sto i forhold til innsatsen. Noen av oss lykkes med karriere og skole, men ikke i kjærlighetslivet. For andre er det motsatt. Jeg ser ikke grunn til at man skal legge seg og gi opp på grunn av dette. Jeg har også sånne venninner og de er helt vanlige. De har nøyaktig de samme vanene og uvanene som kvinner i forhold. Felles er at de har veldig høy utdanning, og det kan jo selvsagt spille inn. Menn er kanskje ikke på jakt etter en dame som tjener 2x mer enn dem selv, men sånn er jo bare livet. Anonymkode: 49b6c...e96 De jeg snakker om som jeg kjenner har ingen eller lite utdanning. Anonymkode: ffd1d...907
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #113 Skrevet 24. mars 2021 Expandable86 skrev (På 20.3.2021 den 23.18): Jeg tror kvinner i større grad takler å leve alene. Kanskje fordi de alltids vil ha mulighet til å skaffe barn alene, eller få partner. Igjen, ikke alle kvinner har alltids muligheten. Det kan være mange barrierer som blir hindrende, både når det kommer til det å bli likt av menn og ens egne psykiske lidelser eller vansker. Å være ensom er ikke noe enklere på grunn av det at man er kvinne. Anonymkode: 5dcd1...efa 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #114 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Til del 2 av innlegget: Ikke alle eldre menn som hadde kun ungdomsskole/vgs var/er rasistiske «bygdetullinger». Det går fint an å ha lav utdanning og likevel være åpen, lærende og intelligent. Man må ikke bli en frepper som skylder alle sine problemer på kvinner og innvandrere selv om man har lav utdanning. Anonymkode: c6b38...75f Ahh. Beklager, var litt grov i inndelingen. Incel, bygdetulling eller sint hvit mann (som jeg glemte innledningsvis). Altså menn som ikke tilhører SV Noen flere klistremerker (hersketeknikker) man bruker på menn man ikke liker/ er uenig med?? Anonymkode: 0d809...897 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #115 Skrevet 24. mars 2021 Edalokojs skrev (På 20.3.2021 den 23.24): Jeg tenker at det ikke direkte er ensomheten som gjør menn mer sårbare. Menn som ufrivillig er barnløse o.l. føler nok ofte på at de ikke duger, at ingen trenger dem- at det derfor er noe galt med dem. Det er ikke så langt fra sannheten å påstå at menn er erstattelige- akkurat det der er en fryktelig følelse å sitte inne med alene; at du føler deg ubrukelig og at ingen trenger deg. Det kan fort bli destruktiv når du ikke har noe å kjempe for og at alt virker håpløst. De fleste kvinner vil velge bort menn med lavere utdanning eller dårligere økonomi. Menn med lav utdanning, ingen jobb og dårlig helse vil derfor ha store utfordringer med å tiltrekke seg damer, i tillegg til det 'stygge blikket' man får fra resten av samfunnet. Hva får deg til å tenke at kvinner som sliter ikke har det på samme måte som du beskriver? Når det gjelder hva slags menn og kvinner som ofte blir valgt kan det hende du har rett, jeg vet ikke så mye om dette. Men slik statistikk viser bare trendene, for det finnes også kvinner som aldri eller sjelden tiltrekker seg menn også. Og jeg tror menn også generelt (husk at gruppen menn også innebærer mange ulike individer) til en viss grad bryr seg om helse, utdanning og økonomi. Anonymkode: 5dcd1...efa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #116 Skrevet 24. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men slik statistikk viser bare trendene, for det finnes også kvinner som aldri eller sjelden tiltrekker seg menn også. Anonymkode: 5dcd1...efa Hva kjennetregner disse kvinnene? Anonymkode: 6d8f1...5c6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #117 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Problemet er at ensomme menn ofte er mer ensomme. Vi snakker typer som ikke har en eneste venn. Da er det ingen å "snakke med" om vanskelige ting. Anonymkode: b755e...857 Jeg forstår at det å snakke om sårbare ting alt i alt kanskje er vanskeligere for menn enn for kvinner fordi de i større grad er opplært til å ikke vise følelser. Men vi må huske på at det samtidig er individuelt, dette er også vanskelig for en del kvinner av ulike grunner, som for eksempel ting de har opplevd i oppveksten. Det fins også kvinner som er lei seg fordi de ikke har noen venner. Derfor synes jeg det er rart å si at ensomme menn nødvendigvis er mer ensomme enn ensomme kvinner. Anonymkode: 5dcd1...efa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #118 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva kjennetregner disse kvinnene? Anonymkode: 6d8f1...5c6 Hvordan det? Det kan være så mangt tenker jeg. For eksempel vil jeg tro en del menn som kvinner tiltrekkes av et utseende som passer dagens skjønnhetsideal, god økonomi, det å generelt ha ting på stell, virke oppegående etc... Så det kan være at man mangler noe av dette. For noen kan det være psykiske lidelser, angst eller mindreverdighetskompleser som gjør det ekstra vanskelig for dem. Anonymkode: 5dcd1...efa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #119 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan det? Det kan være så mangt tenker jeg. For eksempel vil jeg tro en del menn som kvinner tiltrekkes av et utseende som passer dagens skjønnhetsideal, god økonomi, det å generelt ha ting på stell, virke oppegående etc... Så det kan være at man mangler noe av dette. For noen kan det være psykiske lidelser, angst eller mindreverdighetskompleser som gjør det ekstra vanskelig for dem. Anonymkode: 5dcd1...efa De single kvinnene jeg kjenner er absolutt oppegående i gode jobber, egne leiligheter, ser helt normale til bra ut, ingen psykiske lidelser. Anonymkode: c6b38...75f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #120 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ahh. Beklager, var litt grov i inndelingen. Incel, bygdetulling eller sint hvit mann (som jeg glemte innledningsvis). Altså menn som ikke tilhører SV Noen flere klistremerker (hersketeknikker) man bruker på menn man ikke liker/ er uenig med?? Anonymkode: 0d809...897 Du, dette henspilte på et tidligere innlegg i tråden. Anonymkode: c6b38...75f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå