AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #21 Del Skrevet 20. mars 2021 Ikke inspirerende i det hele tatt. Det er jo ikke selve matematikken bak vektnedgang som er vanskelig - de aller fleste klarer å gå ned i vekt over en kort periode om de går inn for det. Det vanskelige er jo å gjøre noe med årsakene til at man ble overvektig i utgangspunktet, og unngå vektoppgang igjen etter at den korte perioden med unntakstilstand er over. Altså, vektnedgang i seg selv er enkelt, livsstilsendring er vanskelig. Om han hadde levd slik i 5-10 år og helt sluttet å trene samtidig, og så gikk ned tilsvarende på kort tid og ble der, hadde det vært mer interessant. Anonymkode: b18cc...2b3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #22 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Provoserende. Det er mange psykiske faktorer som er involvert i overvekt. Man får ikke et riktig bilde av hvorfor folk generelt sliter med å ta av seg vekt. Anonymkode: 6b77e...924 Det er også med på å opprettholde fordommer om at de som er tjukke bare er late og spiser kake. Anonymkode: d5f98...8c7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #23 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 24 kg opp (eller ned) på en mnd kan da ikke være bra Anonymkode: 69f94...7dc Selvfølgelig ikke. Og du skal ikke se bort fra at det å gå ned igjen fort og enkelt hadde vært langt vanskeligere gang nummer to eller tre eller sju han skulle gjøre noe sånt. Anonymkode: f415b...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #24 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg tror det kan være mer motiverende å ha han som PT hvis man skal ned i vekt enn en PT som aldri har vært overvektig. Anonymkode: bea6a...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #25 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror det kan være mer motiverende å ha han som PT hvis man skal ned i vekt enn en PT som aldri har vært overvektig. Anonymkode: bea6a...1f5 Om man ønsker en med lignende erfaring så burde man vel ha en personlig trener som har slitt med å gå ned i vekt? Om man føler man har noe til felles med Andreas så trenger man ikke personlig trener, da klarer man enkelt å slanke seg uten hjelp fra andre. Anonymkode: 773e1...8be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #26 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg bruker mat fordi jeg er ulykkelig. Altid hvert. Kronisk deprimert. Klart å slanke meg 30 kg tre ganger løpet av 30 år, men går altid opp igjen når depresjonen er tilbake. Han er super sprek og har et helt annet utgangspunkt enn noen som sliter med motivasjon eller sykdom. Jeg blir provosert egentlig. Anonymkode: c20b5...7ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #27 Del Skrevet 20. mars 2021 Skjønner ikke hvordan det er mulig å gå ned så kjapt igjen? I tenårene var jeg en overspiser med periodevis anoreksi, men jeg gikk aldri så mye med på 1 mnd, selv om jeg kun spiste én frukt om dagen. Anonymkode: ca16f...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #28 Del Skrevet 20. mars 2021 En ting er at Andreas har et helt annet utgangspunkt enn de som f.eks trøstespiser eller straffer seg selv med mat. Men man vet heller aldri hvordan Andreas har foretatt slankingen. Mange av de i sosiale medier jukser for å få det til å fremstå som de er flinkere enn det de er. Bilder kan redigeres, datoer kan endres, og man kan ta ulovlige medikamenter for å gå ned i vekt. Reklame i sosiale medier er tilnærmet helt uregulert. Anonymkode: 9e3cb...e03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #29 Del Skrevet 20. mars 2021 Lett å slanke seg hvis en har litt "masse". Anonymkode: 7a4c6...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #30 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Eneste jeg leste er unnskyldninger fra folk som er alt for glad i mat. Å har å spise mat som en vane. Det er handlinger man selv velger å kontrollere. Hvor motivert man er igjen, er en annen sak. Er lei av bortforklaringer. Derfor jeg synes det faktisk er motiverende at slike som Andreas kan vise hvor lett det egentlig er rent teoretisk sett. Anonymkode: 3c9b7...a2c Du har sikkert noen uvaner også. Prøv å endre på disse og se hvor mye fokus og energi det faktisk krever. Det som et ekstra utfordrende med mat et at en må jo spise, en kan ikke bare kutte det ut om reaksjonsmønsteret er å overspise ved stress f.eks.. Så en må finne en måte å håndtere stress og samtidig spise sunt. Det krever mye fokus og energi over lang tid. Ikke umulig, men krevende. Denne Andreas trenger mest sannsynlig ikke å jobbe med disse tingene, dermed ser det lett ut for han å gå ned i vekt. For folk som har et emosjonelt spisemønster som meg, krever det mye mental jobbing. Anonymkode: 12498...39c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #31 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor bryr du deg så mye om hvordan fremmede folk ser ut? Du kan jo lett Google og finne informasjon fra Helsedirektoratet som er helt likt med det folk sier her, som du syter om er unnskyldninger. Anonymkode: eb104...a33 Dette er et forum som omhandler vekt. Såklart bryr jeg meg, som du også gjør. Jeg trykte meg inn på dette forumet. Det er uansett en innstilling man selv må ta tak i, hvor motivert man er igjen er noe annet. Har man en sykdom som gjør at man blir feit så er man unnskyldt, men de fleste har ikke det. De fleste spiser av uvane og godter seg på kjedsomhet f.eks "trøstespiser" Har selv vært 81kg, så vet hva jeg snakker om. Jeg var sikkert også en av de som mente det var verden sin feil at jeg var feit. Anonymkode: 3c9b7...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #32 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har sikkert noen uvaner også. Prøv å endre på disse og se hvor mye fokus og energi det faktisk krever. Det som et ekstra utfordrende med mat et at en må jo spise, en kan ikke bare kutte det ut om reaksjonsmønsteret er å overspise ved stress f.eks.. Så en må finne en måte å håndtere stress og samtidig spise sunt. Det krever mye fokus og energi over lang tid. Ikke umulig, men krevende. Denne Andreas trenger mest sannsynlig ikke å jobbe med disse tingene, dermed ser det lett ut for han å gå ned i vekt. For folk som har et emosjonelt spisemønster som meg, krever det mye mental jobbing. Anonymkode: 12498...39c Når man har kommet seg inn i et mønster, trenger kanskje bare ta 1-2 uker. Der man ser på vekten at den forandres så vil holdningene endres over tid. Jeg tror det handler mer om hvor mye man faktisk VIL gå ned i vekt. Anonymkode: 3c9b7...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #33 Del Skrevet 20. mars 2021 Latterlig, spør du meg. Da skal man være spesielt interessert i vekt om man orker å holde på med sånt 😂 Anonymkode: 7732e...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #34 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når man har kommet seg inn i et mønster, trenger kanskje bare ta 1-2 uker. Der man ser på vekten at den forandres så vil holdningene endres over tid. Jeg tror det handler mer om hvor mye man faktisk VIL gå ned i vekt. Anonymkode: 3c9b7...a2c Du «tror» og synser veldig, og påstandene dine er dessverre basert på fordommer - ikke på fakta. Det er individuelle årsaker til overvekt. Kanskje du skal lese deg opp på litt forskning før du diskuterer videre? Anonymkode: 46547...a92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #35 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du «tror» og synser veldig, og påstandene dine er dessverre basert på fordommer - ikke på fakta. Det er individuelle årsaker til overvekt. Kanskje du skal lese deg opp på litt forskning før du diskuterer videre? Anonymkode: 46547...a92 Du kan ikke bestemme hvor påstandene mine kommer fra, som jeg skrev har jeg vært feit selv. Hadde helt lik tankegang. Der jeg tenkte at livet var slem mot meg som lot meg bli feit. Det handler faktisk om instilling. Uansett hva du sier. Individuelle årsaker til overvekt, ja. Da handler det som regel om sykdom man ikke kan gjøre noe med, som jeg da skrev at man har en god unnskyldning. Om man sitter å knasker i seg godteri eller overspiser middager, fordi dette er trøstespising og en uvane. Så handler det om innstilling. Man kan psyke seg opp er man sterk nok, det er bare å gå på vekten å tenke i dag er dagen. I stedet for å prokrastinere det. Jeg skjønner jeg får mye motgang av folk her inne, som enda ikke har oppdaget den åpenbaringen. Det er faktisk lettere enn man tror. Liker man å spise mye kan man foreksempel bytte til en vegansk diet, så er det mye mer kcal som skal til for at man går opp i vekt. Ta deg et eple isteden for en sjokolade. Slike ting, det handler om INNSTILLING. . er man ikke innstillt vil man aldri kunne klare å gå ned. Sitter man å synes synd i seg selv fordi man er feit, har man feil innstilling. Så lenge man kan gjøre noe med det Hat meg for det, men dette er sannheten. Psykiske problemer som slike uvaner kan godt gjøres noe med. Den eneste medisinen her er kun deg. Kun en selv kan endre seg. Anonymkode: 3c9b7...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #36 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du kan ikke bestemme hvor påstandene mine kommer fra, som jeg skrev har jeg vært feit selv. Hadde helt lik tankegang. Der jeg tenkte at livet var slem mot meg som lot meg bli feit. Det handler faktisk om instilling. Uansett hva du sier. Individuelle årsaker til overvekt, ja. Da handler det som regel om sykdom man ikke kan gjøre noe med, som jeg da skrev at man har en god unnskyldning. Om man sitter å knasker i seg godteri eller overspiser middager, fordi dette er trøstespising og en uvane. Så handler det om innstilling. Man kan psyke seg opp er man sterk nok, det er bare å gå på vekten å tenke i dag er dagen. I stedet for å prokrastinere det. Jeg skjønner jeg får mye motgang av folk her inne, som enda ikke har oppdaget den åpenbaringen. Det er faktisk lettere enn man tror. Liker man å spise mye kan man foreksempel bytte til en vegansk diet, så er det mye mer kcal som skal til for at man går opp i vekt. Ta deg et eple isteden for en sjokolade. Slike ting, det handler om INNSTILLING. . er man ikke innstillt vil man aldri kunne klare å gå ned. Sitter man å synes synd i seg selv fordi man er feit, har man feil innstilling. Så lenge man kan gjøre noe med det Hat meg for det, men dette er sannheten. Psykiske problemer som slike uvaner kan godt gjøres noe med. Den eneste medisinen her er kun deg. Kun en selv kan endre seg. Anonymkode: 3c9b7...a2c Dette er såpass alvorlig synsing at du er rapportert. Skremmende om det stemmer at du har vært overvektig at du er så lite reflektert. Ingen her som sier livet har vært urettferdig og derfor de er overvektig. Og at psykiske problemer bare er uvaner?? Skremmende uvitende og spredning av fordommer. Anonymkode: 12498...39c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #37 Del Skrevet 21. mars 2021 Ikke veldig motiverende nei, og jeg hadde glatt valgt noen andre til å hjelpe meg, etter en sånn reklame. Hadde ikke hatt inntrykk av at han hadde hatt forståelsen nødvendig for å hjelpe meg. Anonymkode: 08b10...d1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 21. mars 2021 #38 Del Skrevet 21. mars 2021 (endret) Provoserende? Nei. For det er teoretisk veldig enkelt å gå ned i vekt. Du spiser færre kalorier enn du inntar og venter. Unyansert? Absolutt. Psyke har ekstremt mye med overvekt å gjøre fordi maten gjerne representerer helt andre ting enn det å spise for å få i seg næringsstoffer og ikke føle seg sulten. Hvis du allerede har innarbeidet vaner og livsstil rundt dette så sier det seg selv at det ikke er noe problem å justere opp eller ned kun ved å bestemme seg. Man kan sjeldent dra disiplin ut av en sko. Men, det er absolutt mulig å få til uten disse vanene om man faktisk går inn for det og klarer å stå i det. Endret 21. mars 2021 av addict Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 21. mars 2021 #39 Del Skrevet 21. mars 2021 Oi, det hørtes veldig skadelig ut for kroppen. Og jeg klarer heller ikke tro på at tallene her stemmer..PR-stunt som tydeligvis fungerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #40 Del Skrevet 21. mars 2021 Super Size Me fyren var jo veganer og det var derfor han ble dårlig av så mye kjøtt plutselig. Men det sa han ingenting om! Han her forstår ikke at man legger på seg på mange grunner, ikke bare "Jeg vil ha mye mat". Og om man han muskler til å begynne med, og man går ned så fort man går opp så er det selvsagt annerledes. Mange overvektige har hatt flere kilo ekstra i mange år. Da sitter de mer fast på kroppen enn om man er overvektig i en liten periode. Anonymkode: f357d...f19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå