AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Jeg sitter helt alene og føler meg så utrolig ensom... jeg gråt helt ekstremt i stad, bare knakk fullstendig sammen... bor i en by jeg ikke kjenner så mange, har to venner her, men pga pandemien så har de liksom vært opptatt med sitt og vi har hatt lite kontakt.. jeg har en kjæreste som bor i samme kommune som meg.. vi møtes et par dager i uka, hverdagen er vi opptatt med studier (meg) og han jobb og barn.. egentlig skulle jeg vært sammen med kjæresten min i kveld, vi snakket om det og avtalte det, men han husket ikke at vi gjorde det, og dro på tur med bestekompisen hans mange timer unna her.. jeg sa på Tlf at det går greit og at han må kose seg masse. Jeg har det ikke noe bra i det hele tatt.. føles som om alt av følelser samles og jeg skjelver og gråter nå mens jeg skriver... vet dere om det finnes noen å snakke med på nett, som kan hjelpe, men hvor man kan chatte? Og være anonym? 😢 Anonymkode: e3738...bec 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 Ta kontakt med kirkens sos. De har en chat som jeg selv har benyttet meg av flere ganger og fått svært gode råd og tilbakemeldinger fra ❤️ Anonymkode: f5f51...35e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 Avtale et nytt treff med typen din da. Fortell hvordan du har det så prioriterer han nok deg litt. Litt snodig dine venner er så opptatte hele tidenunder koronaen.. Turgrupper på Facebook? Anonymkode: fb41a...4f3 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Lær å bli din beste venn. Da vil du aldri føle deg alene igjen! Anonymkode: 89485...47a 8
Mona123 Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Hei! Så bra du skriver her og får ut følelsene dine, det høres ikke kjekt ut slik du har det nå. Kirkens SOS som noen over nevnte er et godt tips. Jeg har også følt det slik, og i denne tiden er det ikke akkurat så enkelt. Kan du finne en ny hobby? Jeg har lært meg å gå på ski og begynt å jogge. Etter at jeg har vært mer aktiv har jeg fått knyttet mer kontakt med folk jeg ikke kjenner så godt (som har sett meg poste på sosiale medier) som har det som hobby, og dermed har jeg plutselig hatt noen å gjøre disse tingene med noen ganger også. Kanskje det kan være noe for deg? Da har du også noe å finne på når ting blir avlyst eller du en dag ikke har noen planer. Det kan også rense hodet litt å være aktiv og få luft. Store klemmer. 3
Gjest ABM Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Hei. Føler virkelig med deg.Jeg tror mange, mange sliter med ensomhet/ isolasjon nå under Koronaen. Eldstejenta mi er trolig på din alder, hun studerer i Trondheim og jeg vet hun sliter med isolasjon og undervisningen foregår over nettet. Tom. vi gamle sliter med å ikke treffe folk nå, jeg og kona går bare rundt og surrer i dette store huset dagen lang. Vi ser kun hverandre siden begge har hjemmekontor. Jeg tror du må ta små skritt og komme deg ut blant folk der det er mulig, om så bare på butikken å kjøpe noe småtteri, slå av en prat med kassadamen . Snart kommer våren og Koronaen blir bare ett dårlig minne, jobb deg utav det du og lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sitter helt alene og føler meg så utrolig ensom... jeg gråt helt ekstremt i stad, bare knakk fullstendig sammen... bor i en by jeg ikke kjenner så mange, har to venner her, men pga pandemien så har de liksom vært opptatt med sitt og vi har hatt lite kontakt.. jeg har en kjæreste som bor i samme kommune som meg.. vi møtes et par dager i uka, hverdagen er vi opptatt med studier (meg) og han jobb og barn.. egentlig skulle jeg vært sammen med kjæresten min i kveld, vi snakket om det og avtalte det, men han husket ikke at vi gjorde det, og dro på tur med bestekompisen hans mange timer unna her.. jeg sa på Tlf at det går greit og at han må kose seg masse. Jeg har det ikke noe bra i det hele tatt.. føles som om alt av følelser samles og jeg skjelver og gråter nå mens jeg skriver... vet dere om det finnes noen å snakke med på nett, som kan hjelpe, men hvor man kan chatte? Og være anonym? 😢 Anonymkode: e3738...bec Du har både flere venner og en kjæreste, men klager likevel over hvor ensom du er..? Du skulle bare visst hva ekte ensomhet er. Det fins de som faktisk ikke har noen. Anonymkode: 489c5...10a 4
Rumle Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har både flere venner og en kjæreste, men klager likevel over hvor ensom du er..? Du skulle bare visst hva ekte ensomhet er. Det fins de som faktisk ikke har noen. Anonymkode: 489c5...10a Det er da mange måter å kjenne ensomhet på. Og det er vel uansett ikke en konkurranse i å ha det verst. Hva med å heller vise litt medfølelse? 14
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Rumle skrev (1 minutt siden): Det er da mange måter å kjenne ensomhet på. Og det er vel uansett ikke en konkurranse i å ha det verst. Hva med å heller vise litt medfølelse? Ikke lett å ha medfølelse med noen som har det bedre enn seg sikkert ? Ikke ha noen er jo værre enn å ha både kjæreste og venner. Hva med å heller vise litt medfølelse ? Anonymkode: 86f97...afc 3
Rumle Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke lett å ha medfølelse med noen som har det bedre enn seg sikkert ? Ikke ha noen er jo værre enn å ha både kjæreste og venner. Hva med å heller vise litt medfølelse ? Anonymkode: 86f97...afc Du kan da ikke vite hvem som har det verst, og uansett er jo det helt likegyldig. Hvorfor blir sånne tråder som dette så ofte til en konkurranse om å ha det verst? 8
Gjest ABM Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har både flere venner og en kjæreste, men klager likevel over hvor ensom du er..? Du skulle bare visst hva ekte ensomhet er. Det fins de som faktisk ikke har noen. Anonymkode: 489c5...10a Jeg tror ensomhet kategoriseres under "følelser" og ikke matematikk, hva tror du?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #13 Skrevet 20. mars 2021 Sender deg en god og varm klem, TS. Håper du ikke føler deg fullt så nedfor i dag som du gjorde i går kveld, og håper du har fått sovet godt i natt. Ta dag for dag, så blir ting bedre etterhvert. Snakk med kjæresten din og vennene dine og si at du er ensom, så stiller de nok opp for deg. 🌼 Anonymkode: ca9ce...76d 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #14 Skrevet 20. mars 2021 Rumle skrev (44 minutter siden): Du kan da ikke vite hvem som har det verst, og uansett er jo det helt likegyldig. Hvorfor blir sånne tråder som dette så ofte til en konkurranse om å ha det verst? Jeg sier ikke at jeg ikke har medfølelse, det har jeg, med begge. Jeg sier bare hva jeg tror kan være årsaken til hen som var helt alene sin reaksjon. Ingen tvil om at TS også sliter, TS hadde vel ikke startet tråden ellers regner jeg med, men forsøker vise den som ikke har noen litt medfølelse også. Er ikke vanskelig å forstå at den som er helt alene, synes at den som har noen er heldigere enn seg selv. Verre verst, ensomhet er vondt uansett, begge trenger medfølelse. Anonymkode: 86f97...afc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Skrevet 20. mars 2021 Ja, det er ganske trasig for tiden. Vi er mange som har det som deg. Føler meg veldig låst i denne situasjonen. Forsøker å gjøre det beste ut av det, men jeg faller litt sammen hver gang jeg er hjemme og skal prøve å nyte mitt eget selskap. Prøver å distrahere meg selv, men det går ikke i lengden det heller. Nå har jeg underliggende psykiske problemer, men denne isolasjonen gjør ikke ting noe bedre for meg. Jeg klarer ikke å gå videre og bli bedre. Alt er satt på vent. Lykke til. Jeg hadde håpet at dette året skulle bli litt bedre enn i fjor, men det tyder ikke på det så langt. Anonymkode: 40ef9...141 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Skrevet 20. mars 2021 Takk for gode ord og omtanke. Jeg føler meg helt utslitt, ensom, full av angst og drømmer om å få slippe å leve... Det året her har vært helt jævlig på så mange måter... og selv om jeg har «noen» her føler jeg ikke at jeg kan dele sånn jeg har det. Jeg får ikke til... 😢 Jeg tror jeg må få en psykolog eller noe... men vil ikke ta det opp med fastlegen.. jeg tok kontakt i går kveld med kirkens SOS... aldri gjort det før.. jeg er så redd og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... føler at verden er bedre uten meg... Skulle ha jobbet med masteroppgaven i helga, men er helt handlingslammet og bare gråter. Er så ekstremt fysisk sliten også...Sover nesten ikke, hjertebank og mareritt som kommer bare jeg lukker øynene..😢💔 Er det noen som vet om det finnes psykolog på nett (digitale timer) uten at jeg må ha henvisning og som ikke koster helt sinnsykt mye? Men som vanlig egenandel liksom? Jeg forsøkte å finne ut av det i går, men fant bare dyre privatpratiserende uten refusjon.... Anonymkode: e3738...bec 1
Gjest ABM Skrevet 20. mars 2021 #17 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for gode ord og omtanke. Jeg føler meg helt utslitt, ensom, full av angst og drømmer om å få slippe å leve... Det året her har vært helt jævlig på så mange måter... og selv om jeg har «noen» her føler jeg ikke at jeg kan dele sånn jeg har det. Jeg får ikke til... 😢 Jeg tror jeg må få en psykolog eller noe... men vil ikke ta det opp med fastlegen.. jeg tok kontakt i går kveld med kirkens SOS... aldri gjort det før.. jeg er så redd og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... føler at verden er bedre uten meg... Skulle ha jobbet med masteroppgaven i helga, men er helt handlingslammet og bare gråter. Er så ekstremt fysisk sliten også...Sover nesten ikke, hjertebank og mareritt som kommer bare jeg lukker øynene..😢💔 Er det noen som vet om det finnes psykolog på nett (digitale timer) uten at jeg må ha henvisning og som ikke koster helt sinnsykt mye? Men som vanlig egenandel liksom? Jeg forsøkte å finne ut av det i går, men fant bare dyre privatpratiserende uten refusjon.... Anonymkode: e3738...bec Jeg lurer på om det ligger noe fysisk under her, tror du bør kontakte lege og ta endel prøver. Vi har ingen å miste og spesiellt ikke en oppvakt jente som deg...
Gjest supernova_87 Skrevet 20. mars 2021 #18 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Anbefaler også Kirkens SOS. Det som er viktig å huske på er at det er normalt å være trist, og det er ikke farlig. Og som voksen er det viktig å lære seg å selvregulere følelsene sine. Dette er noe mange lærte som barn, andre har aldri lært det. Og dersom du opplever å bli overveldet av følelser og alltid har behov for regulering via en annen så er dette noe som er vel verdt å sjekke ut. Jeg synes det er vanskelig selv, føler liksom at jeg mister kontroll og det blir overveldende. Men å lære seg å stå i vonde ting alene av og til er veldig sunt og nyttig. Og så er det også sånn at følelser kan være som "sidespeil" som forteller deg noe om hvordan du skal manøvrere i livet for å ikke gå på en smell. Følelsen din forteller deg at du mangler noe i livet og kanskje det finnes noe du kan gjøre for å gi deg selv mer av det? Hva har DU som du kan gjøre for deg selv? Heier på deg. Du står i dette! *leste flere av oppdateringene dine: sånn som du har det skal man ikke ha det. Det jeg beskriver over handler om å håndtere følelser som kommer her og nå, men det du beskriver er en overveldende opplevelse som går utover helsa og da trenger man å gi seg selv hjelp fra de rundt. Kan jeg spør hva som gjør at du ikke vil snakke med fastlegen? Dersom du har en dårlig fastlege så anbefaler jeg å bytte da slike situasjoner er akkurat sånt fastleger kan være for. Og vet du, vær stolt at du skriver ærlig her hvordan du har det. Du sier du ikke kan dele det med menneskene rundt deg men det er et viktig steg å ha delt det bare her eller anonymt på chat/telefon. Endret 20. mars 2021 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har både flere venner og en kjæreste, men klager likevel over hvor ensom du er..? Du skulle bare visst hva ekte ensomhet er. Det fins de som faktisk ikke har noen. Anonymkode: 489c5...10a Ensomhet kommer i mange former. Selv mennesker som har gode relasjoner til andre kan føle seg ensom. Det å være i et rom fullt av mennesker man er glad i og allikevel føle seg ensom er utrolig vondt og fullstendig reelt og mulig. Anonymkode: 6ce22...38f 1
Rumle Skrevet 20. mars 2021 #20 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for gode ord og omtanke. Jeg føler meg helt utslitt, ensom, full av angst og drømmer om å få slippe å leve... Det året her har vært helt jævlig på så mange måter... og selv om jeg har «noen» her føler jeg ikke at jeg kan dele sånn jeg har det. Jeg får ikke til... 😢 Jeg tror jeg må få en psykolog eller noe... men vil ikke ta det opp med fastlegen.. jeg tok kontakt i går kveld med kirkens SOS... aldri gjort det før.. jeg er så redd og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... føler at verden er bedre uten meg... Skulle ha jobbet med masteroppgaven i helga, men er helt handlingslammet og bare gråter. Er så ekstremt fysisk sliten også...Sover nesten ikke, hjertebank og mareritt som kommer bare jeg lukker øynene..😢💔 Er det noen som vet om det finnes psykolog på nett (digitale timer) uten at jeg må ha henvisning og som ikke koster helt sinnsykt mye? Men som vanlig egenandel liksom? Jeg forsøkte å finne ut av det i går, men fant bare dyre privatpratiserende uten refusjon.... Anonymkode: e3738...bec Hvorfor vil du ikke snakke med fastlegen din? Jeg synes du skal gjøre det. Alle trenger hjelp innimellom, det finnes ingen skam i det ❤ 1
Anbefalte innlegg