Gå til innhold

Kvinnefella skyldes at kvinner er dårlig i matematikk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man ser eksempler på det selv her på KG.

"Kjæresten bruker min bil, mens jeg tar bussen. Jeg betaler nå både for bilen og bussbilletten...er det rettferdig"?

Dette er bare ett eksempel. Men jeg tror det er veldig representativt. 

Dårlige matematikkunnskaper gjør at kvinner er lette å utnytte økonomisk. 

Anonymkode: 95699...f69

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står ikke på matematikk kunnskapene. Tror det handler om at andre ting. Kvinner er oppdratt til å sitte stille i båten og ikke kreve for mye. Det i kombinasjon med at man tar for mye ansvar for andre. 

Anonymkode: 48665...5da

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Kjæresten bruker min bil, mens jeg tar bussen. Jeg betaler nå både for bilen og bussbilletten...er det rettferdig"?

Ehh nei ?? Dette er ikke en gang matte det du snakker om. Det har noe om at kvinner virkelig byr mye på seg selv spes i forhold og håper på det beste og tror for godt om andre. 

jeg hadde 5/6 i alle realfag med R2 matte og A  på høyere utdanning i matte, statistikk og økonometri. Men har selv gjort noe som kan være ugunstig for meg  om forholdet nå ryker. Kvinner har generelt ikke så jævelig høy selvfølelse og derfor til tider lett å utnytte i parforhold. 

Anonymkode: 8f24b...099

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk du i matte på skolen TS?

Anonymkode: 39037...8b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva fikk du i matte på skolen TS?

Anonymkode: 39037...8b8

7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan nok også forklare lønnsforskjellene mellom menn og kvinner. Menn lar seg rett og slett ikke lure. De kan regne. 

Anonymkode: 69292...26d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

7

Imponerende 👍

Anonymkode: 9f3b9...01e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette kan nok også forklare lønnsforskjellene mellom menn og kvinner. Menn lar seg rett og slett ikke lure. De kan regne. 

Anonymkode: 69292...26d

Kvinner kan regne de og? 

Jeg har bedt om høyere lønn men neida, hadde lavere lønn enn en mannlig underordnet. Måtte jo bytte jobb pga lønn. kjenner mange kvinner som får tilbudt lavere lønninger eller ikke får opp lønnen ved lønnssamtale. Det er trist å forlate gode kollegaer hvert 3.år pga lønn. Men jeg må vel det.....for å ta igjen lønnsgapet. 

Anonymkode: 8f24b...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke dårlig i matematikk. De er bare så desperat etter forhold at de sier ja til ting de vet er fullstendig idioti. 

At mannen eier mest av huset og betaler mest på ting som faktisk bokføres osv, mens de selv betaler like mye med på usynlige ting som utstyr til barn osv. Kvinner lurer seg selv trill rundt. 

Anonymkode: f97c1...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 81e59...6fa

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg trodde kvinnefella handlet om å gjøre seg avhengig av en mann og ikke tenke på seg selv og fremtiden. For eksempel å jobbe deltid eller kanskje ikke jobbe i det hele tatt og ikke sikre seg på noen som helst måte. Ikke spare noe som helst og ikke kjøpe seg inn i bolig. De bruker masse penger på barna og husholdningen, men dette er usynlige utgifter som ikke gir annen belønning enn glade barn og fornøyd mann. 

Så sitter man der med skjegget i postkassen ved samlivsbrudd, som pensjonist eller bare generelt. 

Dette har lite med mattekunnskaper, men mer med kunnskap om økonomi og generelt det å være uavhengig selv om man er i et forhold. Man trenger ikke å være noen kløpper i matte for å ha grunnleggende kunnskap om økonomi og det å sikre seg selv for fremtiden. 

Skrevet

🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De er ikke dårlig i matematikk. De er bare så desperat etter forhold at de sier ja til ting de vet er fullstendig idioti.

Er dette en annen gruppe kvinner enn de kvinnene som får refs i andre tråder for å ikke være desperate nok, og som er så frekke at de våger å være litt kresne på hvilke menn de vil ha, og lar incels sitte alene og barnløse?

Anonymkode: 573a0...f4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en "fun fact" for deg, TS. Som handler både om matematikk og statistikk. Eller, eksempel på hvordan statistikk fungerer. Det er blitt forsket på, og funnet ut, at menn er faktisk i snitt bedre i matte enn kvinner! En gjennomsnittlig mann er bedre i matte enn en gjennomsnittlig kvinne, det er helt sant. Men hvis du ut ifra den informasjonen antar, at flere menn enn kvinner er flinke i matte, eller, til og med, "hvis vi tar en tilfeldig mann og en tilfeldig kvinne, så av disse to er det en større sannsynlighet at den mannen vil være flinkere i matte enn den kvinnen" - så begge antagelsene er faktisk helt feil.

Ja, det er faktisk nøyaktig motsatte er riktig, hvis vi plukker en tilfeldig mann og en tilfeldig kvinne, sannsynlighet er større at av disse to er det kvinnen som er flinkest i matte. Hvordan er det mulig?! Forklaring er spredning, kvinner er alle plasser seg rundt snitt, menn avviker mye mer på skala, det er noen som er veldig, veldig flinke - og disse drar snittet opp, men det er samtidig mange som er veldig dumme, rett og slett. 

Men, tror min "dagens fun fakt" motbeviser ditt påstand altså. 

Anonymkode: cf39d...90a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke jobbe fulltid er ikke en felle, det er latskap.

Å velge å jobbe i behagelige og lite krevende jobber er ikke en felle, det er et valg.

Å ikke spare er ikke en felle, det er sløseri.

Å ikke tenke på økonomi og alderdom er ikke en felle, det er idioti.

Anonymkode: 9aaac...204

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er dumsnille, men er sleipe.

Anonymkode: e6adc...19b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg synes hele innlegget ditt mangler logikk. Basert på din tankegang betyr det at menn mangler logisk sans. 

Anonymkode: 8cdf6...81e

AnonymBruker
Skrevet

Dette har ingenting med matematikk forståelse å gjøre ☝🏼 Jeg er nærmest dyskalkuli da det angår matematikk, men jeg forstår for søren meg at det er urettferdig om jeg skulle betalt både for buss og bil. Ikke snakk om! Det kalles urettferdighet. Og det forstår de aller fleste. 

Anonymkode: 026e1...bb9

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt riktig!

Anonymkode: 9a529...845

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er dette en annen gruppe kvinner enn de kvinnene som får refs i andre tråder for å ikke være desperate nok, og som er så frekke at de våger å være litt kresne på hvilke menn de vil ha, og lar incels sitte alene og barnløse?

Anonymkode: 573a0...f4b

Nei, det er samme gruppe kvinner. At en kvinne velger bort en mann for en hun syns er mer attraktiv, betyr ikke at hun skyter gullfugl. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...