Gjest Hege Skrevet 28. september 2002 #1 Del Skrevet 28. september 2002 Minner om at innlegg med rasistiske utsagn eller rasistisk undertone ikke er ønsket her på Kvinneguiden. Slike innlegg blir slettet fortløpende. http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 28. september 2002 #2 Del Skrevet 28. september 2002 Kjære moderator, Jeg lurer på: slettet du virkelig mitt innlegg om "Bomb irak"??? Eller er jeg inne på feil emne nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 28. september 2002 #3 Del Skrevet 28. september 2002 Hei Atlantis! Jeg slettet innlegget ditt fordi slike innlegg har en rasistisk undertone, noe som ser ut til å gripe om seg her nå. Beklager om jeg har tatt feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 28. september 2002 #4 Del Skrevet 28. september 2002 Hei igjen, Her er vi 100% uenige, det mener jeg. Mitt innlegg var aldeles ikke et eksempel på rasisme, selv om jeg er klar over at det ikke er slike innlegg som dominerer i avisspaltene for tiden. Mitt innlegg var ikke rettet mot noen folkegruppe i det hele tatt - det var rettet mot spesifikke LAND, dvs. REGIMER, som beviselig deltar i, eller støtter opp om terrorisme mot uskyldige sivile. Terrorisme er grusomt uansett hvem som står bak den, men det som er så spesielt med de landene jeg nevnte er at STATEN i de respektive land er med og sponser terror mot uskyldige. Derfor mener jeg at de som angripes - USA, Israel og vesten generelt- har en klar rett til å slå ut disse regimene. Jeg har aldri ment at det er riktig å sende bomber mot iranere eller irakere FORDI det er iranere eller irakere. Hvis du ser på historien så viser den at den unnvikelsespolitikken som har vært ført av vesten de siste 50 år i forhold til terrorister bare har gjort vondt verre. Vesten har ikke svart tilbake, og resultatet så du 11/9 i fjor. Det ultimate Holocaust er ikke langt unna hvis vi ikke øyeblikkelig foretar oss noe drastisk ovenfor alle de som hater livet på denne jorden. Muslimer er jevnt over hyggelige folk, men her er det altså noen som ødelegger ryktet for alle andre. Rasisme er å forskjellsbehandle/diskriminere/trakkasere et menneske eller en gruppe av mennesker ut fra kjønn, rase, etnisk tilhørighet e.l. og det var ikke noe slikt i mitt innlegg, selv om jeg formulerte meg litt sterkt bevist for å dra i gang en debatt. Kunne vært artig om du la det ut igjen, så kunne folk diskutere om det er rasistisk eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 28. september 2002 #5 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg synes at det å slette innlegg som Atlantis sitt her er å trø langt over streken. Faktisk så var det en viktig debatt på gang - og det hadde ingenting med rasisme å gjøre i det hele tatt. Enkelte reagerer negativt på meninger som ikke hamonerer med deres egne - hvilket det også ble gjort her - men derfra til rasisme er milelangt. Vi lever i et fritt land, takk og lov - og da må man ha lov til å si at det eneste som nytter i kampen mot terrorisme og undertrykking er å bruke makt for å avsette "galne diktatorer". Ved å slette diskusjoner som det ble gjort her undertrykker vi det som vårt samfunn er bygget på - frihet - og i dette eksemplet, ytringsfriheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. september 2002 #6 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg har lest det Hege slettet, og jeg støtter henne 100%. Kjør gjerne debatt om Afghanistan, terrorister og det hele. Men vær oppmerksom på tonen, som har meeeget lett blir nedlatende overfor et helt folkeslag og alle fra det aktuelle landet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 28. september 2002 #7 Del Skrevet 28. september 2002 Enig med moderatorene her. Noen innlegg får jeg en ekkel, emmen smak av fremmedfrykt og rasisme når jeg leser. Tilsiktet eller ikke.... :-? Og de er ofte lagt inn av samme person under forskjellige nick, rett meg hvis jeg tar feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 28. september 2002 #8 Del Skrevet 28. september 2002 Javel - og jeg lurer på hva i disse innleggene dere betegner som rasistisk? Det er jo en litt alvorlig anklage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 28. september 2002 #9 Del Skrevet 28. september 2002 Hege, det var ikke noe rasistisk de skrev! Det var bare at folk som kom fra andre land enn Norge og USA, de kan bli bombet helt uten videre, det var ligsom bedre at mange mistet sine kjære enn at De som bor i Norge skulle bli litt redd! Det var jo ikke noe rasistisk i hele tatt.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 28. september 2002 #10 Del Skrevet 28. september 2002 Takk Hilde! Jeg visste ikke at det var en slik gigantisk meningssensur her inne. Det overrasker meg veldig. Men slik er det faktisk overalt i Norge. Når jeg tok hovedfag på universitetet ble jeg straffet med en elendig karakter når jeg skrev noe politisk ukorrekt, som jeg mente var godt skrevet og begrunnet. Så bestemte jeg meg for å ta opp igjen eksamen og skrive det som jeg visste var politisk korrekt for å få bra papirer- og fikk beste karakter på kullet! SÅ mye bedre var jeg vel ikke blitt på et halvt år... Det er også vanskelig å få politisk ukorrekte innlegg inn i avisene. Faktisk er det meningssensur som er en form for rasisme - man ekskluderer et menneske på basis av dets meninger... End of discussion!!! Jeg betaler bota, men aksepterer den ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. september 2002 #11 Del Skrevet 28. september 2002 Det var snakk om en rasistisk undertone, og en nedlatende tone i innlegget, Hilde. Vi vil gjerne at dere diskuterer så fillene fyker, bare pass på tonen. Det er ikke sånn at alle tråder om emnet blir slettet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 28. september 2002 #12 Del Skrevet 28. september 2002 Perser: les hva jeg skriver! Jeg skriver i innlegget over at regimene i de nevnte land bør få svi, fordi de er skyldig i alvorlige forbrytelser - nemlig mord på uskyldige sivile. I en ventuell krig eller angrep må man gjøre det man kan for å skåne uskyldige, selv om jeg mener at de som støtter barbariske regimer ala Husseins ikke på noen måte er uskyldig. Prinsippet her er: det er den eller de som initierer (starter) fysisk tvang eller vold mot andre mennesker som er den skyldige. Man må ikke likestille et angrep på uskyldige med en forsvarskrig mot de som startet. Det blir det samme som å si at en kvinne som voldtas ikke skal ha rett til å sparke overgripern i skrittet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. september 2002 #13 Del Skrevet 28. september 2002 Noen her glemmer visst at det bor uskyldige mennesker i disse landene! Stort sett er det de som har makten i landet som bestemmer, ikke mannen i gata. Det blir ikke bedre av å ta igjen. Hvis en person dreper noen du er glad i har du ikke rett til å drepe denne personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 28. september 2002 #14 Del Skrevet 28. september 2002 Det er jo ikke rasistisk hvis en selvmordsbomber sprenger en buss i Israel i lufta! Ikke iflg. Valla og Bondevik. Nei, la oss jobbe og slite litt ekstra sånn at vi får råd til å sende en milliard eller to til Arafat! Heia Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 28. september 2002 #15 Del Skrevet 28. september 2002 Til moderator: selvsagt er jeg nedlatende mot mordere (opps: der var jeg det igjen). Man bør ikke behandle med respekt mennesker (eks. Hussein eller Bin Laden) som gasser i hjel egen befolkning. Man bør ikke snakke pent om Viggo Kristiansen. Hvis rasisme er å fordømme onde mennesker som forgriper seg mot andre..vel..da er jeg vel rasist da.. men det er ikke ordbokdefinisjonen av rasisme i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 28. september 2002 #16 Del Skrevet 28. september 2002 Perser, så du mener faktisk at vi skal sitte på gjerdet og vente - ikke forsvare våre verdier ? Skal vi la disse menneskene fortsette å drepe og spre frykt i redsel for at sivilile kan bli drept under en militær aksjon ? Dette er mennesker som ikke skyr døden - de ser faktisk fram til å dø som hellig kriger - og de er villige til å ta alle midler i bruk for å utslette først og fremst USA, men også resten av den vestlige verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2002 #17 Del Skrevet 28. september 2002 Gjør som meg: støtt Israel, USA og FrP. Til helvete med Deler slettet, Gry (red) Til helvete med Deler slettet, Gry (red) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 28. september 2002 #18 Del Skrevet 28. september 2002 Siste innlegg var meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 28. september 2002 #19 Del Skrevet 28. september 2002 Hilde, Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye, for jeg tror ikke at lille Norge og du og dine kommer i noen form av Teroristisk angrep! Jeg blir paff av deg Hilde, du mener at det er greit å bombe de uskyldige der nede, men det er ikke greit å bombe de uskyldige i Norge, hva som er forskjell mellom oss mennesker? Har du mer rett til å leve og ha det luxus for du bor i Norge? Har de ikke rett til FRED der nede! ER DET BARE I NORGE SOM HAR RETT TIL Å LEVE STILLE ROLIG? Og er det noe jeg har ikke fått med meg, har noen true Norge med ett eller annet? Siden du vil heller at de uskyldige der nede skal lide mer enn dine? Og mener du virkelig at de får det bedre der nede hvis de dreper mange uskyldige? hva med mange tusen tall foreldreløse da som blir igjen, tror du de kommer få det så godt! (du skrev om det på tråden Bomb Irak) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 28. september 2002 #20 Del Skrevet 28. september 2002 Hilde, jeg snakker ikke om terorister jeg snakker om uskyldige folk som ikke har noe med det! MEN det virker som om du tror at alle der nede er terorister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg