AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #1 Del Skrevet 19. mars 2021 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/andreas-ble-overvektig-med-vilje-1.15410862?fbclid=IwAR1QIoghQ7txYo6L631GVPWN8Fsa3WfYAMCN98zQgxuY8EYP3fvRN34Tzjk Har sett andre sånne prosjekter, feks Super Size Me. Folk som har vært slanke og trente hele livet og bevisst går opp i vekt for å vise hvor enkelt det er å gå ned igjen. Syns nesten det er litt provoserende. Disse klarer jo ikke sette seg inn situasjonen til en som har vært overvektig hele livet hvor overspising er normen. Anonymkode: 25549...fa9 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #2 Del Skrevet 19. mars 2021 Han har åpenbart et helt annet utgangspunkt enn hva en person som har vært overvektig hele livet har. Dette er noe han gjør kun for markedsføring og for å tjene penger. I teorien er vektnedgang sabla enkelt, i praksis er det ganske vanskelig. Der er store individuelle forskjeller. Anonymkode: d5f98...8c7 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #3 Del Skrevet 19. mars 2021 Ja, det er litt motiverende. Anonymkode: 3c9b7...a2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Del Skrevet 19. mars 2021 Nei, ikke motiverende og litt provoserende. Overvekt handler ofte om helt andre ting enn at en ikke vet hva som er sunt og bra å spise. For min del handlet det om å spise bort vonde følelser og stress og jeg er nok ikke alene om det. For de fleste er det vanskelig å endre innarbeida mønster og reaksjonsmønster som en som er veltrent sannsynligvis ikke trenger å jobbe med. Anonymkode: 12498...39c 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Del Skrevet 19. mars 2021 Provoserende! For mange, meg selv inkludert, handler overvekt om psykiske utfordringer. Hadde det bare vært så lett som å endre på kosten (og trene litt), hadde mange flere klart det. En som i utgangspunktet er slank, men spiser seg tykk for å vise hvor lett det er å gå ned igjen, er arrogant og uviten om hva overvektige faktisk sliter med. Jeg var godt trent og slank, men for 4-5 år siden møtte jeg veggen og ble alvorlig deprimert. Siden har jeg slitt litt av og på med depresjon. Fikk en ny skikkelig smell for et års tid siden, og siden vært deprimert. Og ja, jeg går i terapi. Men det er helt helt ekstrem lang vei å gå. Så når psyken har blitt bedre, kan jeg fokusere på vekt og trening igjen. Nå er det slik at om jeg går tur en dag, må jeg regne med å sove masse i 2-3 dager etterpå. Og det blir helst lettvinte løsninger til måltidene. Så for mange overvektige er det faktisk ikke så enkelt å bare gå ned i vekt igjen. Anonymkode: 804c7...200 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Del Skrevet 19. mars 2021 Overvekt handler vel så mye om det psykiske som det fysiske. Dette er som å "bli alkoholiker i et halvt år for å slutte, bare for å se hvordan det er", og siden fortelle alkoholikerne at det er så lett å slutte, det er bare til å trappe ned mens en mosjonerer og har positive tanker. Anonymkode: a4a38...359 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Del Skrevet 19. mars 2021 Utrolig latterlig påfunn. Anonymkode: 8dc90...c9e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 19. mars 2021 #8 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg leste samme "artikkel" tidligere i dag. Husker ikke så mye av den, men slik jeg leste det, så var jo dette bare ett "stØnt". Er dette virkelig noe å la seg provosere av ? Jeg som halv-tjokkas bryr meg ikke i alle fall... Blir litt som å irritere seg over hvorfor Bjørgen ser sporty ut, lizm 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Del Skrevet 19. mars 2021 Ikke motiverende Overvekt er ikke bare den gamle myten med "lat mann spiser masse kake". Anonymkode: 7b7ea...286 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #10 Del Skrevet 19. mars 2021 Mest demotiverende synes jeg. Han liksom bare: se så enkelt Jadda... følelsen av å stadig mislykkes blir ikke noe mindre Anonymkode: 896fe...d3f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke motiverende Overvekt er ikke bare den gamle myten med "lat mann spiser masse kake". Anonymkode: 7b7ea...286 Hva annet er det da? Anonymkode: 3c9b7...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #12 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva annet er det da? Anonymkode: 3c9b7...a2c Flere som har svart på dette over. Anonymkode: 12498...39c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #13 Del Skrevet 20. mars 2021 Andreas gjør ikke dette for å motivere andre, men for å markedsføre seg selv. Det funket også for nå får han reklame gratis reklame hos NRK. Anonymkode: 9e3cb...e03 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #14 Del Skrevet 20. mars 2021 veldig motiverende, viser bare hvor lett det egentlig er!. så det er ingen unnskyldninger for og være feit Anonymkode: aa2ea...0f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Del Skrevet 20. mars 2021 Det er jo et interessant eksperiment for det er annerledes å miste kiloene enn å bare holde seg i fit form. Om noe så kan det hende at det gjør han til en bedre veileder fordi han vet hva som skal til. Men at det er like enkelt å gjøre for en person som har vært overvektig kanskje hele livet, det er det jo selvfølgelig ikke. Anonymkode: 35848...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Del Skrevet 20. mars 2021 Provoserende. Det er mange psykiske faktorer som er involvert i overvekt. Man får ikke et riktig bilde av hvorfor folk generelt sliter med å ta av seg vekt. Anonymkode: 6b77e...924 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #17 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere som har svart på dette over. Anonymkode: 12498...39c Eneste jeg leste er unnskyldninger fra folk som er alt for glad i mat. Å har å spise mat som en vane. Det er handlinger man selv velger å kontrollere. Hvor motivert man er igjen, er en annen sak. Er lei av bortforklaringer. Derfor jeg synes det faktisk er motiverende at slike som Andreas kan vise hvor lett det egentlig er rent teoretisk sett. Anonymkode: 3c9b7...a2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Provoserende. Det er mange psykiske faktorer som er involvert i overvekt. Man får ikke et riktig bilde av hvorfor folk generelt sliter med å ta av seg vekt. Anonymkode: 6b77e...924 Tror ikke det var hensikten heller. Anonymkode: 35848...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eneste jeg leste er unnskyldninger fra folk som er alt for glad i mat. Å har å spise mat som en vane. Det er handlinger man selv velger å kontrollere. Hvor motivert man er igjen, er en annen sak. Er lei av bortforklaringer. Derfor jeg synes det faktisk er motiverende at slike som Andreas kan vise hvor lett det egentlig er rent teoretisk sett. Anonymkode: 3c9b7...a2c Hvorfor bryr du deg så mye om hvordan fremmede folk ser ut? Du kan jo lett Google og finne informasjon fra Helsedirektoratet som er helt likt med det folk sier her, som du syter om er unnskyldninger. Anonymkode: eb104...a33 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #20 Del Skrevet 20. mars 2021 24 kg opp (eller ned) på en mnd kan da ikke være bra Anonymkode: 69f94...7dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå