AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Skrevet 19. mars 2021 Jada, har klart å bli forelsket i ei på jobb og det suger. Startet sånn veldig forsiktig for noen mnd siden, at jeg bare syntes hun var en pen jente og at hun virket veldig snill. Men nå har hun dessverre sett på meg og smilt noen ganger. Det tålte jeg ikke og har blitt forelska, til det punktet at jeg blir stressa av å prate med henne og sier rare ting. Dette går ikke fordi: 1 Jeg har samboer og barn. Forholdet går ikke på skinner og samboer er dominant , men av praktiske og økonomiske årsaker er det best at vi holder sammen, for barnas skyld. 2 Hun er sikkert 15-17 år yngre en meg og det går bare ikke. 3 Bare tanken på å skulle begynne på nytt med noen andre får meg til å bli sliten. Er nesten 40 og liker ikke forandring en gang. Heldigvis så jobber jeg ikke ofte sammen med henne men er litt redd for at hun også er betatt. Mulig at det ikke er fakta, siden jeg er en del år eldre. Uansett, hvordan klarer man å få slutt på en tåpelig forelskelse? Er for gammel til dette her. Anonymkode: ad9a6...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jada, har klart å bli forelsket i ei på jobb og det suger. Startet sånn veldig forsiktig for noen mnd siden, at jeg bare syntes hun var en pen jente og at hun virket veldig snill. Men nå har hun dessverre sett på meg og smilt noen ganger. Det tålte jeg ikke og har blitt forelska, til det punktet at jeg blir stressa av å prate med henne og sier rare ting. Dette går ikke fordi: 1 Jeg har samboer og barn. Forholdet går ikke på skinner og samboer er dominant , men av praktiske og økonomiske årsaker er det best at vi holder sammen, for barnas skyld. 2 Hun er sikkert 15-17 år yngre en meg og det går bare ikke. 3 Bare tanken på å skulle begynne på nytt med noen andre får meg til å bli sliten. Er nesten 40 og liker ikke forandring en gang. Heldigvis så jobber jeg ikke ofte sammen med henne men er litt redd for at hun også er betatt. Mulig at det ikke er fakta, siden jeg er en del år eldre. Uansett, hvordan klarer man å få slutt på en tåpelig forelskelse? Er for gammel til dette her. Anonymkode: ad9a6...2b7 Du får slutt på forelskelsen ved å gå til roten av problemet, som er det dårlige forholdet til samboeren din. Uansett hvor mye du misliker forandring. Anonymkode: 1c943...0d0 6
911 Skrevet 19. mars 2021 #3 Skrevet 19. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette går ikke fordi: 1 Jeg har samboer og barn. Forholdet går ikke på skinner og samboer er dominant , men av praktiske og økonomiske årsaker er det best at vi holder sammen, for barnas skyld. Om du ønsker å fortsette forholdet du har må du jobbe for dette og kommunisere med samboer. Hvis ikke går det helt fint både praktisk og økonomisk å avslutte. Nesten halvparten av forhold havarerer av ulike grunner. 2 Hun er sikkert 15-17 år yngre en meg og det går bare ikke. Selvsagt er ikke aldersforskjellen noe hinder. Min kone er 14 år yngre enn meg og vi har vært sammen leeeenge ❤️ 3 Bare tanken på å skulle begynne på nytt med noen andre får meg til å bli sliten. Er nesten 40 og liker ikke forandring en gang. Det er jo en bremsekloss ja. Heldigvis så jobber jeg ikke ofte sammen med henne men er litt redd for at hun også er betatt. Mulig at det ikke er fakta, siden jeg er en del år eldre. Uansett, hvordan klarer man å få slutt på en tåpelig forelskelse? Er for gammel til dette her. Tull. Man blir aldri for gammel til å forelske seg, men dette må du finne ut av på egenhånd. Om hun i tillegg er i et forhold ville jeg vært mer tilbakeholden. Anonymkode: ad9a6...2b7 Svarene mine er i innlegget ditt. Endret 19. mars 2021 av 911 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Unngå kontakt så langt det lar seg gjøre. Da roer det seg med tiden. Har kjent litt på noe lignende et års tid. Irriterende å ha det sånn, i og med at man ikke kan/bør utforske det videre. Men har hjulpet å unngå kontakt. Anonymkode: 7bb8d...6b4 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Forholdet går ikke på skinner og samboer er dominant , men av praktiske og økonomiske årsaker er det best at vi holder sammen, for barnas skyld. Hva mener du med dominant? At hun bestemmer alt uten at du har noe du skulle sagt? At hun er voldelig? Anonymkode: 68e64...8b8 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jada, har klart å bli forelsket i ei på jobb og det suger. Startet sånn veldig forsiktig for noen mnd siden, at jeg bare syntes hun var en pen jente og at hun virket veldig snill. Men nå har hun dessverre sett på meg og smilt noen ganger. Det tålte jeg ikke og har blitt forelska, til det punktet at jeg blir stressa av å prate med henne og sier rare ting. Dette går ikke fordi: 1 Jeg har samboer og barn. Forholdet går ikke på skinner og samboer er dominant , men av praktiske og økonomiske årsaker er det best at vi holder sammen, for barnas skyld. 2 Hun er sikkert 15-17 år yngre en meg og det går bare ikke. 3 Bare tanken på å skulle begynne på nytt med noen andre får meg til å bli sliten. Er nesten 40 og liker ikke forandring en gang. Heldigvis så jobber jeg ikke ofte sammen med henne men er litt redd for at hun også er betatt. Mulig at det ikke er fakta, siden jeg er en del år eldre. Uansett, hvordan klarer man å få slutt på en tåpelig forelskelse? Er for gammel til dette her. Anonymkode: ad9a6...2b7 Hei TS Har gått på den samme smellen med å bli forelsket i en som jeg har jobbet med. Jeg er godt gift, og har alt på skinner. Kjenner til frustrasjonen. Trodde at det skulle hjelpe at jeg fortalte til vedkomne om mine følelser osv. Men der tok jeg feil for då blei jeg enda mer forelsket. Vi begynte å flørte og hans forhold var og shipt så jeg har mine mistanker om at han likte meg også. Men det har han aldri svart på når jeg har spurt han. Kommer nok alltid til å ha de følelsene for vedkomne siden det var min aller første kjærlighet. Han ønsker ikke å ødelegge forholdet mitt og ønsker kun å være gode venner. Anonymkode: 2094d...d0f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 Har hun barn? Høres vanskelig ut dette. Anonymkode: 6d4b8...60b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 911 skrev (2 timer siden): Svarene mine er i innlegget ditt. Ja og takk for svar. Jeg tjener for dårlig og hun trenger praktisk bistand. Er bare fakta, men sånn er det her. Tjener litt over 400k i året før skatt og nesten ikke noe i egen kapital. Så det blir dårlig med lån. Rekner med hennes krets og familie fryser meg ut om det blir slutt. Er greit det, men kommer ikke til å reise vekk fra barna før de blir større. Hadde da blitt stuck uten noen form for backup. Har ingen venner her, bare bekjente. Det med alder er ikke umulig, sier ikke det og noen kan være mer voksen i hodet som 23 en andre er som 45. Men for min del, ikke helt komfortabelt. Treffe en vennegjeng som er mange år yngre og evt få svigerforeldre som potensielt er nesten på samme alder høres ikke så kult ut. Men er vel egentlig bare sosialt konstruert. Anonymkode: ad9a6...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva mener du med dominant? At hun bestemmer alt uten at du har noe du skulle sagt? At hun er voldelig? Anonymkode: 68e64...8b8 Liker å bestemme, tar ikke feil, alt som er feil er andre sin feil og så videre. Har gitt opp kampen om å være med på å bestemme, mer fredelig da. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hun barn? Høres vanskelig ut dette. Anonymkode: 6d4b8...60b Nei det har hun ikke. Anonymkode: ad9a6...2b7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Skrevet 19. mars 2021 Din kone låter ikke som et catch. Du virker som en flott person. Du har ett liv. Utfold deg selv. Anonymkode: 13861...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Skrevet 19. mars 2021 «Du kan la fuglen bygge reir på hodet ditt, eller la fuglen fly forbi» Anonymkode: 8418e...95e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Skrevet 19. mars 2021 Virker ikke som du har det noe bra med kona di, og det utsagnet "være sammen for barnas skyld" er det dummeste jeg hører! Man skal tenke litt på seg selv også, barna kommer seg over en skilsmisse, det går heelt fint. Og jeg kan nesten love deg at barna merker at det ikke er så gode vibber mellom dere. Barn merker alt. Aå etter all sannsynlighet ville dem fått det bedre av at dere gikk fra hverandre. Anonymkode: dde44...bae 3
911 Skrevet 20. mars 2021 #13 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja og takk for svar. Jeg tjener for dårlig og hun trenger praktisk bistand. Er bare fakta, men sånn er det her. Tjener litt over 400k i året før skatt og nesten ikke noe i egen kapital. Så det blir dårlig med lån. Rekner med hennes krets og familie fryser meg ut om det blir slutt. Er greit det, men kommer ikke til å reise vekk fra barna før de blir større. Hadde da blitt stuck uten noen form for backup. Har ingen venner her, bare bekjente. Det med alder er ikke umulig, sier ikke det og noen kan være mer voksen i hodet som 23 en andre er som 45. Men for min del, ikke helt komfortabelt. Treffe en vennegjeng som er mange år yngre og evt få svigerforeldre som potensielt er nesten på samme alder høres ikke så kult ut. Men er vel egentlig bare sosialt konstruert. Anonymkode: ad9a6...2b7 Da skjønner jeg litt mer av den praktiske og økonomiske biten i forholdet. Det høres likevel ikke ut som du har det optimalt i forholdet. At hun trenger hjelp til praktiske ting blir ikke ditt problem. Alt ordner seg, også det økonomiske, men du velger selvsagt selv om du vil være i et slikt forhold eller avslutter. Ungene vil klare seg helt fint. Jeg kan ikke gi deg noen råd da jeg verken kjenner deg eller henne. Hun høres ut som naboen min som er dominant og bestemmer det meste. Mannen finner seg i alt. I tillegg er hun utro så det holder, men jeg "lukker øynene" litt for dette. Vi bor på et lite og "gjennomsiktig" sted så "alle" vet. Håper ikke det er tilfellet hos dere. 1
GrønnNellik68 Skrevet 20. mars 2021 #14 Skrevet 20. mars 2021 911 skrev (33 minutter siden): Da skjønner jeg litt mer av den praktiske og økonomiske biten i forholdet. Det høres likevel ikke ut som du har det optimalt i forholdet. At hun trenger hjelp til praktiske ting blir ikke ditt problem. Alt ordner seg, også det økonomiske, men du velger selvsagt selv om du vil være i et slikt forhold eller avslutter. Ungene vil klare seg helt fint. Jeg kan ikke gi deg noen råd da jeg verken kjenner deg eller henne. Hun høres ut som naboen min som er dominant og bestemmer det meste. Mannen finner seg i alt. I tillegg er hun utro så det holder, men jeg "lukker øynene" litt for dette. Vi bor på et lite og "gjennomsiktig" sted så "alle" vet. Håper ikke det er tilfellet hos dere. Er det naboen kanskje 😂?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Skrevet 20. mars 2021 Har du aldri vært avstandsforelska før? Det er bare å la det gå over. Ikke dyrk følelsene, dagdrøm osv. Sjansen for at hun er interessert i deg er ganske liten. Hun kan godt like deg og synes du er hyggelig, og tenke det er trygt å smile til deg fordi du er gammel og gift. Mange jenter må være forsiktige fordi alt blir oppfatta som flørt og interesse av menn rundt dem. Selv har jeg alltid vært mye blidere mot menn som er mange år eldre eller yngre, for da er det liksom utelukka at jeg kan være interessert i dem. Mot jevnaldrende er jeg mer forsiktig... Og så er noen mer flørtende eller blide enn andre. Uansett så vil hun vel ikke være så interessert i å satse på et seriøst forhold med deg hvis hun er gjennomsnittskvinnen. De fleste kvinner ønsker seg barn, men ut fra hva du skriver vil du kanskje ikke ha økonomi til by familie, men nok med de barna du alt har. Når du sier kona er dominerende, høres det ikke helt ut som det er duket for godt samarbeid. Jeg tror du tenker lurt når du vil bli hos familien. Jeg tror ikke alternativet ditt er å starte på nytt og føle deg ung igjen med ung partner - alternativet ditt er en kort fling med en kollega, pinlige følger på jobben, enda dårligere økonomi der du sitter alene og prøver å friste barna til å komme på samvær hos pappa og ligge på sovesofa i stua Forsøk heller å få et bedre forhold til kona! Parterapi? Anonymkode: 3b60e...bcc 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Skrevet 20. mars 2021 911 skrev (1 time siden): Da skjønner jeg litt mer av den praktiske og økonomiske biten i forholdet. Det høres likevel ikke ut som du har det optimalt i forholdet. At hun trenger hjelp til praktiske ting blir ikke ditt problem. Alt ordner seg, også det økonomiske, men du velger selvsagt selv om du vil være i et slikt forhold eller avslutter. Ungene vil klare seg helt fint. Jeg kan ikke gi deg noen råd da jeg verken kjenner deg eller henne. Hun høres ut som naboen min som er dominant og bestemmer det meste. Mannen finner seg i alt. I tillegg er hun utro så det holder, men jeg "lukker øynene" litt for dette. Vi bor på et lite og "gjennomsiktig" sted så "alle" vet. Håper ikke det er tilfellet hos dere. Ja mulig det ordner seg, men det ordner seg ikke selv. Trives egentlig ikke i forholdet nei, men vet ikke hva jeg skal gjøre enda. Anonymkode: ad9a6...2b7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #17 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har du aldri vært avstandsforelska før? Det er bare å la det gå over. Ikke dyrk følelsene, dagdrøm osv. Sjansen for at hun er interessert i deg er ganske liten. Hun kan godt like deg og synes du er hyggelig, og tenke det er trygt å smile til deg fordi du er gammel og gift. Mange jenter må være forsiktige fordi alt blir oppfatta som flørt og interesse av menn rundt dem. Selv har jeg alltid vært mye blidere mot menn som er mange år eldre eller yngre, for da er det liksom utelukka at jeg kan være interessert i dem. Mot jevnaldrende er jeg mer forsiktig... Og så er noen mer flørtende eller blide enn andre. Uansett så vil hun vel ikke være så interessert i å satse på et seriøst forhold med deg hvis hun er gjennomsnittskvinnen. De fleste kvinner ønsker seg barn, men ut fra hva du skriver vil du kanskje ikke ha økonomi til by familie, men nok med de barna du alt har. Når du sier kona er dominerende, høres det ikke helt ut som det er duket for godt samarbeid. Jeg tror du tenker lurt når du vil bli hos familien. Jeg tror ikke alternativet ditt er å starte på nytt og føle deg ung igjen med ung partner - alternativet ditt er en kort fling med en kollega, pinlige følger på jobben, enda dårligere økonomi der du sitter alene og prøver å friste barna til å komme på samvær hos pappa og ligge på sovesofa i stua Forsøk heller å få et bedre forhold til kona! Parterapi? Anonymkode: 3b60e...bcc Har det, men det er mange år siden og trodde slikt forsvant med årene. Ikke umulig som du sier, men oftere en ikke klarer jeg å lese om noen er betatt eller ei. Hun her snur seg ofte for å se mot meg, smiler og ler om jeg sier noe "artig". Ikke helt klin umulig at hun bare synes jeg er en eldre kul person men jeg ser ok ut enda. - Snev av pondus, er det ikke noen fysisk forskjell fra da jeg var 30. Hun er vel neppe noe mer interessert i å satse på meg en jeg er på henne, selv om hun er betatt/ forelsket. Har ikke lyst eller egen økonomi til å begynne med ny familie, niks. Har forsøkt lenge å få forholdet her til å fungere bedre og jeg har forsøkt å utbedre meg selv. Var mye latere i hjemmet før for eksempel. Men vet ikke hvor langt det er mulig å komme, når det som er problemer i hennes verden som oftest kanaliseres til at det er min feil og det jeg gjør blir ikke bra nok uansett. Parterapi kunne vi godt ha prøvd, men vet ikke hvor gira hun er på det. Anonymkode: ad9a6...2b7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Skrevet 20. mars 2021 Har du prøvd å øke inntekten din? Kan du ta noe kurs, sertifikat eller utdanning? Anonymkode: 1c943...0d0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du prøvd å øke inntekten din? Kan du ta noe kurs, sertifikat eller utdanning? Anonymkode: 1c943...0d0 Kan øke stillingen med 10% men det utgjør ikke fryktelig mye og kan sikker balle på bachelorn til en master. Kurs og sertifikater hjelper ikke så mye på her i helseyrket. Anonymkode: ad9a6...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #20 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan øke stillingen med 10% men det utgjør ikke fryktelig mye og kan sikker balle på bachelorn til en master. Kurs og sertifikater hjelper ikke så mye på her i helseyrket. Anonymkode: ad9a6...2b7 Hvis du feks er sykepleier eller vernepleier, finnes det mange deltids videreutdanninger man kan ta over nett. Du kan undersøke hva det er etterspørsel etter til jobber i området der du bor. Anonymkode: 1c943...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå