Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber på bensinstasjon, har 100% med ansvar og har jobbet der i 4år og 4mnd.

Har tidligere jobbet 1,5 år på bensinstasjon med 100% stilling, samt 3 år i matbutikk (Ca 50% stilling via Nav Aap grunnet sykdom).

Så har jobbet ca 8 år i servicebransjen. Sjefen min mener jeg skal ligge på lønnstrinn 4 da jeg har jobbet på stasjonen i 4 år men jeg syns det er rart når jeg har jobbet i samme bransje i flere år på forhånd.

Noen som vet? Lønnstrinnene går fra 1-6 forresten.

Anonymkode: 53fd3...b32

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer også litt an på hvor gammel du er. Men jeg vil si du kan være på lønnstrinn 5 eller 6 når du regner med tidligere erfaring. Du må nesten ta en lønnssamtale med sjefen og overbevise til at du fortjener et høyere trinn. Har selv jobbet mange år i butikk og da må man kjempe for å få rett lønn.

Anonymkode: 79ea8...78c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jobber på bensinstasjon, har 100% med ansvar og har jobbet der i 4år og 4mnd.

Har tidligere jobbet 1,5 år på bensinstasjon med 100% stilling, samt 3 år i matbutikk (Ca 50% stilling via Nav Aap grunnet sykdom).

Så har jobbet ca 8 år i servicebransjen. Sjefen min mener jeg skal ligge på lønnstrinn 4 da jeg har jobbet på stasjonen i 4 år men jeg syns det er rart når jeg har jobbet i samme bransje i flere år på forhånd.

Noen som vet? Lønnstrinnene går fra 1-6 forresten.

Anonymkode: 53fd3...b32

Synes lønnstrinn 4 høres greit ut med tanke på at dem avlønner ut ifra intern ansiennitet. Men du kunne godt ha fått 6 års ansiennitet med tanke på tidligere erfaringer. Noe sier meg at din arbeidsgiver er kjip og gjør sitt beste på å holde medarbeiderne sine lavest mulig betalte. Selv om arbeidsgiver har ryggdekning for å bare ha deg på lønnstrinn 4. Trøsten er at du er på maks om halvannet år. 

Men, det er jo mulig å forhandle både lønn og lønnstrinn. Ingenting er spikret med pistol i det private. Du har dog lite å presse arbeidsgiver med, så det er usikkert om du kommer noen vei med det ettersom bedriften virker å være kjip på det. 

Anonymkode: 31d8c...089

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...